ondervedelen

Vragen over de inrichting van het aquarium. Filters, pompen, beplanting.....
Plaats reactie
aquafish

ondervedelen

Bericht door aquafish » ma mar 30, 2009 11:49

Beste vrienden,

ik ga beginnen aan mijn bakken onder te verdelen voor mijn nieuwe stelling. Maar ik zit namelijk met een vraag. Graag had ik zelf een ruimte voor zien voor een filter. Maar hoe moet ik die filter onderverdelen en wat voor materiaal heb ik daarvoor nodig. Foto's en tekeningen zijn ook altijd welkom zo zal ik er een beter zicht op hebben hoe ik het moet maken.

mvg

Miljoenenvis
Guppy Wizard
Guppy Wizard

Re: ondervedelen

Bericht door Miljoenenvis » ma mar 30, 2009 13:34

Er zijn zoveel mogelijke manieren om een filter te maken .
Maar wat jij bedoeld is zeker een biologische binnenfilter..

Ik zou eerst gewoon een klein vakje creëren met aan de voorkant een hoekje uit - maar je kan ook gewoon het glas niet helemaal door trekken - hier zet je dan een stuk filtermat tussen als eerste deel van je filter . De filter zelf kun je indelen zoals je wilt , dit hangt ervan af welke materie je er allemaal in wilt zetten om je bak te filteren ,- dus daar laat ik je vrij in ..
Dan zou ik een gat maken of een hoekje uitsnijden aan de bovenkant van de tussenschoten , waar je een pvc buisje door trekt tot aan de laatste indeling , in dat buisje maak je dan allemaal kleine gaatjes en daarop bevestig je je filterpompje op , hierdoor zal elk bakje dan voorzien zijn van vers water en een constante beweging van het water oppervlak .
Dan zou ik in de indelingen natuurlijk een opening laten waar je of een stuk filtermat of iets anders qua roostertje misschien in kunt vast zetten .

Ik zal eens proberen van alles te tekenen en het hier te posten .

Grtjes , Danilo

°=>° Rondstaart Pink - Moskou °<=°

Plaats reactie