BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

Ancistrus dolichopterus

Stel hier al je vragen over je vissen, met uitzondering van guppen, dit doe je onder de rubriek Specifiek Guppy's
Plaats reactie
moon
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Ancistrus dolichopterus

Bericht door moon » do jan 05, 2012 19:52

Hey,

Mijn Ancistrus dolichopterus is presies aan het vervellen is dit normaal of is deze vis ziek, hij is nog altijd in zijn gewone doen!

groetjes tom

moon
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Re: Ancistrus dolichopterus

Bericht door moon » vr jan 06, 2012 19:29

iemand???

eddy
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door eddy » za jan 07, 2012 21:18

Beste Moon,
Soms krijgen we vragen waar we ons echt niets bij voor kunnen stellen.
Een ancistrus die vervelt ?!?
Hoe kunnen we jou daarbij helpen?
Groetjes,
Eddy
Guppyclub.be = de snelste weg naar de mooiste guppy's ;)

dazzler
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door dazzler » zo jan 08, 2012 1:03

Ben je zeker dat hij aan het vervellen is? Is het niet gewoon een laag zand oid ?

Ik heb hier ook een grote Hypostomus plecostomus in m'n bak zitten die erg graag in het zand speelt, en soms hangt hij echt helemaal onder een laagje zand, dan lijkt het wel net of er inderdaad "iets" mis is met z'n huid maar als hij dan even onder de uitstroom van het filter heeft gehangen is hij weer helemaal normaal.

PS: Even verplaatst naar vissen algemeen want dit heeft echt wel totaal niets met guppen te maken...
2 Things are universal: Hydrogen and Stupidity

moon
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Bericht door moon » ma jan 09, 2012 20:06

Dit is nu ondertss presies opgelost maar er hing echt een soort van vel aan deze vis dus ik dacht dat hij aan het vervellen was, is de eerste keer dat ik zo'n vis heb dusja, iedereen kan zo slim niet zijn als jij he eddy, ik heb maar een simpele vraag gesteld!! het enige wat ik wil is het beste voor mijn beestjes!!

Dazzler dank u voor de goede uitleg, zand kan het niet zijn want het zijn steentjes die op de bodem liggen, weet jij soms of ik via het net aan hout kan geraken voor deze vis en welk hout moet dit zijn? Is het ook zo dat hij af en toe wat groenten mag hebben en hoelang mag dit in de bak blijven liggen en wat heeft hij dan nog nodig om een mooi en super leven te hebben?

Sorry dat ik dit bij de guppen gezet heb, niet verder bij na gedacht.

MVG Tom

dazzler
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door dazzler » di jan 10, 2012 10:28

Tom,

die vis kan je perfect bij guppen zetten hoor, is een vis die eigenlijk heel vaak in "gezelschaps" aquaria voorkomt.

Wat het hout betreft koop je best gewoon een stukje wortelhout, dat zijn die typische stukken hout die je zowat in elke aquarium-zaak kan vinden.

Online weet ik niet onmiddelijk een adresje, en trouwens dat is nu net 1 van de dingen die ik echt niet online zou bestellen, je wilt in de winkel graag even tussen de beschikbare stukken zoeken naar een stuk hout dat mooi in je bak past (niet te groot, niet te klein, goede vorm...)

Wat ik zelf wel eens doe als ik komkommer in huis heb is een schijfje (1 a 2 cm dik) in de bak gooien.

Dit wordt volledig opgegeten behalve de schil, dus ofwel eerst schillen ofwel achteraf even de lege schil eruit vissen
2 Things are universal: Hydrogen and Stupidity

moon
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Bericht door moon » wo jan 11, 2012 21:22

Super bedankt dazzler, ga hem morgen direct een schijfje geven dan kan hij effe mijn planten met rust laten :? hij heeft deze planten presies wel graag want er is zelfs 1plant die volledig is af gegeten, geen enkel blaadje hangt er nog aan, zielig om te zien mja zaterdag effe nieuwe erbij zetten.

Nogmaals bedankt voor deze goede uitleg.

Wat vind jij eigenlijk van mijn water waarden?

ph = 7.5/8
gh = 11 dgh
kh = 6 dkh
no2 = 0.0mg/l

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Babygup » wo jan 11, 2012 23:35

bij mij eten ze de schil ook op ;)
wat ik wel doe is een volledige komkommer in schijfjes snijden en dan in de diepvries, heb ik onmiddellijk een voorraad komkommerschijfjes,
en naar mijn ondervinding lusten ze liever deze schijfjes die een maal zijn in gevroren geweest, ze zijn iets zachter,
je kunt ook altijd een blad sla in het aquarium doen,
zelf een schijfje aardappel lukt maar dit moeten ze eerst even gewend worden,
wel oppassen dat je dit slecht een paar dagen in het aquarium laat!
anders word dit helemaal zacht en is dit niet handig in je aquarium

dit langer laten liggen kun je wel doen bij kleine ancistrussen, maar hou het dan bij kleine brokjes
en ververs dagelijks je water,
eenmaal ze het gewoon zijn lusten ze het heel graag
------ NIEUW ------
Guppyclub - West, een dochterclub van Guppyclub België
Doel: ook de mensen in het westen van België samenbrengen en helpen

Zie de site: http://guppyclub.be/guppyclubwest

moon
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Bericht door moon » zo jan 15, 2012 10:33

Dank voor alle uitleg, ik vraag me juist no 1 ding af, hoeveel keer per weer mag je dit geven? mag dit bv elke dag of doe je dit best om de week, had hem giserenavond een stukje komkommer gegeven en hij vindt dit dus helemaal te gek, deze morgen bleeft er zelf enkel nog schil over dus heb ik dit er direct uitgenomen, ben blij dat ik iets heb gevonden waardoor hij mijn planten met rust laat. Zal eens een foto posten als ik de kans heb van hem te trekken, als hij een komkommer aan het eten is.

grtz.... tom

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Babygup » zo jan 15, 2012 12:31

dit mag je wel vaak geven, maar probeer ook af te wisselen met andere groentjes al je kunt ;),
komt altijd wel ten goede van deze visjes, zeker ook nog tabletten ofzo geven speciaal voor dergelijke soorten,
daar zitten vaak nog wat extra vitaminen in wat weer goed is,
maar sowieso wel iets van groenten geven, want hieruit hebben ze het cellulose nodig,
wat je ook kunt doen is een stuk kienhout plaatsen dat lukt ook, maar daarmee laten ze de plantjes nog niet met rust
------ NIEUW ------

moon
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Bericht door moon » zo jan 15, 2012 14:53

:? Ik ben idd op zoek naar kienhout maar dit soort van hout is hier bij ons nergens te vinden, welke soorten van groeten eten deze soorten allemaal buiten komkomer en sla? Ik geef ook af en toe van die tableetten maar hij komt er niet aan en de ander vissen zitten er onmiddelijk aan en eten alles op waardoor hij niets meer heeft,dus moest ge nog sugesties hebben,de sla hoe houd ik deze het best beneden?

Grtz... Tom

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Babygup » zo jan 15, 2012 20:11

beste is de tabletten geven nadat het licht uit is dan zijn de ancistrussen wat actiever en zijn de andere vissen meestal rustiger
je kunt eigenlijk alles geven denk ik, gewoon eens uitproberen zou ik zeggen,
sla kun je beneden houden door er een lepeltje door te steken en dit dan samen in het aqua plaatsen
------ NIEUW ------

Plaats reactie