BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

kwekerijen? of waar anders grote aantallen?

Algemene vragen over Guppy's, welke niet onmiddelijk thuishoren in 1 van de andere categorieën
Gesloten
guppybox

kwekerijen? of waar anders grote aantallen?

Bericht door guppybox » di mei 01, 2012 15:07

wie weet waar ik kwekerijen kan vinden voor guppys?
Of ergens waar ik ze in grote getallen kan aankopen tegen "groothandelsprijzen"?

silvericathy

Re: kwekerijen? of waar anders grote aantallen?

Bericht door silvericathy » vr mei 04, 2012 16:06

weet zo niet kwekerijen, maar misschien kun je eens op Mp kijken.
Daar vind je vaak ook nog grote aantallen gratis aangeboden of voor een ander leuk prijsje per stuk.

Jan

Bericht door Jan » vr mei 04, 2012 19:51

In Duitsland vind je kwekers/groothandel. Aan welke prijs wil je guppen aankopen?

Mvg

ihuntudown
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door ihuntudown » vr mei 04, 2012 21:47

google eens `guppy wholesale`. Ergens in de lijst staat een website die je een hele resem kwekers/groothandelaars van over de hele wereld met hun webpagina link. Vele aquashops hier in belgie importeren vissen vanuit de voormalige oost-blok landen of zuid oost azie

guppybox

Bericht door guppybox » za mei 05, 2012 20:25

en geen " gup-freak " uit België die er veeeel kweekt en ze tegen een prijsje weg doet?

Jan

Bericht door Jan » zo mei 06, 2012 16:20

Zoals je weet zijn er wel guppykwekers in België die vissen weg doen maar jij wil ze blijkbaar bijna (of helemaal) gratis hebben.

Mvg Jan

guppybox

Bericht door guppybox » di mei 08, 2012 3:43

Jan schreef:Zoals je weet zijn er wel guppykwekers in België die vissen weg doen maar jij wil ze blijkbaar bijna (of helemaal) gratis hebben.

Mvg Jan
Dat is zeker niet het geval.
Wat wel zo is, en zo denkt elke logische mens denk ik, als het ergens goedkoper is zou ge zot zijn om veel te betalen.
Maar voor niets moet niemand zijn visjes weg doen.

silvericathy

Bericht door silvericathy » di mei 08, 2012 7:23

Misschien kun je eens in de plaatselijke dierenwinkel/viswinkel waar ze guppen verkopen eens op onderzoek gaan. Uitleggen wat je van plan bent, vragen waar hun de guppen vandaan halen. Misschien kunnen ze er wel een hoop bestellen voor een leuk prijsje ofzo :-D
Anders misschien een dagje meehelpen en dan ipv betaald werk wat guppen mee naar huis mag nemen.

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Babygup » di mei 08, 2012 8:01

guppybox schreef:
Jan schreef:Zoals je weet zijn er wel guppykwekers in België die vissen weg doen maar jij wil ze blijkbaar bijna (of helemaal) gratis hebben.

Mvg Jan
Dat is zeker niet het geval.
Wat wel zo is, en zo denkt elke logische mens denk ik, als het ergens goedkoper is zou ge zot zijn om veel te betalen.
Maar voor niets moet niemand zijn visjes weg doen.
Als je beroep wil doen op de kwekers van de club dan is dit wel zo. Want de kwekers van deze club houden zich niet bezig met het standaard gupje uit de winkel, maar houden zich bezig met het kweken van zuivere guppen. Bij het kweken van deze guppen houden ze rekening met de standaardregels van het IKGH. Deze guppen zijn een stuk mooier, sterker, vitaler en vooral beter verzorgd dan in een winkel. Daarom worden deze vissen niet zomaar voor niets weggegeven.

mvg
------ NIEUW ------
Guppyclub - West, een dochterclub van Guppyclub België
Doel: ook de mensen in het westen van België samenbrengen en helpen

Zie de site: http://guppyclub.be/guppyclubwest

guppybox

Bericht door guppybox » di mei 08, 2012 13:37

silvericathy schreef:Misschien kun je eens in de plaatselijke dierenwinkel/viswinkel waar ze guppen verkopen eens op onderzoek gaan. Uitleggen wat je van plan bent, vragen waar hun de guppen vandaan halen. Misschien kunnen ze er wel een hoop bestellen voor een leuk prijsje ofzo :-D
Anders misschien een dagje meehelpen en dan ipv betaald werk wat guppen mee naar huis mag nemen.
Ben geen student meer dus dat is moeilijk :p
maar op zich in een viswinkel werken zie ik wel zitten.
Maar ik en m'n vriendin zijn van plan om in de toekomst een eigen winkel op te richten.
Een leverancier van kweek-bakken heb ik al dus das al een begin :-).
Ik kan met winst nu bakken van bijvoorbeeld 500 liter verkopen aan 200 eur.
Geen geld eh.

