Kweekbak maken?

Vragen over de inrichting van het aquarium. Filters, pompen, beplanting.....
Plaats reactie
Gupsel

Kweekbak maken?

Bericht door Gupsel » za okt 15, 2011 15:00

Hoi hoi,

Een poosje geleden had 1 van mijn guppy's jongen gekregen. Hier zijn er nu 3 van zo groot dat ze niet meer op gegeten kunnen worden. Nu is op dit moment een andere gup aan het jongen, (heb er net 1 geboren zien worden erg leuk :-D )
Nu wil ik toch wel een apart bakje voor de kleintjes om ze wat meer overlevings kans te geven.

Hoe kan ik het beste zo'n kweekbak opzetten?
Zon simpel plastic (knaagdieren) bakje van de dierenspeciaalzaak, en daar een verwarmingselement + filter in doen? En dan water uit mijn aquarium erin?
Moet ik dat verder nog aankleden?

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen.

Groetjes

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Re: Kweekbak maken?

Bericht door Babygup » zo okt 16, 2011 10:36

zo een plastiek knaagdieren bakje kun je zeker gebruiken om je jongen een maandje in te houden tot ze niet meer worden opgegeten.
Zoals je aangeeft een filter en verwarmingselement plaatsen (alhoewel als je bakje op een warme plaats staat boven de 20graden, kan het ook zonder, maar voor jonge visjes is het beter dat de temperatuur hoger is, dan groeien ze ook vlugger).

Ver zou ik niets speciaals in het aquarium plaatsen zodat je makkelijk de bodem kunt reinigen.
Hoe vaker je voert op een dag, uiteraard kleine porties, hoe vlugger ze groeien, maar als je meer voert zul je wat vaker moeten verversen.
Ook is het zo hoe vaker je ververst hoe vlugger je visjes groeien.

mvg
------ NIEUW ------
Guppyclub - West, een dochterclub van Guppyclub België
Doel: ook de mensen in het westen van België samenbrengen en helpen

Zie de site: http://guppyclub.be/guppyclubwest

Plaats reactie