BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

Dringend hulp nodig

Zieke guppy? Doen ze raar, en weet je niet onmiddelijk wat te doen? Vraag het hier.
Plaats reactie
Annekeloeke
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Dringend hulp nodig

Bericht door Annekeloeke » zo nov 02, 2014 21:03

Hallo iedereen, ik ben vorige week met een vis naar aquariumcenter geweest en daar stelde ze vast witte stip! Dus ik moest 6 dagen behandelen met esha 2000 en exit na 6 dagen 50 % verversen en dan nog een kuur van 6 dagen! Ik ben nu aan de 4 de dag bezig de stippen zijn stilletjes aan aant weg gaan maar nog nie allemaal nu hebben ze wormen erbij gekregen is zien witte randen aan de staarten en vinnen maar ik kan nu toch geen 2 behandelingen samen gaan doen! Ik weet echt niet wat doen want die behandeling voor stip duurt nog 10 dagen ik hoop dat tegen dan de vinnen niet opgegeten zijn pff ik hoop dat iemand mij akan helpen bedankt

eddy
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Re: Dringend hulp nodig

Bericht door eddy » zo nov 02, 2014 21:21

Hoi Anneloeke,
Witte randen aan staart en vinnen zijn geen indicatie voor wormen.
Wormen brengen inwendig schade aan, maar niet op de vinnen.
Ik denk eerder aan een reactie op de behandeling met Esha 2000...
Guppyclub.be = de snelste weg naar de mooiste guppy's ;)

Annekeloeke
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Bericht door Annekeloeke » zo nov 02, 2014 22:14

Dankje voor je reactie, maar er beginne gaatjes in de vinnen en staarten te komen stukje staart is al weg juist zoals vinrot! Ik hoop dat esha daar ook goed voor is!

eddy
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door eddy » ma nov 03, 2014 19:04

Dat kan wijzen op een bacterie-infectie - met een flinke portie zout kan je misschien de infectie stoppen...
Guppyclub.be = de snelste weg naar de mooiste guppy's ;)

Plaats reactie