BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

Is het vrouwtje ziek?

Zieke guppy? Doen ze raar, en weet je niet onmiddelijk wat te doen? Vraag het hier.
Plaats reactie
Sarah
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Is het vrouwtje ziek?

Bericht door Sarah » wo dec 16, 2015 12:23

Hallo,

Dit is heel nieuw voor mij maar 3 weken gelden ontdekten we baby guppen in ons aquarium.
Ik dacht al wel dat ze zwanger was en de dag ervoor gedroeg ze zich zeer vreemd. Was wat terug getrokken en met het voederen is ze normaal gesproken de meest agressieve vis in het aquarium maar die dag niet. Ze at wel maar ze had ergens last van.
2 weken daarvoor had ik in de dierenwinkel waar ze vandaan komen, een foto laten zien en toen zei die jongen dat ze op knappen stond en ik haar het best in een kweekbakje kon doen. Nu weet ik dat mijn visjes erg van streek raken als ik ze probeer te vangen (ik probeerde de neon tetras te vangen toen er een ziekte aanwezig was).
We hebben wel een kweekbakje die we erin kunnen hangen maar ik las op internet net iets te veel dat ze daarvan in de stress kan raken en de baby's zelfs binnen kan houden totdat ze er zelf aan overlijd. Dus besproken met mijn ouders om de natuur zijn gang te laten gaan. Ik weet dat veel baby's worden opgegeten maarja ik hield me maar vast aan de gedachte "het recht van de sterkste".
2 weken later zagen we dus pas baby's en ben ik blij dat ik haar niet in de kweekbak gedaan heb al die tijd.
Dat is nu 3 weken geleden maar ik krijg een vreemde indruk...
Het lijkt alsof ze bevalt in delen. De ene baby is groter dan de andere.
En ze is na 3 weken nogsteeds een opgeblazen ballon :shock:

Waarom zou ze nogsteeds zo dik zijn?
Is ze ziek?
Ik las dat als ze een dikke buik hebben, dat ze ook waterbuikzucht kunnen hebben maar dat zou je kunnen zien door uitstaande schubben en ik kan niks ontdekken. Ook eet ze gewoon.
Heeft iemand een idee?
ZELFINGENOMEN BELGEN!

John M
Guppy Master
Guppy Master

Re: Is het vrouwtje ziek?

Bericht door John M » do dec 17, 2015 2:09

ze kan weer dik zijn omdat ze zwanger is
na dat de jongen geworpen zijn is ze binnen 1 tot 3 dagen weer zwanger
als er 3 weken verstreken zijn kunnen er volgende week alweer jongen komen
dus staat ze na het weekend weer op knappen :lol:
en dat iedere 4 - 5 weken
.
:idea: en het kweekbakje met een grote slinger het raam uit
lijkt iets een groot probleem, denk dan simpel

Sarah
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Bericht door Sarah » do dec 17, 2015 12:29

:shock:
Ik dacht dat het een week of 4 zou duren voor ze er weer klaar voor was. :shock:
En ik heb 2 vrouwtjes en ze zijn alle 2 dik...kan het dus makkelijk zijn dat de grote van de baby's zo verschillen omdat de een van de een is en de ander van de andere?
Wow het zijn ook net konijnen :lol:

Hoe doen anderen dit? Want het word natuurlijk op deze manier erg druk in de bak. Ik kan nog niet zien of het mannetjes of vrouwtjes zijn en wat ik zo las kun je 5 weken na de geboorte pas de kleuren etc zien.
Ik hoorde om me heen wel steeds van "je mag blij zijn als je er een of 2 overhoud" maar ik heb er gister 11 geteld en dat zijn dan degene die niet meer schuilen.
ZELFINGENOMEN BELGEN!

John M
Guppy Master
Guppy Master

Bericht door John M » do dec 17, 2015 14:30

11 is toch mooi aantal - het zullen er straks een hoop meer worden
en op je opmerking lijken wel konijnen, een konijn verliest het toch echt van een gup
met 2 vrouwtjes kun je er van uit gaan als ze om beurten jongen
dat er elke 2 weken weer nieuwe jongen in zitten
volwassen gup vrouwtje gooit er tot wel 50 / 75 jongen uit
zorg er wel een beetje voor dat er straks niet meer vis als water in aquarium zit :lol:
.
als je te veel krijgt even advertentie op marktplaats voor 20 cent per stuk verkoopt dat goed
zet je ze er gratis op dan komen de kikker en schildpad houders ( gratis voer )
en met een klein bedrag vragen verdien je ook weer wat voer terug
lijkt iets een groot probleem, denk dan simpel

Sarah
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Bericht door Sarah » do dec 17, 2015 19:30

Heel erg bedankt voor je hulp :-D
ZELFINGENOMEN BELGEN!

Plaats reactie