BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

Guppen balts

Alle vragen ivm het kweken van Guppy's
Plaats reactie
BasZer
Guppy Bachelor
Guppy Bachelor

Guppen balts

Bericht door BasZer » za feb 02, 2013 13:59

Hoi,

zojuist een mannetje bij een maagdelijke vrouwelijke gup gezet, dit vrouwtje is al behoorlijk groot en zal nu zo'n 6 maanden zonder mannetje hebben gezeten. Toen ik dit gedaan had viel mij iets opmerkelijks op. Normaal gesproken jagen de mannetjes aan een stuk door achter de vrouwtjes aan en de vrouwtjes lijken dit irritant te vinden. Maar nu ging het vrouwtje haar rug strekken, de staart vin zo groot mogelijk maken en rustig in het water hangen, helemaal het mannetje zo gemakkelijk mogelijk maken. Net of het vrouwtje het mannetje het hof aan het maken was. Ik had dit nog nooit gezien, en het zal wel normaal zijn, maar toch wil ik dit aan jullie voorleggen :-D Dus of dit normaal gedrag is?

ihuntudown
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Re: Guppen balts

Bericht door ihuntudown » zo feb 03, 2013 14:52

ik kan het nu direct niet meer terug vinden maar had op het net een tijdje geleden over een studie waarom sommige guppies meer aandacht van het andere geslacht krijgen dan andere, en meen hieruit te herinneren dat het doorgaans de vrouwtjes zijn die beslissen of ze een mannetje gepast vinden voor te paren of niet. misschien daarom dat ze direct 'plat' ging? :shock:

Plaats reactie