BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

Ramirezi foto's...

Plaats hier al je foto's van je aquariums, vissen, kreeften, garnalen, filters etc.... Enkel foto's die met aquaristiek te maken hebben zijn toegelaten!
Plaats reactie
tgvke
GuppyClubLid
GuppyClubLid
Contacteer:

Ramirezi foto's...

Bericht door tgvke » wo apr 20, 2011 11:25

Poging tot het maken van mooi natuurlijke foto's...
Hopelijk krijg ik jullie mening,

Man,
Afbeelding
Afbeelding

m,v,g
-bovenzwaard filigraan Grijs
-bovenzwaard filigraan blond
-bovenzwaard filigraan goud
-bovenzwaard filigraan crème

dazzler
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Re: Ramirezi foto's...

Bericht door dazzler » wo apr 20, 2011 15:17

Hey D,

De eerste foto is vrij goed geslaagd, de vis staat er goed op en is behoorlijk scherp. Op de tweede foto stoort het termometertje mij (leid alle aandacht van de vis weg)

Ook zou je best een beetje nabewerken op PC, om te beginnen de helderheid en contrast wat verhogen.. foto's van vissen in aquaria zijn van nature vaak wat "flets" van kleur, door het contrast wat op te trekken krijgen de vissen terug wat meer hun levendige kleur.

Verder zou je ook kunnen proberen om de omgeving rondom de vis iets donkerder te maken, zodat de vis zelf iets meer in de aandacht komt.

Beetje zoals ik gedaan heb met mijn guppy foto's van Lanaken.

Ik heb even erg snel een poging gedaan met jou eerste foto om je een snel beeld te geven. Omdat het "quick & dirty" gedaan is is de uitsnede van de vis met de omgeving niet erg zuiver, waardoor het effect ontstaat dat de vis "erop gekleefd" lijkt, maar met wat preciezer werk is dat te vermijden (zoals je bij mijn guppy foto's kan merken)

anyway, zo iets dus:
CSC_0838b.jpg
CSC_0838b.jpg (102.6 KiB) 2609 keer bekeken
2 Things are universal: Hydrogen and Stupidity

tgvke
GuppyClubLid
GuppyClubLid
Contacteer:

Re: Ramirezi foto's...

Bericht door tgvke » wo apr 20, 2011 23:11

Hallo dazzler...
Hartelijk bedankt!
Maar kan ik nog een beetje uitleg krijgen hier over aub.
Foto's bewerken is mijn ding niet echt.

hartelijk bedankt op voorhand.

m,v,g
Dieter
-bovenzwaard filigraan Grijs
-bovenzwaard filigraan blond
-bovenzwaard filigraan goud
-bovenzwaard filigraan crème

Plaats reactie