BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

Mijn kweekkamer

Plaats hier al je foto's van je aquariums, vissen, kreeften, garnalen, filters etc.... Enkel foto's die met aquaristiek te maken hebben zijn toegelaten!
Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Re: Mijn kweekkamer

Bericht door Babygup » za sep 12, 2009 20:44

Het is ondertussen al een tijdje geleden dat ik nog wat gepost heb ivm mijn kweekruimte. Erg veel is er niet meer veranderd, maar voorlopig ga ik nu even een jaartje doen met wat ik heb en dan zie ik wel hoe mij dat lukt en of ik eventueel nog enkele bakjes kan bijplaatsen. Want op dit moment heb ik al ongeveer 1500L aan aquaria staan, en dan nog een 2 curverboxen van 40 L als reserve/nood..

Koppel en afleg en opgroei tot 4 weken vind op de 3de etage van mijn stellingen plaats, daar is het rond de 27 graden:
Afbeelding
Afbeelding

Opgroeibakken van 4 weken tot 3 maanden
De bakken voor de maagden
Afbeelding

En van hun broers:
Afbeelding

En zo komen we bij de uitzwemmers:
Afbeelding
Afbeelding
Hier tellen de twee dichtste bakken niet mee als uitzwemmers, deze zijn bakken van 40L, deze zijn voor de kweek van mijn corydoras (poging tot) en van mijn platy’s
Afbeelding
Naast deze uitzwemmer staat een bakje van 20L, voor eventuele nieuwe vissen in te plaatsen
En dan nog de curverboxen:
Afbeelding
Op de onderste etage staat 1 curverbox van 40L en daar kan er nog eens naast komen. Deze stelling is voornamelijk om wat spullen op kwijt te kunnen. Maar als ik nog wat bakken kan bijplaatsen, ben ik van plan om hier op de onderste 2 etages (2 keer 4) bakken van 40L te plaatsen voor maagden die ouder zijn dan 3 maanden.
------ NIEUW ------
Guppyclub - West, een dochterclub van Guppyclub België
Doel: ook de mensen in het westen van België samenbrengen en helpen

Zie de site: http://guppyclub.be/guppyclubwest

wood-butcher
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door wood-butcher » zo sep 20, 2009 22:40

Ziet er goed uit. 8)
De guppen kunnen hun gang gaan.

Grtz.
Guppy Addict

eddy
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door eddy » wo sep 23, 2009 15:58

daar moeten kampioenen uitkomen
:wink:
Guppyclub.be = de snelste weg naar de mooiste guppy's ;)

Manuel76

Bericht door Manuel76 » ma nov 09, 2009 10:24

Wow!!

Dat ziet er goed uit.
Heb net even zitten kwijlen hier op je foto's. :D

Bombero

Bericht door Bombero » vr nov 13, 2009 22:42

idd wow is het juiste woord!

ik was al blij met mijn aquarium en mijn plan om er nog 2 van 60 bij te nemen, maar dit is echt waanzin!!

hier kan men kweken!!!! Knap werk!

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Babygup » ma aug 02, 2010 18:33

Ondertussen zijn er plannen om te verhuizen volgend jaar en had ik graag mijn bakken veranderd om iets wat makkelijker te kweken,
toch naar mijn mening.
Ik heb dan ook al van de vakantie gebruik gemaakt om mij bakken te wijzigen.
Hier even wat foto's:

De koppel, afleg en opgroei-tot-4-weken bakken:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hierin wisselen stammen af, als een stam heeft afgelegd en de jongen zijn gescheiden en naar de grotere bakken dan komt een andere stam er in. Zo moet ik geen bakken voor enkele maanden laten leegstaan.

dan heb ik nog zoeen 4de bak, als reserve en bak om show trio's tijdelijk op wat kouder water te zetten voor ze naar de wedstrijd moeten want daar is het water ook kouder.

Dan de eigenlijke opgroei bakken tot ik ze in zet voor de kweek of voor een wedstrijd:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan de brol/verkoopbakken, voor vissen die ik heb uitgeselecteerd omdat deze voor mij niet goed genoeg zijn om te kweken
Afbeelding
Afbeelding

nu dan even de nog 3 bakken om wat ancistrus dolichopterus (albino en bruine) en corydoras panda en paleatussen in te gaan kweken, deze worden dan in gezet om mijn kweekbakken ook wat proper te houden.
Afbeelding
2 keer 115L

Afbeelding
en nog eens 80L

ziezo zo ziet dus mij stelling er uit, deze bestaat dus uit:
15L bakjes voor koppel en afleg
30L bakjes voor opgroei
en 50 a 60L voor de verkoop

Op kweek gebied is het op dit moment rustig, omdat ik wat minder vissen moest hebben om alles te gaan veranderen.

Nu ben ik van plan om 4 stammen te houden, waarvan per stam 2 lijnen en dit in 9 vakjes per stam.
Zo heb ik 15 vakjes van 15L:
vakje 1: 3 mannetjes en 3 vrouwtjes samen om te kweken, ik werk nu met kleine groepjes om de diversiteit van de genen te behouden en om ook te kunnen selecteren op grotere worpen
Vakje 2,3 en 4, zijn dan om de 3 vrouwtjes te laten afleggen en de jongen te laten op groeien
dan 4 vakjes van 30L, hier in komen dan de mannetjes en vrouwtjes te zitten die gescheiden zijn, per lijn 2 vakjes, en 1 vakje per geslacht.
Ik zou graag starten met 30tal visjes per vakje en hier streng op selecteren tot er 10 a 15 over blijven.
daarnaast nog een vakje van 50 a60 liter waarin de mannen en vrouwen samen zitten die weg mogen.

Qua stammen ga ik werken met:
japan blauw, grijs en albino
wiener smaragd grijs en goud
storzbach grijs en goud
en moscow blauw
------ NIEUW ------
Guppyclub - West, een dochterclub van Guppyclub België
Doel: ook de mensen in het westen van België samenbrengen en helpen

Zie de site: http://guppyclub.be/guppyclubwest

mcb1996

Bericht door mcb1996 » vr feb 11, 2011 9:16