BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

nieuw

Algemene vragen over Guppy's, welke niet onmiddelijk thuishoren in 1 van de andere categorieën
Plaats reactie
oki

nieuw

Bericht door oki » ma dec 28, 2009 18:31

Wat vinden jullie hier van. Nieuw zijn breedingballs. Je kunt een zwanger visje eenvoudig in een breedingball doen. Het visje kan de jongen werpen zonder dat ze opgegeten worden. Wel heb je een apart afzetbakje nodig waar de vis dan in haar breedingbal rond kan zwemmen.

Afbeelding

mvg, Ferry

wood-butcher
Moderator
Moderator
Contacteer:

Re: nieuw

Bericht door wood-butcher » ma dec 28, 2009 21:09

Aha ik wist niet dat men hamsters tussen vissen kan laten rondlopen.

Ik vind dit nergens op slaan. Die drijvende kweekbakjes zijn al veel te klein en nu gaat men vissen in een nog kleinere ruimte opsluiten.
Wat als het nog een week duurt eer ze bevalt?? De vis kan zich maar amper keren in dat ding. Pure mishandeling. :evil:
Guppy Addict

oki

Bericht door oki » ma dec 28, 2009 22:21

Je hebt verschillende maten voor verschillende levendbarenden. De breedingbal drijft net onder water. Het traditionele guppenkweekbakje geeft een beperkter ruimte. En de jongen worden alsnog opgegeten.
Je kunt je visje ook in een afzetbakje laten bevallen met wat plantjes en hopen dat er nog wat jongen overblijven. Of je houd meer jongen over met een breedingbal.
Ik denk eerder dat het een keuze is dan mishandeling.
De 1 vind het mishandeling om de jongen op te laten vreten, de ander vind het mishandeling als je dit wilt voorkomen. Daarnaast is het ook je eigen keuze om je visje een week voor de bevalling al in een breedingbal of kweekbakje te doen.
Maar wil je geen mishandelaar zijn dan kun je ook nog alleen verder kweken met vrouwen die hun jongen niet opeten. Maar waar moeten we dan al die vrouwen laten die hun jongen zelf opeten. Want die dames vermoorden is ook weer mishandeling. Het woord mishandeling slaat in deze context dus nergens op.

Maar goed laten we on topic blijven. Jij vind het dus niets en dat mag natuurlijk. Ik vind het goed werken zonder nadeel voor de vis en ik heb ze in gebruik.

mvg, Ferry

Hartje

Bericht door Hartje » ma dec 28, 2009 22:50

en ik mis nog het woord stress, dus kom ik ook reageren. Dit bezorgt de vissen stress, is mens- en visonwaardig en met het woord mishandeling kan ik ook leven.
En ik kan een alternatief geven: groot aquarium in verhouding met het aantal vissen en dan nog de geschikte plantjes.
De laatste week heb ik in 3 aquaria kleintjes gekregen en die zijn zelfs niet opgejaagd.

Hartje

Bericht door Hartje » ma dec 28, 2009 22:54

oh en ik was nog vergeten om op de vraag te antwoorden.
oki schreef:Wat vinden jullie hier van?
Ik vind dat niets! Zorgt voor stress bij de moedergup.

Mogen wij ook de afmetingen weten die voor een gup aanbevolen wordt?

wood-butcher
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door wood-butcher » ma dec 28, 2009 23:11

oki schreef:zonder nadeel voor de vis
Tja als jij een week opgesloten zou zitten in een kamertje waar je je maar amper in kunt bewegen is dan ook niet erg. Dat zou dus ook voor jouw zonder nadeel zijn dan?
Ik ben er gewoon tegen, das al.

Ik houw ook liefst zoveel mogelijk jongen over maar daar zijn genoeg manieren voor die veel diervriendelijker zijn.

Grtz.
Guppy Addict

ronny
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door ronny » di dec 29, 2009 9:52

ik neem de mening van Bart
een gup moet vrij kunnen zwemmen om te bevallen
en als je een goede stam hebt dan worden de jongen zelden opgegeten
zit je toch met wraatzuchtige ouders ( vb bij albino komt dit meer voor ) dan zijn er nog veel andere mogelijkheden die geen stress veroorzaken

Plaats reactie