BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

Toch handig, zo'n oud kapot aquarium want..

Alle vragen ivm het kweken van Guppy's
Plaats reactie
silvericathy

Toch handig, zo'n oud kapot aquarium want..

Bericht door silvericathy » zo apr 01, 2012 17:26

Als er aan de zijkant nog een ruit zit die precies op maat is hoef je daar niet extra voor naar de winkel om er een te laten maken.
Dus vanmiddag de lijm rand losgesneden, ruitje eruit gehaald.
Ruitje schoongemaakt, en in het aquarium geplaatst.
Nu heb ik dus 2 ruimtes, 1 voor de volwasse visjes en 1 voor de baby visjes. :-D
Ik had ze eerst in een bakje drijven maar daar had ik wat zink problemen mee waardoor ik steeds de visjes moest vangen in de hoop dat ze nog niet waren opgegeten.

er zwemmen al wat baby gupjes in het rechter bakje, maar die kun je nog niet zo goed zien.
Het wordt over een tijdje de bedoeling dat ik een kleurtje wil gaan kiezen waarmee ik wil gaan kweken. Ik zou dan 1 mannetje en 2 vrouwtjes in de linker bak willen gaan houden. Voorlopig eerst maar eens kijken hoe het loopt, is iets voor over een jaartje of 1a2

Afbeelding

Temperatuur buis zit nu in de linker bak rechtsachter in de hoek zodat de rechterkant ook meer verwarmd wordt.
en verder wissel in de zuurstof regelmatig per dat om. Voor een filtertje ben ik nog aan het kijken.

moon
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Re: Toch handig, zo'n oud kapot aquarium want..

Bericht door moon » vr apr 06, 2012 16:07

Voor een filter is het denk ik al te laat, je moet eerst je bak 3 weken laten draaien vooraleer je er vissen in gaat zetten, je filter heeft namelijk tijd nodig om te gaan rijpen en dat moet gebeuren voor je vissen zet om dat je bv nog een nitrietpiek krijgt!!

Bezin eer ge bemind! deze visjes zijn ten doode opgeschreven.

guppylove

Bericht door guppylove » vr apr 06, 2012 16:45

het zal nog wel lukken --'

Miljoenenvis
Guppy Wizard
Guppy Wizard

Bericht door Miljoenenvis » vr apr 06, 2012 21:15

Helemaal niet te laat !
Heb hier ook een bakje staan met 2 kempvissen in M+V en 4 guppen , hier zit geen verwarming en geen filter in gewoon op kamertemperatuur ,een luchtpompje waardoor het water niet stilstaat want stilstaatnd water gaat rotten en een plantje.
Ik heb dit aquariumpje al 2 maanden niet zuiver gemaakt of ververst en de vissen hebben er geen last van.

Greetz ! Danilo

°=>° Rondstaart Pink - Moskou °<=°

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Babygup » za apr 07, 2012 11:03

moon schreef:Voor een filter is het denk ik al te laat, je moet eerst je bak 3 weken laten draaien vooraleer je er vissen in gaat zetten, je filter heeft namelijk tijd nodig om te gaan rijpen en dat moet gebeuren voor je vissen zet om dat je bv nog een nitrietpiek krijgt!!

het is echt niet zo drastisch zoals jij het weer geeft.
Idd het is beter om eerst je aquarium 3 weken te laten rijpen vooraleer de eerste vissen er in gaan,
aangezien dit niet gebeurt is heb je meerdere opties
regelmatig water verversen,
wat filter materiaal van een al draaiende aquarium in de filter van dit nieuwe aqua plaatsen
of wat planten uit je een andere aquarium in deze plaatsen, vaak werken deze ook als een soort filter,

het belangrijkste is gewoon dat er beweging zit in het water en dat je regelmatig water ververst dan zullen de vissen overleven.
------ NIEUW ------
Guppyclub - West, een dochterclub van Guppyclub België
Doel: ook de mensen in het westen van België samenbrengen en helpen

Zie de site: http://guppyclub.be/guppyclubwest

silvericathy

Bericht door silvericathy » zo apr 08, 2012 16:55

Dit vind ik een beetje een stomme opmerking, er is een reden waarom ik geen filter wilde (dit ga ik niet ook hier weer uitgebreid vertellen)
Ik heb echter wat tips gekregen van forum leden en ik ben er nu mee bezig.
Idd het is beter om eerst je aquarium 3 weken te laten rijpen vooraleer de eerste vissen er in gaan,
aangezien dit niet gebeurt is
Mag ik vragen waar deze informatie vandaan gehaald is?
het belangrijkste is gewoon dat er beweging zit in het water en dat je regelmatig water ververst dan zullen de vissen overleven.
Dit doe ik ook, 1 keer per week haal ik zoveel mogenlijk zwevend rotzooi eruit met een schepnetje en ververs ik een gedeelte van het water ongeveer 1/3.

