BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

Kan iemand mij zo vlug mogelijk helpen?

Zieke guppy? Doen ze raar, en weet je niet onmiddelijk wat te doen? Vraag het hier.
Bjarniieee
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Kan iemand mij zo vlug mogelijk helpen?

Bericht door Bjarniieee » vr jan 16, 2015 18:24

Hey,

Bij deze de vraag wat er aan mijn vrouwtjes gup scheelt?

Waterwaardes in orde en een temperatuur van 26 graden.. ze is de enige gup in men bakje en is nu zeker een 6tal maand oud.. ze zwemt met 6 rode fantoomzalmpjes en 1 geel zwarte black molly mannelijk in men bak. Het gekken is dat ze er al zeker een week of 2 heel erg uitgemergeld uitziet, kromme rug en verstopt zich constant onder de plantjes, enkel bij het voederen komt ze te voorschijn om wat te eten, ik geef ze 2x per dag voer en elke week een waterverversing. Ik heb al eens een esha + exit kuur geprobeerd maar het heeft niets geholpen..

ouderdom?
stress? (molly?)
...

Ik weet het niet meer..

Hopend op een snelle reactie !!!

Rob
GuppyClubLid
GuppyClubLid
Contacteer:

Re: Kan iemand mij zo vlug mogelijk helpen?

Bericht door Rob » zo jan 18, 2015 14:33

Ouderdom en stress kan alletwee.

Groetjes, Rob.
Robs-fish: Orchid-endlers en Top Blue Sword.

Snoopy
Guppy Bachelor
Guppy Bachelor

Bericht door Snoopy » wo jan 21, 2015 15:21

het verstoppen kan zijn omdat ze alleen is. Guppen leven graag in groep en mollies ook dus..
Life is short.
Break the RULES,
FORGIVE quickly,
LAUGH uncontrollably
and NEVER REGRET
anything that made
you SMILE

Bjarniieee
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Bericht door Bjarniieee » wo jan 21, 2015 16:54

Snoopy schreef:het verstoppen kan zijn omdat ze alleen is. Guppen leven graag in groep en mollies ook dus..
Maar de kromme rug en het feit dat we extreem mager is geworden moet dan nog iets anders zijn? ze lijkt soms wel voor dood...

Snoopy
Guppy Bachelor
Guppy Bachelor

Bericht door Snoopy » vr jan 23, 2015 18:47

Ja ik zou zeggen is ze bedekt met witte stippen? Dan heeft ze witte stip. Ik had dit met mijn goudvissen en ze begonnen op de bodem te liggen en ik dacht dat ze soms dood waren. Te laat gemerkt en daardoor ook echt dood gegaan. :(

Ook als haar schubben uitstaan kan ze een ziekte hebben, waarvan ik de naam heb vergeten. Dan worden ze mager, lusteloos en hangen ze stil in een hoekje en in een laat stadium gaan ze zelfs krom hangen. Hiervoor heb je wel geen medicijn voor.
Life is short.
Break the RULES,
FORGIVE quickly,
LAUGH uncontrollably
and NEVER REGRET
anything that made
you SMILE

Bjarniieee
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Bericht door Bjarniieee » za jan 24, 2015 19:53

Snoopy schreef:Ja ik zou zeggen is ze bedekt met witte stippen? Dan heeft ze witte stip. Ik had dit met mijn goudvissen en ze begonnen op de bodem te liggen en ik dacht dat ze soms dood waren. Te laat gemerkt en daardoor ook echt dood gegaan. :(

Ook als haar schubben uitstaan kan ze een ziekte hebben, waarvan ik de naam heb vergeten. Dan worden ze mager, lusteloos en hangen ze stil in een hoekje en in een laat stadium gaan ze zelfs krom hangen. Hiervoor heb je wel geen medicijn voor.

Wel ik heb een vitaminenkuur geprobeerd maar het heeft niet mogen baten, men gup zat hier al een zeker een week of drie mee en ze is eergisteren gestorven, ze had zeker geen witte stip, en geen schubben die open stonden, de laatste dag heeft ze zelfs niet meer willen eten en paar uur later is ze gestorven.. een heel vreemd iets, knoop alleen dat dit geen ziekte is dat bedreigend is voor mijn molly en zes rode fantoomzalmpjes..!

Groetjes !

Snoopy
Guppy Bachelor
Guppy Bachelor

Bericht door Snoopy » di jan 27, 2015 21:52

Jammer van het visje, maar als het besmettelijk was denk ik dat je het al zou zien aan de andere vissen.

PS: misschien dat het zou helpen om toch het aquariumwater (een beetje ervan) te verversen. Gewoon omdat een vis is gestorven en dat het water minder bacteriën bevat.

Grtjs
Life is short.
Break the RULES,
FORGIVE quickly,
LAUGH uncontrollably
and NEVER REGRET
anything that made
you SMILE

Bjarniieee
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Bericht door Bjarniieee » di jan 27, 2015 23:33

Snoopy schreef:Jammer van het visje, maar als het besmettelijk was denk ik dat je het al zou zien aan de andere vissen.

PS: misschien dat het zou helpen om toch het aquariumwater (een beetje ervan) te verversen. Gewoon omdat een vis is gestorven en dat het water minder bacteriën bevat.

