BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

Al weken achter elkaar guppy sterfte (nieuw aquarium)

Zieke guppy? Doen ze raar, en weet je niet onmiddelijk wat te doen? Vraag het hier.
Plaats reactie
Roos
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Al weken achter elkaar guppy sterfte (nieuw aquarium)

Bericht door Roos » wo jun 01, 2016 6:48

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb sinds 2 maanden een aquarium (35l). Ik had 9 vrouwtjes, 7 mannetjes en een algeneter. De eerste maand ging alles perfect, ik had zelfs al zo'n 40 baby guppy's.

Na een paar weken ging de eerste 2 guppy's dood. Ook hadden een aantal guppy's kapotte vinnetjes. In de dierenwinkel bleek het nitriet veel te hoog te zijn (terwijl het regelmatig en zelf die dag was ververst). Ik las dat dit vaker gebeurde bij opstarten van een nieuwe aquarium en een nieuwe pomp. Dus easy life filter medium, easy start en Esha2000 (sommige guppy's hadden kapotte vinnetjes) gehaald. Het nitrietgehalte werd steeds minder en zou nu sinds 1.5 week weg zijn. Het leek weer goed te gaan, er waren zelfs weer nieuwe baby's en de kapotte vinnetjes werden beter. Maar de laatste 5 dagen zijn er weer 4 guppy's overleden en een ligt er nu ook half dood bij. Inmiddels heb ik nog maar 3 vrouwtjes en 6 mannetjes.

Zou deze sterfte nu nog steeds komen door het nitriet gehalte wat zo hoog was? Of kan er iets anders aan de hand zijn? Is er nog iets wat ik kan doen? :roll:
Laatst gewijzigd door Roos op zo jun 26, 2016 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Roos
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Re: Al weken achter elkaar guppy sterfte (nieuw aquarium)

Bericht door Roos » zo jun 26, 2016 14:37

Inmiddels is het bijna een maand verder en nog steeds sterven er elke week guppen. Regelmatig op alle waterwaarden getest en dat was elke keer in orde. Heb ondertussen nog maar 1 vrouwtje en 3 mannetjes. Wil wat vrouwtjes bij halen maar wou wachten tot ik zeker weet dat alles goed gaat. Ik hoop dat iemand me tips kan geven, dit is namelijk mijn eerste aquarium en ik snap niet wat er fout gaat :(

Plaats reactie