BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

Platies

Stel hier al je vragen over je vissen, met uitzondering van guppen, dit doe je onder de rubriek Specifiek Guppy's
Plaats reactie
Snoopy
Guppy Bachelor
Guppy Bachelor

Platies

Bericht door Snoopy » zo dec 21, 2014 12:16

Hallo
Ik heb gisteren 4 platies gehaald (1 mannetje en 3 vrouwtjes) :-D . Ik had ze in de avond erin gedaan en deze ochtend wat rode muggenlarvjes in gelei gegeven. Nu komt mijn vraag de 3 vrouwtjes zwemmen mooi tezamen, maar het mannetje niet, hij heeft ook helemaal geen interesse in de meisjes (en ze doen zeker moeite; zwemmen altijd voor hem met hun vinnetjes flapperen :roll: enzo). Ze zijn wel nog klein 3 cm, maar ze komen uit een winkel zouden ze nog niet volwassen zijn?
Ik hoop dat jullie snel antwoorden.

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Re: Platies

Bericht door Babygup » ma dec 22, 2014 22:45

geen paniek, ze zijn nog jong. Gewoon een 2 a 3 maanden geduld en dan heb je wel kleintjes hoor
------ NIEUW ------
Guppyclub - West, een dochterclub van Guppyclub België
Doel: ook de mensen in het westen van België samenbrengen en helpen

Zie de site: http://guppyclub.be/guppyclubwest

Snoopy
Guppy Bachelor
Guppy Bachelor

Bericht door Snoopy » di dec 23, 2014 12:24

Ok dankjewel :wink: m'n opa zei ook dat het ook kon zijn omdat ze nieuw in de bak zijn enzo, maar ze zijn gezond dus dat is wat telt he :lol: !
Ik had nu nog 1 vraagje wat eigenlijk niet met platies te maken heeft. Ik wil er nog enkele visjes in doen gewoon omdat het wat leeg is, maar ben aan het twijfelen of ik mollies (gold) erin zou doen (3 vrouwtjes, ik wil geen overvolle bak en ook om als er babies komen dat er geen overbevolking komt). Nu dacht ik ook aan een scholenvis (in de plaats van mollies he) misschien zebradanio's (een groepje van 6), maar deze moeten al in een 80 cm bak en min. 22°C en mijn aquarium heeft 21.5°C dus ja ben een echte twijfelaar :roll: . Weten jullie een leuk visje het mag een scholenvis (min 5 stuks) zijn of gewoon visjes die in een klein groepje moeten worden gehouden.

PS: een beetje extra info: met de platies(20 l) is er nog 35 l of cm/vis over dus daar wil ik me eigenlijk aan houden.

Alvast bedankt!
Life is short.
Break the RULES,
FORGIVE quickly,
LAUGH uncontrollably
and NEVER REGRET
anything that made
you SMILE

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Babygup » di dec 23, 2014 12:36

als je mollies neemt neem dan gerust wel een mannetje, niets is leuker dan zelf kleintjes hebben. En het voordeel is dan dat je zelf vissen blijft hebben zonder dat je nieuwe moet kopen als er sterven.
Molly's en platty's worden redelijk groot en veel van hun jongen blijven er meestal niet over, ze eten ze graag zelf op.

Er zijn zoveel verschillende scholen vissen dus echt iets specifieks weet ik niet om aan te raden.
het verschil van een halve graad is geen probleem hoor. En als je echt zeker wil zijn kun je een verwarmer in je aquarium plaatsen.

Wat ik in jou plaats er wel nog zou bij steken zijn 2 ancistrussen. Deze houden je aquarium goed algen vrij. Wat het voor jou wel prettiger zal maken als je niet telkens de algen van de ramen hoeft te verwijderen.
------ NIEUW ------

Snoopy
Guppy Bachelor
Guppy Bachelor

Bericht door Snoopy » di dec 23, 2014 12:53

ok ik dacht ook aan ancistrussen (hopelijk heb ik het goed geschreven :lol: ) maar twijfelde omdat ik eigenlijk 2 wou (dat ze niet alleen zijn vind ik anders zo zielig :cry: ) houden maar omdat ze best wel groot worden en ik heb gelezen dat de mannetjes best wel agresief kunnen zijn en in de winkel zijn ze nog maar 1 of 2 cm en je kan het geslacht nog niet zien.
Van de mollies wou ik ook eerst een mannetje erbij maar omdat ze om de maand jongen krijgen twijfelde ik ook maar als ze toch de meeste opeten zie ik geen probleem. Is het dan goed om 1 mannetje en 2 vrouwtjes te nemen of is dit te weinig?
Life is short.
Break the RULES,
FORGIVE quickly,
LAUGH uncontrollably
and NEVER REGRET
anything that made
you SMILE