Jan

Bericht door Jan » di mei 08, 2012 17:22

Hallo,

Ik denk dat we dit hier best afsluiten. Dit is een forum voor liefhebbers en kwekers van guppen. Er zijn een aantal mensen die iets professioneler bezig zijn met de kweek om te kunnen deelnemen aan tentoonstellingen. Dus niet commercieel. Ik lees dus nu dat jij commerciele bedoelingen hebt. Uiteraard is iedereen hier welkom maar dan kun je dat best vermelden als je vissen wil opkopen. We hebben een rubriek "gezocht". Waar je trouwens ook de vraag gesteld hebt. Hou je daar aan. Doe de mensen een aanbod als je vissen wil opkopen. Ik heb je via pm een aanbod gedaan waar je nog niet eens op gereageerd hebt!!
Ik wil deze discussie hier afsluiten en vraag je om je zoekactiviteit verder te zetten in de rubriek "gezocht" maar met correcte uitleg en met respect voor de liefhebber/kweker.

Mvg Jan

dazzler
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door dazzler » di mei 08, 2012 23:43

Ik ga in mijn hoedanigheid van forum-beheerder, Jan moeten bijtreden in zijn opmerking.

Dit forum is in de eerste plaats bedoelt voor liefhebbers die zich in hoofdzaak op recreatieve basis bezig houden met het kweken en/of houden van guppy's, en op selectieve wijze kweken met het oog op deelname aan tentoonstellingen.

Dat is iets helemaal anders dan massa-kweek voor commerciële doeleinden.

Uiteraard staat het je vrij om hier te vragen bij wie, of waar, je eventueel grote aantallen guppy's kan kopen, maar wees dan ook eerlijk in je bedoelingen en vermeld gewoon van bij de start dat je commerciële bedoelingen hebt.

Overigens is iedereen op dit forum ook vrij om te kiezen wat hij of zij met guppy's doet die niet aan de hoge eisen voor tentoonstellingen voldoen, dus ook te verkopen, maar vergeet hierbij niet dat dit meestal niet om grote aantallen gaat, en dat de meeste kwekers teveel liefde en tijd in de kweek van hun vissen hebben gestoken om deze voor een klein bedrag te verkopen aan iemand die er commerciële bedoelingen mee heeft.

Verder snap ik ook niet goed welke richting je uit wil met heel je "winkel" toestand, aan de ene kant wil je grote aantallen guppen aankopen/krijgen aan de andere kant wil je veel guppen om je kweekbestand uit te breiden, en dat je al over een leverancier voor kweekbakken beschikt.

Als het je dan toch maar enkel om commerciële kweek en verkoop van guppen te doen is, hoef je niet noodzakelijk selectief gekweekte guppen in grote aantallen te gaan opkopen. Zet een tiental wijfjes en 2 of 3 mannetjes bij elkaar en je hebt elke maand pakweg 200 tot 300 nieuwe gupjes zwemmen. Binnen het half jaar heb je meer dan 1000 guppy's rondzwemmen waarvan de oudste gupjes geslachtsrijp zijn, dan is het hek toch helemaal van de dam?

En als je niet zelf de tijd en/of moeite wil doen om grote hoeveelheden guppy's te kweken, zal je naar de groothandel moeten trekken, zoals vrijwel elke aquarium-handel dit moet doen. Want je zal geen enkele kweker op dit forum aantreffen die zal kunnen voldoen aan de grote vraag die nodig is voor een handel...

Als je nog een oproep wil doen voor grote aantallen kan je dat nog altijd doen in de rubriek "gezocht" maar wees dan eerlijk en vermeld er gewoon bij dat je commerciele bedoelingen hebt en grote partijen guppen wilt opkopen voor de verkoop.... op deze hier gaat een slotje.
2 Things are universal: Hydrogen and Stupidity

Gesloten