BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

Mijn guppy's zwemmen verticaal...

Zieke guppy? Doen ze raar, en weet je niet onmiddelijk wat te doen? Vraag het hier.
Plaats reactie
Aline

Mijn guppy's zwemmen verticaal...

Bericht door Aline » wo jan 06, 2010 21:01

hallo
ik had tot nu toe maar 1 guppy dat eigenlijk schuin zwemt
in een hoek van 45 graden naar beneden, de staart hangt naar beneden
ze houdt zich wel nog recht, ze kantelt niet
nu is er al een tweede guppy dat zo vreemd zwemt: deze hangt vaak helemaal verticaal onbewegelijk te zwemmen op dezelfde plaats

is hier iets ernstigs aan de hand? moet ik deze twee vissen eruit halen voor dat ze allemaal verticaal gaan zwemmen?

AGV

Re: Mijn guppy's zwemmen verticaal...

Bericht door AGV » wo jan 06, 2010 21:44

Hallo Aline,

UIT JE INFORMATIE KAN IK GEEN GOEDE DIAGNOSE STELLEN? WAT IS DE WATERTEMERATUUR DEZE MOET TUSSEN DE 22 EN 24 LIGGEN.
IS ER VOLDOENDE STROMING IN JE BAK. Ik VOOR MOED DAT ZE ZUURSTOF TEKORT HEBBEN. ALS TRIANGELS ZIJN KAN GEBEUREN DAT HUN STAART TE GROOT WORD EN HIERDOOR SCHUIN GAAN HANGEN.

MVG ALAIN

Aline

Bericht door Aline » do jan 07, 2010 12:58

temperatuur wordt geregeld en is constant 22 graden
zuurstof doe ik met zo'n glazen staafjes met zuustofwater in en 2 zo'n zwarte pareltjes, ik vul dat telkens aan
nuja tis al een eindje geleden dat ik nog eens de filter heb gekuisd

ik heb net gezien dat er 2 vissen dood zijn
hun staart was precies afgebeten en trok op niets meer (toen ze nog leefden), ik denk dat 1 daarvan ook schuin zwom
nuja de 2 die nu schuin zwemmen hebben ook een slechte staart, brokkelt precies af maar deze leven nog maar zijn mager
de anderen doen het voorlopig goed maar ik vermoed dat die 2 "zieken" ook binnenkort zullen dood gaan

kga vanmiddag eens die filter goed uitkuisen, maja ik hoop dat mijn vissen met hun vreemd gedrag, m'n andere niet besmetten, hoe meer ik erop kijk, hoe meer ik vermoed dat andere vissen ook al schuin zouden gaan zwemmen

ik weet niet wat het is ...

AGV

Bericht door AGV » do jan 07, 2010 13:51

Aline, wat voor soort vissen zitten er nog bij je guppen ?

mvg Alain

Meuritius

Bericht door Meuritius » do jan 07, 2010 21:34

hallo, ik ben zeker geen kenner maar denk dat er in je aquarium bacterien zitten die schadelijk zij n voor d e vissen. vissen die ziek zijn worden aangevallen door andere omdat die zich bedreigd voelen, die weten dat..
ik denk dat je snel moet handelen maar weet niet juist wat je moet doen..
ziektedragers verwijderen en dringend die bacterien eruit! product en daarna degelijke filter. en waterwaarden checken! PH?

ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad (ik dacht aan vinrot of bacterien in het water of in de darmen vd vissen, ook eventueel parasieten of wormen <- door de jeuk schuren vissen zich of zwemmen ze met brute bewegingen)

de staarten splijten in verschillende stukken of smelten weg, ook de rugvin smelt weg.. de kleuren verminderen tot de staart zo goed als volledig zwart is.. vissen steken zich weg of krijgen schrik van iedere beweging en herkennen mij niet meer.. vissen gaan idd raar zwemmen (schuin, met rare bewegingen, vertikaal) of zwemmen terplekke: NIET GOED: eerste tekenen van 'verval'!

ik had bijna dagelijks sterfte alsof het zich overzet vd ene naar de andere vis..
mijn aqua is zogoed als leeg :( :( :( had meer dan 100 guppies en heb er nu geen 20 meer

ik zou zo snel mogelijk handelen: water deels verversen, product, daarna filter en ondertss alles wat ook maar een beetje niet ok lijkt eruit en behandelen (oppassen voor stress en shock) en dan afwachten

zieke vissen knn een sneeuwbaleffect teweegbrengen id aqua

veel succes
hou die zieke eruit!

Aline

Bericht door Aline » do jan 07, 2010 22:12

hoi
ja ik denk dat het inderdaad zo gegaan is
de ene vis bracht het over naar de andere en het ging snel hoor
lees ook even m'n andere topic bij "ziekten", het onderwerp "massale vis sterfte" (daar staan nog andere redenen waarom ik er vandaag 24 kwijt ben (vande 32 in totaal)

Aline

Bericht door Aline » do jan 07, 2010 22:16

onder de vissen had ik: 2 rode platty's (leven nog), 5 neon's (dood), aantal guppy's in verschillende kleuren (groot geworden jongen vorige generatie) en heb een paar grote, oudere guppy's die ondertussen ook dood zijn (of ter plaatse zwemmen of schuin zwemmen) heb ook nog 2 andere soorten platty's (met een hele dikke buik, het zijn 2 dikkertjes, dat is zo'n ras) die leven ook nog

verder zit er een meerval bij, zeker al een jaar zitten ze samen

danili

Bericht door danili » za nov 27, 2010 17:45

Ik heb dit precies hetzelfde meegemaakt gister en vandaag.
Ik had 9 guppen uit een nest (3 mannen, 6 vrouwen)
en wilde er een man en een vrouw bij voor de kleurkweek.
Nu is dat een week terug dat die vissen erbij zijn gekomen
en eergister heb ik de bak ververst en een voor een gaan de guppen dood.
Ook wat jij beschrijft, verticaal, schuin achtig zwemmen, staart samengeknepen omlaag
Sommigen wiebelen, en enkelen schieten ineens uit hun schuine stilstand, en zwemmen als een razende een kant op.
Soms botsend tegen het glas, of andere gup.
Inmiddels zijn van de bij elkaar 11 guppen, nu 8 guppen doodgegaan (vrij snel achter elkaar, binnen een dag tijd)
en leeft er nog eentje gewoon als normaal, en 2 zijn er half dood, dus die gaan ook nog wel.

is dit een bacterie? of kan het ook zijn dat de 2 nieuwe guppen iets meegebracht hebben dat in het water of plant is gaan zitten en
de rest heeft aangestoken? 1 van de nieuwe guppen leeft nog wel en doet het dus nog als enige goed. De andere nieuwe is al overleden.

Vind het erg jammer van mijn bak vissen. Die groep van 9 had ik al 1,5 jaar!

mira62

Bericht door mira62 » za dec 04, 2010 13:14

ik heb een gup apart gezet
die zwemt ook op zijn zij en tolt een beetje rond
hij eet thans nog

wat doen jullie in zo'n geval?

mira62

Bericht door mira62 » za dec 04, 2010 13:28

danili schreef: en 2 zijn er half dood, dus die gaan ook nog wel.
ik vind het maar een zielig zicht
wat doen jullie in zo'n geval

mijne bak is getest , alles ok
en toch,,,,,,,,,ik mis sommige vissen :o

Plaats reactie