BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

EHBO - Visziekten - herkenning - behandeling

Zieke guppy? Doen ze raar, en weet je niet onmiddelijk wat te doen? Vraag het hier.
Plaats reactie
dazzler
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

EHBO - Visziekten - herkenning - behandeling

Bericht door dazzler » do jan 14, 2010 1:04

Ik zie de laatste tijd steeds meer en meer vragen opduiken over zieke vissen.

Zieke vissen kunnen het gevolg zijn van verschillende zaken.
Om er enkele op te sommen:
  • ziekten veroorzaakt door wormen of parasieten
  • ziekten veroorzaakt door schimmels
  • ziekten veroorzaakt door bacteriën of virussen
  • ziekten ten gevolge van verzwakking van de vis
  • .....
Al naargelang de oorzaak dient natuurlijk ook een aangepaste behandeling gebruikt te worden. Natuurlijk kan een aangepaste behandeling enkel gestart worden, en efficiënt zijn, als er eerst een juiste diagnose gesteld wordt. En dat is niet altijd even simpel helaas.

De meesten onder ons zijn geen dierenartsen, en zullen dus niet altijd weten wat te doen in geval van problemen.

SERA, de gekende duitse aquariumfabricant, wil de hobbyist hierin tegemoet komen en heeft een redelijk uitgebreid boekje gemaakt waarin ziekten uitgebreid aan bod komen.
Dit 55 pagina's tellende boekje is via de aquariumzaak verkrijgbaar voor 0,50€ (sommige zaken geven het gratis mee) en het is eveneens in electronische vorm gratis beschikbaar op de website van Sera.
Het boekje gaat dieper in op alle verschillende visziektes, mogelijke oorzaken en gepaste behandeling, herkenning van de ziekten aan de hand van foto's en symptomen, en geeft verder nog een hoop achtergrond informatie.

Link naar de sera website met brochures:
http://www.sera.de/nl/sera-service/infobrochures.html

Voor wie niet op de website van Sera zelf wil gaan zoeken, kan het boekje ook als bijlage in dit bericht terugvinden!

EDIT ADMIN (07/03/2015) Links en bijlages bijgewerkt
Bijlagen
SERA_Gezonde_Vissen_Ziekten.pdf
(2.53 MiB) 250 keer gedownload
2 Things are universal: Hydrogen and Stupidity

mcb1996

Re: EHBO - Visziekten - herkenning - behandeling

Bericht door mcb1996 » ma feb 28, 2011 15:01

Dat boekje heb ik ook!!!
Is echt Super handig.
Heb er gelukkig nog geen gebruik van hoefen maken xD

ihuntudown
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door ihuntudown » vr nov 04, 2011 21:59

Uit spijtige ervaring mag ik toch stellen dat als je gup ziek is deze een geringe kans op overleven heeft, de beste kansen geef ik toch naar waterverversingen dagelijks met ASHA en Exit. De Sera producten hebben mij duszover me nog niet tevreden gesteld

Lustje
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Bericht door Lustje » wo nov 26, 2014 13:23

hoi,
kan er iemand eventueel een andere link doorgeven ivm ehbo enz.
de link werkt niet meer?

alvast bedankt

dazzler
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door dazzler » za mar 07, 2015 23:53

Lustje schreef:hoi,
kan er iemand eventueel een andere link doorgeven ivm ehbo enz.
de link werkt niet meer?

alvast bedankt
Links en bestanden hierboven bijgewerkt, ze doen het terug ;)
2 Things are universal: Hydrogen and Stupidity

Plaats reactie