BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

Nieuw aquarium

Algemene vragen over Guppy's, welke niet onmiddelijk thuishoren in 1 van de andere categorieën
wax

Nieuw aquarium

Bericht door wax » do mei 24, 2007 11:36

Hallo ik ben nieuw op het forum. Ik heb al eerder een aquarium gehad(door omstandigheden gestopt) en ik begin nu terug opnieuw,

Binnenkort (+- 13 juli) haal ik mijn aquarium op (een 2de hande met afmetingen
breedte 100 cm
hoogte 47 cm
diepte 30 cm

Deze moet ik dus gaan inrichten. Ik heb al enkele ideeen maar ben benieuwd naar julie mening hierover.
Het aquarium heeft een binnenfilter (dat is nieuw voor me want ik werkte voorheen altijd met fillters met van die zuignappen die zelf op te hangen waren)
Voor de bodembedekking had ik gedacht aan rivierzand aangezien ik steentjes niet mooi vind en een voedingsbodem in vele gevallen te veel voeding bevat voor een aquarium en dus te veel zuur afgeeft.
Van planten heb ik nog niet veel verstand maar ik wil er zeker al mosballen en waterpest in (mosballen omdat ze leuk zijn en waterpest omdat het een hoog gehalte aan zuurstof creëert en omdat het goede verstopplaatsjes zijn)
Ideeën omtrent planten zijn welkom. Het liefst planten die gemakkelijk zijn in de verzorging.

Dan het dieren bestand
ik wil 2 of 3 meervallen (hierbij twijfel ik aan antennemeervallen of harnasmeervallen en aan de hoeveelheid...)
Enkele torenslakjes en enkele appeslakken omdat deze goed opkuisen en de bodem luchtig houden (dus minder dichtslibben van het zand)
Verder wil ik er een guppenbak van maken gezien deze toch levendig een bak kunnen vullen.
Ik wil beginnen met een paar guppen ( 3 vrouwtjes 1 mannetje) Dan lijkt het aquarium wel leeg maar als het vrouwtje zwanger is geweest blijven er vast enkele jongen over.
Ik wil proberen om het guppenbestand in de bak op pijl te houden (ik ga er van uit dat het te veel aan guppen word opgegeten)
Daar zit natuurlijk een nadeel aan en dat is dat de guppen altijd maar met elkaar kweken. Dat wil ik op gaan lossen door af en toe wat guppen weg te geven/ wisselen.

Verder vraag ik me nog af hoe hard het water mag zijn want over het internet zijn daar nogal veel verschillende meningen over.

Plaats reactie