Grtjs
Ja, wat je nu adviseert heb ik vandaag dus gedaan, voor alle veiligheid 50% ververst maar ik merk dat mijn Molly nu begint met schuren aan de bodem en voorwerpen.. Als ik mij niet vergis is dit wel een van de eerste symptomen die mijn guppy ook vertoonde !

Ik begin stil aan hopeloos te worden! Weer een esha + exit kuur ? Die ook wrs op niets zal uitdraaien..? Is die kuur wat de bijsluiter vermeld wel voldoende vraag ik mij soms af ?! Of bestaat er een specifiek kuurtje?!

:(

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Babygup » wo jan 28, 2015 15:27

Is het mogelijk om eens een foto te nemen?
Ver zie je enige letsels? Kleine/groter witte plekjes, beschadigingen aan de huid vinnen? ...
Steek de ziek vis mss eens in een bokaal om deze goed te kunnen bekijken.

Aangezien de vis aan het schuren is (probeer het mss ook eens te filmen) kan dit wijzen op huid parasieten, dus dan mss eens even behandelen specifiek voor parasieten.

Als je geen ander idee hebt kan je idd eshe en exit gebruiken al ben ik niet zo een voorstander om ze samen te gaan gebruiken.
Wat ook altijd een mogelijkheid is, is een zout bad. Je lost 30 gr op in 1 liter water en doet de vis daar per dag minstens 1x in voor 1 min, soms meerdere keren per dag. Dit hielp bij mij ook wel vaak. Doe dit wel maar 3 dagen na elkaar!

mvg
------ NIEUW ------
Guppyclub - West, een dochterclub van Guppyclub België
Doel: ook de mensen in het westen van België samenbrengen en helpen

Zie de site: http://guppyclub.be/guppyclubwest

Snoopy
Guppy Bachelor
Guppy Bachelor

Bericht door Snoopy » wo jan 28, 2015 16:59

Zoals babygup zei denk ik dat het parasieten zijn. Zet die vis appart (als het kan), behandel hem en hoop dat de andere vissen het niet hebben.

Veel succes
Life is short.
Break the RULES,
FORGIVE quickly,
LAUGH uncontrollably
and NEVER REGRET
anything that made
you SMILE

Bjarniieee
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Bericht door Bjarniieee » do jan 29, 2015 17:31

Babygup schreef:Is het mogelijk om eens een foto te nemen?
Ver zie je enige letsels? Kleine/groter witte plekjes, beschadigingen aan de huid vinnen? ...
Steek de ziek vis mss eens in een bokaal om deze goed te kunnen bekijken.

Aangezien de vis aan het schuren is (probeer het mss ook eens te filmen) kan dit wijzen op huid parasieten, dus dan mss eens even behandelen specifiek voor parasieten.

Als je geen ander idee hebt kan je idd eshe en exit gebruiken al ben ik niet zo een voorstander om ze samen te gaan gebruiken.
Wat ook altijd een mogelijkheid is, is een zout bad. Je lost 30 gr op in 1 liter water en doet de vis daar per dag minstens 1x in voor 1 min, soms meerdere keren per dag. Dit hielp bij mij ook wel vaak. Doe dit wel maar 3 dagen na elkaar!

mvg

Hey,

Mijn Molly die begon met schuren bevind zich nu heel vaak op de bodem zoals mijn gup deed, hij begint nu ook met schuin te zwemmen en gaat precies snel berg af met hem.. ik ga proberen goeie foto's te maken of filmpje, dan heb je mss enig idee, wat ik wel opmerk is dat hij nogal witte vlekken heeft op de rug, geen stippen maar vlekken eerder..?

Groetjes en hopelijk op een snel respons !!!

Snoopy
Guppy Bachelor
Guppy Bachelor

Bericht door Snoopy » do jan 29, 2015 19:08

als het zoals de gup is er uit doen die esha kuur bij de zieke vis en het aquarium voor de besmetting bij de andere vissen te voorkomen.
Life is short.
Break the RULES,
FORGIVE quickly,
LAUGH uncontrollably
and NEVER REGRET
anything that made
you SMILE

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Babygup » vr jan 30, 2015 0:25

belangrijk zijn foto's want witte vlekken kunnen verschillende zaken zijn, schimmels bacteriën en parasieten. Maar schuren is indicatief voor parasieten.
------ NIEUW ------
Guppyclub - West, een dochterclub van Guppyclub België
Doel: ook de mensen in het westen van België samenbrengen en helpen

Zie de site: http://guppyclub.be/guppyclubwest

Bjarniieee
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Bericht door Bjarniieee » za jan 31, 2015 18:00

Bij deze een foto van men molly, gisteren.

Ik heb gisteren ook s'morgens en in de avond een zoutbad gegeven en vitaminen toegevoegd voor het licht uit te doen..

Het ziet er alleen maar slechter uit en hij ligt nu op de bodem alsof hij zijn laatste uren doet.. kheb hem ook al onderste boven zien zwemmen al gebeurt het niet zo vaak..

Hopeloze zaak !
Bijlagen
Unknown.png
Unknown.png (353.3 KiB) 5176 keer bekeken

Snoopy
Guppy Bachelor
Guppy Bachelor

Bericht door Snoopy » za jan 31, 2015 19:46

dit is vinrot. Er best uithalen.
Life is short.
Break the RULES,
FORGIVE quickly,
LAUGH uncontrollably
and NEVER REGRET
anything that made
you SMILE

Plaats reactie