BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

04/10/2005: Internat. guppyshow bij Zoo Zajac in Duisburg

Weet je ergens een beurs of tentoonstelling over vissen, plaats het hier!
Voor specifieke guppy tentoonstellingen, zie rubriek hieronder!
Gesloten
dazzler
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

04/10/2005: Internat. guppyshow bij Zoo Zajac in Duisburg

Bericht door dazzler » di okt 04, 2005 13:36

Er werd al een tijdje naar uitgekeken, want het werd in Duitsland met veel poeha aangekondigd: Zoo Zajac zou dit najaar in Duisburg een internationale guppyshow met schitterende geldprijzen organiseren, met de bedoeling hiervan een 2-jaarlijks evenement te maken (in de tussenliggende jaren van hun welbekende tweejaarlijkse diskusshow). Ook in onze guppyclub werd 1-2 en 3 oktober als een belangrijk weekend voor guppykwekers aangekondigd, maar ik weet niet of veel van onze leden de verplaatsing gemaakt hebben? Vandaar even een korte impressie, want ik ben wel geweest natuurlijk.
Zondagvoormiddag stapte ik in de auto om een kleine 2 uur later in Duisburg te arriveren - vanuit Hasselt lukt dat inderdaad gemakkelijker dan vanuit Oost-Vlaanderen. De show ging niet door bij Zoo Zajac zelf, maar in een voormalige krachtcentrale die tot een soort beursgebouw is omgebouwd. Een parkeerplaats zoeken was al een hele heksentoer, want er liepen honderden aquariumliefhebbers af en aan: met lege handen naar de tentoonstellingszaal toe en volgepakt met aquariumspullen terug naar de parking.
Het toegangskaartje kostte 10 Euro. Binnen in het gebouw heerste een drukte van jewelste. Er waren grote verkoopsstands van alle bekende aquariummerken, zoals Sera, Tetra, Juwel, AquaMedic, JBL ... Daartussen stands van bettakwekers, cichlidenkwekers, dwergcichlidenkwekers, corydoraskwekers, koi-kwekers, aqua-plantenkwekers, uitgeverijen van aquariumboeken, vijververenigingen, enz. ... Het aanbod was gewoon compleet en alle stands werden druk gefrequenteerd door de vele bezoekers. Van de Sera-stand heb ik onder meer een voedselpreparaat voor de opkweek van jonge guppen meegebracht om uit te testen (daar was ik in België naar op zoek geweest, maar had het niet gevonden). En verder heb ik de gelegenheid te baat genomen om mijn guppy-bibliotheek met enkele boeken aan te vullen.
Achteraan in de zaal zag ik dan eindelijk waarvoor ik gekomen was: de internationale guppyshow! Ik schat dat ik die zondag wel 300 à 400 guppypaartjes van over de hele wereld heb kunnen bewonderen: guppy's uit Duitsland, Nederland, Engeland, Polen, Oostenrijk, USA, Japan en China waren alleszins vertegenwoordigd. De kwaliteit van de tentoongestelde guppy's was eerder middelmatig en de echte uitschieters waren jammer genoeg op 1 hand te tellen. Een aantal mooie vissen uit Duitsland en prachtige kortstaartjes uit Japan blijven evenwel in mijn geheugen gegrift. De guppy's uit de USA waren een tegenvaller, ook al omdat de Amerikanen veel te grote staarten kweken, waardoor de mannetjesguppen meer op de bodem liggen uit te hijgen dan dat zij rondzwemmen. Een aantal inzendingen heb ik met de filmcamera vastgelegd en dat filmpje kunnen wij misschien bij een volgende samenkomst projecteren. Tentoonstellingswinnaar is een neon-bont dubbelzwaard van de Duitse kweker Gernot Kaden geworden (zie foto), die zowat de tweelingbroer leek van diegene die ik tijdens de ruildag aan Pedro als kweekguppy heb gegeven. Dus Pedro, zorg goed voor je visje en zie dat je daaruit tentoonstellingsrijpe guppy's kweekt om de buitenlandse shows te gaan veroveren!
Eddy.

Afbeelding (Klik op afbeelding voor grotere versie)

Afbeelding (Klik op afbeelding voor grotere versie)

Gesloten