BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

Gewoon dik of zwanger?

Alle vragen ivm het kweken van Guppy's
Plaats reactie
Jona
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Gewoon dik of zwanger?

Bericht door Jona » wo nov 04, 2015 20:42

Ik heb een gup waarvan ik dacht dat het een man was, sedert een dikke week is de gup ook heel dik.
Ik zie geen zwarte vlekken achteraan. Ik dacht dat het een man was of ben ik mis en is deze zwanger?
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (93.54 KiB) 2856 keer bekeken
300L guppy, 2 molly, L083, L144 x2
120L uitzwembak guppy & L129 & 2x LDA016

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Re: Gewoon dik of zwanger?

Bericht door Babygup » wo nov 04, 2015 21:04

Hallo,

dik zijn heeft niets te maken met een man of vrouw zijn. Ook bij mensen heb je mannen die dik zijn, dit wil daarom niet zeggen dat ze zwanger zijn. Daar zit dus een erg groot verschil in.

Je kunt hier erg zeker zijn dat het een man is, doordat de zwangerschapsvlek ontbreekt zoals je aangeeft, doordat je duidelijk het gonopodium(= mannelijk geslachtsorgaan) kunt zien en de uitgebreide kleurpatroon wijst er ook op dat dit een man is.

Deze is dik vermoedelijk door buikwaterzucht. Zeker ben ik het niet maar er is zeker iets niet juist.

mvg
------ NIEUW ------
Guppyclub - West, een dochterclub van Guppyclub België
Doel: ook de mensen in het westen van België samenbrengen en helpen

Zie de site: http://guppyclub.be/guppyclubwest

John M
Guppy Master
Guppy Master

Bericht door John M » wo nov 04, 2015 23:23

als je de foto opslaat en 3 x vergroot
duidelijk te zien dat de schubben uit staan ( buikwaterzucht )
als het is veroorzaakt door een bacteriële infectie kun je esha 2000 proberen
in alle andere gevallen is er bijna niets aante doen
lijkt iets een groot probleem, denk dan simpel

Jona
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Bericht door Jona » do nov 05, 2015 9:27

Mss een domme vraag maar is dat besmettelijk voor de andere guppen?
Moet is deze effe afzonderen en behandelen?
300L guppy, 2 molly, L083, L144 x2
120L uitzwembak guppy & L129 & 2x LDA016

John M
Guppy Master
Guppy Master

Bericht door John M » do nov 05, 2015 16:58

ik zou deze afzonderen
als het een bacteriele infectie is besmet je in iedergeval niet de andere vissen
als de vis steft dan word aangevreten door mede bewoners en zo gaat de besmetting de bak rond
je kunt beter altijd meteen afwijkende vissen afzonderen
en als je esha 2000 in huis hebt behandel je aquarium uit voorzorg
dit werkt tegen de meest voorkomende ziektes door bacterien
.
in 99% van buikwaterzucht zijn de ingewanden dusdanig beschadicht dat de gup streft binnen enkele dagen
lijkt iets een groot probleem, denk dan simpel

Plaats reactie