BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

guppy mannetje is ziek

Zieke guppy? Doen ze raar, en weet je niet onmiddelijk wat te doen? Vraag het hier.
miranda.w
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

guppy mannetje is ziek

Bericht door miranda.w » wo apr 09, 2014 20:07

Sinds een paar dagen is één van mijn guppy mannetjes ziek.
Hij ademt heel snel, en ligt de hele tijd op de bodem.
Als ik hem voer komt hij wel naar boven zwemmen, en eet van het voer.
Hij kan dus nog steeds gewoon zwemmen, en heeft ook zijn eetlust niet verloren.
Alleen lijkt het alsof het zwemmen hem veel moeite kost, hoogstwaarschijnlijk omdat hij zo kortademig is.
Na het eten laat hij zich weer op de bodem zakken.
Verder is er niets aan hem te zien, zijn huid is gaaf, hij is niet erg mager aan het worden, geen uitpuilende ogen, en ook zijn vinnen en staart zien er goed uit.
De rest van de vissen in het aquarium is niet ziek.
Ik heb hem in een apart aquariumbakje gezet, omdat andere vissen steeds naar zijn staart gingen happen (hij heeft een grote sluierstaart).
Ik heb hem al een zoutbad gegeven, en nu ben ik al weer enkele dagen bezig met Esha 2000.
Tot nu toe zie ik geen verbetering, maar ook geen verslechtering.
Een paar maanden geleden heb ik een vrouwtjes gup gehad die dezelfde soort symptomen kreeg na haar bevalling.
Deze vis is na een maand overleden.
Ik vind het ontzettend frustrerend dat ik niet weet wat het is, en of het überhaupt te genezen is.
Want als ik zeker weet dat de vis niet meer beter wordt, vind ik het humaner om het beestje uit zijn lijden te verlossen.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Plaats reactie