Wat moet ik doen

Vragen over de inrichting van het aquarium. Filters, pompen, beplanting.....
Plaats reactie
guppysteef

Wat moet ik doen

Bericht door guppysteef » vr dec 05, 2008 22:58

Ik heb eergisteren een aquarium gekocht met 3 vrouwtje en 1 mannetje kunnen jullie me tips geven over de inrichting ik heb nu rood grind met pomp en 1 plantje ik heb guppy's en ik wil beetje gaan kweken moet ik ook kweek bakje of erin laten en de sterksten houden het is 20liter alvast bedankt
GR.Stefan Kamies

Rob
GuppyClubLid
GuppyClubLid
Contacteer:

Re: Wat moet ik doen

Bericht door Rob » za dec 06, 2008 12:58

Met een 20 liter bakje kun je inderdaad slechts een beetje kweken met guppen.
Zo'n kweekbakje of aflegbakje wat jij denkelijk bedoelt, zijn ondingen.
Stel je maar eens voor dat een vrouw moet bevallen in een etalage van een warenhuis.
Zal zich echt heel ongemakkelijk voelen, met alle gevolgen van dien.
Als in jouw bakje één vrouwtje babys krijgt en deze zouden allemaal opgroeien, is je bakje al te klein.

Groetjes, Rob.
Robs-fish: Orchid-endlers en Top Blue Sword.

guppysteef

Bericht door guppysteef » za dec 06, 2008 14:37

dat dacht ik ook al

Jefftrack

Bericht door Jefftrack » di dec 23, 2008 11:46

Heb je het aquarium en de vissen op dezelfde dag gekocht ??? want dat maak ik op uit je verhaal ..... dan is dat niet zo goed voor de visjes daar een aquarium eerst moet indraaien. Nu heb je met 20 liter toch al heel snel een ruimte probleem wat weer nadelig zal zijn voor de waterwaardes en dus ook voor de vissen. In 20 liter kun je met veel moeite 4 guppen houden en dan het liefst geen dames want anders komer er elke maand weer een paar bij. Ik zou dan kijken naar de mogelijkheid om er een trio mooie mannen in te houden.

Jeffrey

Plaats reactie