BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

Sera Omnipur bij nieuwe aquarium

Zieke guppy? Doen ze raar, en weet je niet onmiddelijk wat te doen? Vraag het hier.
Hinerakatauri79
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Sera Omnipur bij nieuwe aquarium

Bericht door Hinerakatauri79 » do okt 12, 2017 22:59

Ik heb 2,5 jaar een 30L gehad. Alles ging goed tot ik 1 maand geleden weer een grote schoonmaak buurt deed. Dit heb ik vaak gedaan zonder enige probleem. Echter introduceerde ik nieuwe grind en een dag na mijn schoonmaak buurt stierven 2 guppies. Guppies zagen eruit alsof ze gevochten hadden en dacht niet dat het aan de schoonmaakbuurt lag. Een week later begonnen de kleuren van mijn nog levende guppies te verbleken.
Ik heb toen de aquarium nogmaals schoongemaakt daarna overleden 7 guppies.

Ik heb het overleden van mijn guppies gekoppeld aan de nieuwe grind. Dat is het enige wat er veranderd is. In de dierenwinkel hebben ze het water getest en de waardes waren goed. Ik heb een tegoed bon gekregen voor 7 guppies. Ik heb gelijk ook de verkleurde guppies laten zien. Volgens de dierenwinkel zijn ze ziek (kon niet aangeven welke ziekte) en advieseerden Sera Omnipur.

Ik heb nu mijn aquarium weer schoongemaakt en heb weer dezelfde grind gekocht wat ik altijd nam. Nu is mijn vraag kan ik in een nieuwe aquarium gelijk Sera Omnipur gebruiken of moet ik wachten? Ik heb gelezen dat het bacterien dood en dat is wat ik bij een net nieuwe aquarium onvoldoende heb. Als dat gebeurd kan ik dan SafeStart gebruiken terwijl de vissen nog in de aquarium zijn?

De kuur duurt 7 dagen en en volgens de handleiding moet de actieve filer uit. Moet dat echt? Na 7 dagen kan ik weer opnieuw beginnen. Dit zal weer stress leveren aan de vissen.

Plaats reactie