Ondertussen leerde ik Dieter Haecke wat kennen en hij vertelde mij ook dat hij enkele aquariums te koop had. Na overleg met mijn ouders mocht ik die overnemen. Nu ontstond er een nieuw probleem, waar zou ik die aquariums plaatsen. Eerst ging ik die in een kamertje op de boven verdieping van mijn huis plaatsen, maar ik had daar geen watertoevoer, wat een groot probleem zou zijn tijdens de waterverversingen.
Na grondig overleg met mijn ouders kwamen we tot het besluit dat ik een eigen kweekruimte zou krijgen. De bouw van deze ruimte ving ongeveer 2 maanden geleden aan. Het waren eigenlijk enkel mijn ouders die die ruimte bouwden, want ik had examens en kon dus niet helpen.
Dit was het resultaat na 2 weken:

Zoals je ziet zijn er twee soorten muren, oude muren en nieuw gebouwde muren. De oude muren zijn afkomstig van de al een tijdje bestaande stal. En aangezien mijn kweekruimte best een apparte ruimte was, moesten er dus wat muren bij gebouwd worden.
Na nog een weekje werken zag het er al zo uit:

Op dit moment was de buiten muur geplakt en waren de 3 ander muren geschilderd.
De bouw van mijn kweekkamer heeft een weekje stil gelegen, doordat mijn ouders een hele boel ander werk hadden. Na dat weekje van onderbreking had ik mijn intersemesteriële week vakantie. Dus na een weekje goed door gewerkt te hebben, was dit het resultaat:

Op dit moment was de deur al bevestigd als ook de centrale verwarming. Ook de buitenmuur is geïsoleerd, omdat dit geen dubbele muur is.
Na een weekje in gent te vertroeven voor mijn studies, was er nog niet veel verandert, maar tijdens het weekend begonnen we met de elektriciteit te plaatsen, na het weekend zag het er zo uit:

jaja zoals je ziet had ik deze kamer al nodig, want guppen stoppen niet met werpen, met het gevolg dat ik wat meer aquariums nodig had
Na opnieuw een weekje pauze, had ik mijn bestelde stellingen en waren mijn ouders ondertussen al bezig met de gootsteen te installeren en de kamer van watertoevoer te voorzien. Na dit weekend de stellingen te hebben geïnstalleerd en al wat aquariums te plaatsen en de resterende aquariums nog afwerken (verder indelen en nog hier en daar wat veranderen) is dit het resultaat:

Zoals je ziet is de kamer nu al zo goed als af, enkel moet op dit moment nog de kranen voor het water worden geplaatst. Eenmaal dit klaar is, word het tijd om sites als kapaza, koopjeskrant en ebay in de gaten te houden om nieuwe aquariums aan te schaffen om uit te breiden, want zoals je ziet, ik heb nog wat plaats over

mvg