Euthanasie

Algemene vragen over Guppy's, welke niet onmiddelijk thuishoren in 1 van de andere categorieën
Plaats reactie
Yilleke
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Euthanasie

Bericht door Yilleke » zo okt 26, 2014 2:05

Sinds 5 weken heb ik guppen en had ik gelijk ook pech. Omdat ik totaal nog niet wist waar ik op moest letten bj het kopen van guppen heb ik een aantal guppen gekocht die ziek waren en ook inteelt guppen. We moesten ze daarom uit hun lijden verlossen. Wat is nu de beste manier om een gup dood te maken? Gelukkig durft mijn man het maar hij drukt ze dood tussen zijn vingers, is dit een manier of kan het op een andere manier beter?

Erwin
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Re: Euthanasie

Bericht door Erwin » vr nov 21, 2014 22:22

Ok, nooit het leukste onderwerp. Maar als je geen rovers in een aquarium hebt (axolotl, schildpad, pad) dan moet je toch een andere methode gebruiken.
Bij kleinere vissen als mannetjes en jongen werkt ijswater heel snel (hoeveelheid water even in de vriezer totdat de temperatuur gezakt is), anders water met kruidnagelolie toegevoegd (overdosis verdovend middel).

eddy
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door eddy » za nov 22, 2014 21:00

Hoi Yilleke,
Wat bedoel je eigenlijk met "inteeltguppy"?
Grtjs,
Eddy
Guppyclub.be = de snelste weg naar de mooiste guppy's ;)

Yilleke
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Bericht door Yilleke » zo dec 14, 2014 15:18

Ik zal het even toelichten. Via marktplaats heb ik bij een particulier 15 baby guppen gekocht. Toen de baby's uitgevangen werden zei de vrouw waar ze van waren al dat er 1 kromme gup in haar bak zwom en dat ze dacht dat deze gup klem had gezeten tijdens het vangen. Toen ik mijn guppen thuis in de bak had gedaan trok in de loop van de week die volgde de 1 na de ander krom. Ze groeiden allemaal in een v-vorm. Deze gupjes lagen recht in het water met hun staart omhoog en als ze gingen zwemmen trok hun staart naar beneden en konden ze alleen schuin omhoog zwemmen. Het leek me beter ze uit hun lijden te verlossen. Omdat ze nog maar een paar weken waren leek het ons de meest humane manier om ze gewoon tussen de vingers dood te drukken.

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Babygup » ma dec 22, 2014 21:24

als het idd door inteelt komt dan komt dit door foute genen en hebben ze dit defect al bij de geboorte.
Zoals jij het verteld hebben ze dit in jou aquarium gekregen.
Het is dus veel aannemelijker dat in jou geval het ligt aan een 'slechte' huisvesting. Daarmee wil ik niet zeggen dat je niet je best of zo doet, maar dat er mogelijks wat aan mineralen te kort is waardoor ze slecht groeien.
Aangezien het, zoals je doet uitschijnen, kort na de verhuis was, zal de stress van het verhuizen wss de trigger zijn geweest.

Weet je soms hoe oud (groot) ze waren toen je ze ging halen?
------ NIEUW ------
Guppyclub - West, een dochterclub van Guppyclub België
Doel: ook de mensen in het westen van België samenbrengen en helpen

Zie de site: http://guppyclub.be/guppyclubwest

Plaats reactie