BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

Guppy's zitten met een 20 tal in een hoekje

Zieke guppy? Doen ze raar, en weet je niet onmiddelijk wat te doen? Vraag het hier.
Plaats reactie
jojokeuh

Guppy's zitten met een 20 tal in een hoekje

Bericht door jojokeuh » za aug 07, 2010 10:12

Ik heb een aquarium van 100 liter met een 60 tal baby guppy's erin,
er zit ook een filter in (nu en dan blijft hier ook een visje tussen steken)
3 plantjes
verwarming ( water is +- 25 graden )
en een zuurstof pompje
een aquarium lamp (=
nu had ik gisteren avond een probleem,
ik zag in de rechtsonder in de hoek een stuk of 20 guppy's heel dicht op elkaar zitten,
en ik tikte eens op het glas dan gingen ze even weg maar na nog geen minuut zaten ze er terug,
en deze morgen keek ik weer en zaten ze er niet meer,
wat zou dit kunnen geweest zijn?

wyatt

Re: Guppy's zitten met een 20 tal in een hoekje

Bericht door wyatt » di aug 17, 2010 17:45

kan van alles zijn maar wat je het vaakst ziet
is strooming dat de pomp en de zuurstoff pomp te veel strooming geefen waardoor de jongen in een hoek gaan zitten waar het minst strooming is

zo niet kan het slaap . of stress zijn

als je jongen in de pomp vast kunnen zitten zou ik dat wel oplossen !
doe er een net omheen waar ze niet door kunnen of een panty desnoots

gr wyatt

LadyAn
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Bericht door LadyAn » vr mei 16, 2014 12:21

Hallo allemaal!

Eergisteren heb ik mijn aquariumbak verschoond. De eerste dag zwommen mijn (18, 9 volwassenen en 9 jonge guppen) guppen vrolijk rond, maar sinds gisteren gingen ze met z'n allen in een bovenhoek 'zitten'. Net toen ik thuis kwam, deden ze dit ook. Ik denk dat 3 van de 18 guppen niet meer lang te leven hebben. Tot nu toe hebben bijna al mijn guppen een samengeknepen staart en heeft 1 van de vrouwelijke guppen rode bloed stippen in haar staart.

Nu ben ik bezig om mijn bak opnieuw schoon te maken en heb ik de guppen gesorteerd en in twee aparte bakken gedaan (alle zwakkere in 1 en de wat meer levendige in de 2e bak). Hier wil ik ze ook even in laten, totdat mijn bak een paar dragen heeft gedraaid.

Mijn aquarium is 48 cm lang bij 40 cm breed. De guppen heb ik al een aantal jaar, dus ze zijn niet nieuw gekocht. Verder heb ik ze altijd op kamertemperatuur en heb ik sinds een jaar een luchtpompje. Nu heb ik op een forum gelezen dat het hebben van een luchtpompje zorgt dat de vissen minder zuurstof kunnen krijgen. Klopt dit? Zelf heb ik negatieve ervaringen met filters, vandaar dat ik toen een luchtpompje (met zo'n steentje aan de onderkant) heb gekocht. Bij een filter kwamen de vissen erachter te zitten en gingen ze dood. Ik geef mijn vissen 6x per week een beetje eten met vlokken. Dit doe ik altijd al, dus aan het eten kan het niet liggen. Wel heb ik nog een nieuw plantje gekocht, maar deze heb ik van te voren wel schoon gemaakt.

Zelf denk ik dat de vissen te maken hebben gehad met een te grote temperatuur verschil. Normaal let ik altijd goed op de temperatuur, maar eergisteren had ik de bak perongeluk (23 graden) iets warmer dan normaal (19 graden). Ik heb de vissen natuurlijk wel laten wennen door ze met bak en al in mijn aquarium te zetten. Toen de temperatuur gelijk was, heb ik de vissen rustig over laten zwemmen naar het aquarium zelf.

Omdat ik toen nog geen thermometer erin had, ging het watertemperatuur van 23 graden in een snel tempo naar 18 graden. Natuurlijk gaat dit geleidelijk, maar toch denk ik dat dit iets met het vreemde gedrag te maken heeft (met z'n allen in een hoekje zitten). Ik heb geen idee wat de waterwaardes zijn en ik heb mij eerlijk gezegd ook nooit in verdiept.

Nu ik de levendigste guppen in een apart reisbakje heb gezet, merk ik meteen al groot verschil. Ze zitten niet meer in een hoekje en ze zwemmen weer normaal. het andere bakje, met de zwakste guppen, die hangen allemaal op de kop en kunnen juist niet normaal zwemmen (dit deden ze ook al in het aquarium). Hieronder zou ik even wat foto's plaatsen.

Nog in het aquarium:
http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/ ... bfedbd.jpg
http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/ ... 79b274.jpg

Bakje met de levendigste vissen (krijg ze niet goed op de foto):
http://media-cache-cd0.pinimg.com/736x/ ... a78aef.jpg

De zwakkere:
http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/ ... 0d7f6e.jpg

Enige idee hoe dit kan komen, dat ze ineens zo'n omslag hebben? En hoe ik ze beter kan maken?

Thanks!

LadyAn

LadyAn
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Bericht door LadyAn » za mei 24, 2014 10:07

Heey!

Mijn vissen zijn momenteel weer helemaal gezond! Ik heb mijn aquarium opnieuw schoongemaakt (helemaal) en het even laten indraaien. De zieke en de minder zieke vissen had ik (tijdelijk) apart gezet. Na twee dagen zag ik al grote veranderingen, de vissen hadden geen aan elkaar geplakte staart meer. Toch heb ik ze nog vier dagen gescheiden gehouden in aparte vervoersbakjes. Na deze vier dagen heb ik het bakje met de gezondste vissen in het aquarium gedaan en een dag daarna ook de vissen die in dat andere bakje zaten.

Ze zitten nu al weer vijf dagen met z'n allen in het aquarium en ze zijn weer actief! Ik ben blij dat ze weer gezond zijn :)

LadyAn

Plaats reactie