guppylove

Bericht door guppylove » zo apr 08, 2012 17:07

die info is gehaald omdat iedereen dat weet, behalve jij --', het is toch logisch dat je je aqua eerst laat indraaien
soms snap ik echt niet waarom je aan een aquarium begint als je er precies nog niks vanaf weet,

groetjes stan ;p

silvericathy

Bericht door silvericathy » zo apr 08, 2012 17:44

sorry hoor, maar hoe willen jullie weten dat dat niet gebeurt zou zijn? (dit is namelijk wel gebeurd)

Vroeger heb ik ook een aquarium gehad, alleen hier heb ik wat problemen meegehad...ik ben toen gestopt, een tijdje geleden begon het weer te kriebelen dus ben ik opzoek gegaan naar informatie om mijn kennis een beetje op te frissen.
Dus ik weet heus wel waar ik aan begonnen ben.

Ik wil van dit topic geen discussie topic maken waarin ik mezelf moet gaan verdedigen, daar heb ik geen zin in.

guppylove

Bericht door guppylove » zo apr 08, 2012 17:56

zeg dat dan dat dat wel gebeurd is :s

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Babygup » ma apr 09, 2012 11:02

Dag silvericathy,

het is zeker niet mijn bedoeling om een discussie te voeren, ik wil jou helpen.

hoe weet ik dat je geen filter hebt laten indraaien, wel als ik jou foto zo bekijken van je aqua bekijk,
dan zie ik daar persoonlijk geen filter in hangen, dus vandaar haal ik die informatie.

anderzijds heb ik zeker geen opmerking, je kuist en ververst dus regelmatig jou aqua wat zeker voldoende is.

dus voor dit moment doe je het zeker in orde;)

ja een filter word aangeraden, soms is dit wel goed, maar er bestaan ook van die erg kleine filters waar het geen verschil maakt of er nu een in hangt of niet. Het voornaamste is toch wel dat je water niet stil staat.

mvg
Steven
------ NIEUW ------

moon
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Bericht door moon » di apr 10, 2012 20:52

We proberen allemaal enkel maar goede raad te geven en te helpen, dus discutie??
Je bent nooit te oud om te leren en ik weer nu dat wat ik getypt heb niet 100% juist is waarvoor mijn excuses maar daarvoor zo uitvallen!!

dazzler
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door dazzler » wo apr 11, 2012 14:35

***MOD: ***
OK Jongens en Meisjes, ik denk dat iedereen ondertussen zijn/haar mening wel gegeven heeft.

Silvericathy heeft nergens vermeld dat het aquarium al 3 weken ingedraaid had, dus dat kon moon niet weten, en zijn opmerking is dus niet onterecht - als het toch ingedraaid was zoveel te beter, dan hoeven we er verder ook niet over te dicussiëren
***EINDE MOD***

Cathy, een klein bakje met enkele vissen kan perfect zonder filter, zolangs je maar regelmatig het afval verwijderd en een stukje water ververst.
In plaatst van het luchtsteentje om de andere dag in de andere helft te hangen, kan je eventueel overwegen om een T-stukje op je luchtslang te zetten en in elke helft een bruisteentje te voorzien
2 Things are universal: Hydrogen and Stupidity

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Babygup » do apr 12, 2012 14:39

dazzler schreef:

Silvericathy heeft nergens vermeld dat het aquarium al 3 weken ingedraaid had

Sry voor mijn reactie hier op dazzler, maar dit is even een reactie om te zorgen dat er geen misverstand is hierover.

Een aquarium indraaien, dit wil zeggen een aquarium al laten werken met de filter.
Zonder filter heeft dit geen nut en mogen je vissen er onmiddellijk in (mss we eerst een nachtje laten staan om het chloor uit het water te laten verdampen), want er is hier geen enkel probleem, zolang je maar je vissen geleidelijk laat wennen aan het water.

Het aquarium indraaien slaat hem op de filter, een filter heeft 3 weken nodig om een goeie bacterie kolonie te ontwikkelen. Als je een filter start dan ontstaan er heel vlug nitrosomas bacterien, de nitrobacter ontwikkelen trager. Dit zorgt er voor dat de nitriet (heel giftig voor vissen) opstapeld. Daarom moet je jou fiter eerste 3 weken laten indraaien zodaat de nitrobacters zich kunnen ontwikkelen.

Afbeelding

Dus kort samen gevat, het indraaien van een aqua slaat op de filter niet op het gewoon plaatsen van een bakje met water.

Hopelijk is dit zo wat duidelijker.

mvg
Steven
------ NIEUW ------

Plaats reactie