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Babygup » di dec 23, 2014 14:39

1m op 2v is goed hoor. En zowel molly's platy's als zwaarddragers baren minder jongen dan guppen. Dus het zal nooit zoeen haast gaan. En idd omdat ze zo groot zijn worden veel van de jongen opgepuzzeld. Lijkt het jou dat je er toch wat te veel krijgt dan bied je ze desnoods ergens gratis of voor een kleine prijs aan. Dit zijn meestal vissen die vaak worden gezocht.

Een ancistrus wordt idd wel nog groot (max 15cm) maar ze houden alles wel proper. Mannen kunnen wel agressief/territoriaal zijn, maar je hebt een bakje van 60x30, daarin kunnen ze elkaar wel al ontwijken bij problemen ;)
------ NIEUW ------

Snoopy
Guppy Bachelor
Guppy Bachelor

Bericht door Snoopy » di dec 23, 2014 14:52

Ok dankjewel :P kzat ook eerst te twijfelen of ik zwaarddragers wou (in de plaats van mollies), maar zo te zien worden ze 10 cm :shock: dus dan maar niet (kvond de mannetjes best wel mooi).
Heel bedankt om me te helpen :-D ik hed al veel opgezocht, maar vond nooit het gene wat ik echt zocht :( dus...
Life is short.
Break the RULES,
FORGIVE quickly,
LAUGH uncontrollably
and NEVER REGRET
anything that made
you SMILE

Snoopy
Guppy Bachelor
Guppy Bachelor

Bericht door Snoopy » wo dec 24, 2014 12:14

Sorry voor al m'n vragen :oops: , maar ik wil het gewoon goed doen dus...

Ik heb een aquarium van 60 l is het dan goed om er 10 garnaaltjes in te doen en 2 ruitezuigertjes en 3 mollies (en natuurlijk de 4 platies die ik al heb :roll: ) of is dit te overvol? (je kan m'n bakje zien in het foto album)
Want mollies kunnen best wel groot worden? Of is dit geen probleem :?:
Bijlagen
Gold molly.jpg
Deze mollie zou ik graag nemen
Gold molly.jpg (5.39 KiB) 3986 keer bekeken
Life is short.
Break the RULES,
FORGIVE quickly,
LAUGH uncontrollably
and NEVER REGRET
anything that made
you SMILE

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Babygup » wo dec 24, 2014 14:30

Dit is goed te doen!

Je moet toch ook nog wat vissen zien é in je aquarium. Er zullen nu slechts 9 vissen inzitten en wat garnalen. Maar om te beginnen is dit goed, er zullen er wel enkele bij komen van de jongen;)
------ NIEUW ------

Snoopy
Guppy Bachelor
Guppy Bachelor

Bericht door Snoopy » wo dec 24, 2014 15:29

Ok dankjewel dat je antwoord (er zijn zo te zien niet veel mensen actief op dit forum).
Ik had ook gelezen dat je een mosballetje moet hebben voor de garnaaltjes (en de babies) om in te schuilen en eten te zoeken. Moet dit echt, want ik vind dit nergens?
Life is short.
Break the RULES,
FORGIVE quickly,
LAUGH uncontrollably
and NEVER REGRET
anything that made
you SMILE

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Babygup » wo dec 24, 2014 15:56

nee hoor dit moet niet, maar het mag wel. Wel zijn plantjes met fijne structuur goed. Vooral mossen zijn ideaal zoals javamos, ....
------ NIEUW ------

Snoopy
Guppy Bachelor
Guppy Bachelor

Bericht door Snoopy » wo dec 24, 2014 16:03

Ik heb van planten lysimachia aurea yellow, ludwigia repens en hoornblad erin ook 2 sprietjes waterpest (die voor sommige een pest zijn en bij mij niet groeien :roll: ) en in de linker kant van mijn aquarium zijn er veel planten is dit goed genoeg? Want anders zal ik wat harder moeten zoeken voor dat mos.
Life is short.
Break the RULES,
FORGIVE quickly,
LAUGH uncontrollably
and NEVER REGRET
anything that made
you SMILE

Plaats reactie