Mopani Hout

Vragen over de inrichting van het aquarium. Filters, pompen, beplanting.....
Plaats reactie
kristofdb

Mopani Hout

Bericht door kristofdb » wo jan 14, 2009 22:33

Ik ben momenteel een nieuw aquarium aan het inrichten (Juwel Rekord 800) en ik heb wat mopani hout op de kop kunnen tikken. Na zelf wat te zoeken voor informatie op het net zag ik wel dat het over een paar maanden toch redelijk tannine afgeeft die het water een orange schijn geeft. Op zich vind ik dit niet erg aangezien het dan wat tropischer lijkt zolang het niet TE is. Ik heb met een borsteltje de stukken al proper gemaakt (stof etc) en momenteel liggen de stukken hout in water om te weken. Heeft iemand anders deze houtsoort in zijn aquarium liggen en kan die mij wat bijbrengen over het gebruik van mopani?

Hartje

Re: Mopani Hout

Bericht door Hartje » wo jan 14, 2009 23:16

is het echt Mopani of is het Mahoni?

dazzler
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door dazzler » do jan 15, 2009 1:30

Geeft inderdaad een beetje kleur aan je water. Kan je eruit filteren met actieve kool en/of clearwater ;)
2 Things are universal: Hydrogen and Stupidity

Steef

Bericht door Steef » do jan 15, 2009 4:26

Ik heb mijn stukken een paar uurtjes afgekookt vooraleer ik ze in de aquarium gelegd heb.
Dan zouden ze normaal gezien geen kleur meer mogen afgeven.

Grtz

AGV

Bericht door AGV » vr jan 16, 2009 0:18

MOPANI HOUT : Is afrikaans hardhout dat direct zink in het water. Het beste is dat je eerst eventjes afkookt. Dit hout wordt veel gebruikt in de aquaristiek.

silvericathy

Bericht door silvericathy » ma jun 18, 2012 12:14

hoe is het inmiddels met je hout?
Ik heb ook zo'n stuk hout gekocht, heb het eerst een tijdje in een bak met water gedaan..
toen geprobeerd maar er kwam nog steeds kleuring vanaf, nu nog maar eens in een bak met water gedaan en merk
dat er nu minder kleuring vanaf komt... dus misschien dat ik straks weer eens ga proberen :wink:

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Babygup » di jun 19, 2012 10:49

als je er oplet zul je zien dat dit een topic is van 2009 dus denk niet dat er nog echt mensen gaan reageren
------ NIEUW ------
Guppyclub - West, een dochterclub van Guppyclub België
Doel: ook de mensen in het westen van België samenbrengen en helpen

Zie de site: http://guppyclub.be/guppyclubwest

dazzler
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door dazzler » di jun 19, 2012 12:10

Jij reageert toch ? :lol:
Babygup schreef:als je er oplet zul je zien dat dit een topic is van 2009 dus denk niet dat er nog echt mensen gaan reageren

Maar idd, de vraag is van januari 2009 en dat is gelijk ook de laatste keer dat de originele vraagsteller op het forum is geweest... eendagsvliegje geweest ;)
2 Things are universal: Hydrogen and Stupidity

Plaats reactie