BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

voeding

Vragen specifiek omtrend de voeding van de guppy, het bereiden van voeding, voedingsmethodes,....
Dimitri
Guppy Master
Guppy Master

voeding

Bericht door Dimitri » di jun 13, 2006 15:26

Ik ben nu zelf overgestapt op droge kattenbrokken waarbij ik er de vleestukjes (rund, lamsvlees en wild vlees) tussen uit vis en mix. Dit meng ik met gedroogde daphnia en mix ik nog eens...

ik denk dat ik zo een hoger eiwitgehalte en vetgehalte bekom dan doorsnee visvoer..
ze eten het allesins graag :) + het is veel goedkoper

iemand opmerkingen of ideeën??

Rob
GuppyClubLid
GuppyClubLid
Contacteer:

Bericht door Rob » di jun 13, 2006 18:40

Hoi, Afhankelijk van merk is het percentage eiwit en vet heel verschillend. De hoogte hiervan valt tegen. Kun je beter gemalen regenwurmen voederen, is nog goedkoper.
In USA kun je ook droogvoer kopen gemaakt van regenwurmen. Denk verder ook eens aan azijnaaltjes en tropische infusie. Groetjes Rob.

Gerrit2
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Gerrit2 » di jun 13, 2006 19:53

Je geeft zelf aan een hoger vetgehalte doordat het veel vlees bevat.Veel vlees wil zeggen weinig koolhydraten.

Dus geen goede voeding volgens mij.Als extra voeding mischien wel indien het geen bepaalde bacterien bevat.Dus even uittesten hoe het reageert op je vissen en waterwaarden.

De meeste levendbarenden zijn groeneters.Ik mix veel groenvlokken door mijn voeding.Ik gebruik groenvlokken van Tetra.Kost bijna niets.Moet je wel zelf mixen en vacuim verpakken.

Dimitri
Guppy Master
Guppy Master

Bericht door Dimitri » di jun 13, 2006 20:59

misschien wel waar.. moet wel zeggen dat ik dit voedsel vooral gebruik voor aan jonge vissen te geven voor de groei..

eens zoeken naar regenwormen morgen, en wat extra hoornblad uit de vijver :)

Gerrit2
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Gerrit2 » di jun 13, 2006 21:08

Dimitri schreef:misschien wel waar.. moet wel zeggen dat ik dit voedsel vooral gebruik voor aan jonge vissen te geven voor de groei..

eens zoeken naar regenwormen morgen, en wat extra hoornblad uit de vijver :)
Die zijn volgens mij ook zeer vet en fosfaatrijk.Net als tubifex.

Dus goed fosfaat in het oog houden....

En niet als hoofdvoeding gebruiken.

ronny
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door ronny » wo jun 14, 2006 20:52

ik ga volledig mee met de antwoorden van gerrit
in mijn ogen is voor de jonge guppen nog steeds het beste artemia
daarin weet je tevens dat er geen fosfaat in zit, dus ook geen kans op waterwaarden die zouden veranderen
tevens microaaltjes is zeker ook aan te raden

eddy
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door eddy » wo jun 14, 2006 21:23

bovendien stapt men in guppymiddens steeds meer af van al te proteïnerijke voeding - als een stam onvruchtbaar wordt, ligt de oorzaak meestal in te proteïnerijke (dierlijke vetten) voeding --> het enige wat dan helpt, is een poosje alleen nog maar plantaardige voeding aanreiken
dierlijke proteïnen moeten op het normale guppymenu blijven staan - in de vorm van muggenlarven, artemia, microaaltjes en spirulina - maar dan wel goed afgewisseld met plantaardige voeding
ik heb voor mijn guppy's een "vegetarische" menu samengesteld uit : spinazie, ijsbergsla, paprika, peterselie, bieslook en voorgekookte tarwekiemen - de visjes zijn er gek van ... en ook de ancistrussen eten er lustig van mee
deze voeding wissel ik af met artemia, microaaltjes en mijn eigen "dierlijke" voeding, die ik samenstel uit o.a. gedroogde zijderupsen en spirulina
Guppyclub.be = de snelste weg naar de mooiste guppy's ;)

Rob
GuppyClubLid
GuppyClubLid
Contacteer:

Bericht door Rob » wo jun 14, 2006 21:49

Hoi Dimitri,
Ik kan wel mee naar de Limbeurs kweekportie azijnaaltjes en infusie meenemen als je wilt. Gratis, dus goedkoop. :lol:
Groetjes Rob.

Dimitri
Guppy Master
Guppy Master

Bericht door Dimitri » wo jun 14, 2006 21:53

dankje :).. weet wel nog niet of ik er zal geraken,
heb zelf een barbeque thuis die dag, maar zal het zeker proberen en het hier laten weten, nog es bedankt.

hmm wat plantaardige voeding betreft is een goede portie alg niet goed?
-Poecilia wingei (Cumana en Campoma)

ronny
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door ronny » do jun 15, 2006 18:23

eddy schreef:bovendien stapt men in guppymiddens steeds meer af van al te proteïnerijke voeding - als een stam onvruchtbaar wordt, ligt de oorzaak meestal in te proteïnerijke (dierlijke vetten) voeding --> het enige wat dan helpt, is een poosje alleen nog maar plantaardige voeding aanreiken
dierlijke proteïnen moeten op het normale guppymenu blijven staan - in de vorm van muggenlarven, artemia, microaaltjes en spirulina - maar dan wel goed afgewisseld met plantaardige voeding
ik heb voor mijn guppy's een "vegetarische" menu samengesteld uit : spinazie, ijsbergsla, paprika, peterselie, bieslook en voorgekookte tarwekiemen - de visjes zijn er gek van ... en ook de ancistrussen eten er lustig van mee
deze voeding wissel ik af met artemia, microaaltjes en mijn eigen "dierlijke" voeding, die ik samenstel uit o.a. gedroogde zijderupsen en spirulina
eddy ik ben wel nieuwsgierig naar je bereiding van je vegetarisch menu
misschien kan je hierover eventueel eens een topic starten met hoe je het klaar maakt

bjorn

Bericht door bjorn » vr jun 16, 2006 14:31

zou ik eigenlijk ook eens willen weten.

eddy
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door eddy » vr jun 16, 2006 14:38

daar is niks moeilijk aan:
1. heb via een tip van wood-butcher een droogapparaat gekocht bij de colruyt
2. daarin heb ik een kilo rode paprika's (in sliertjes gesneden) gedroogd
3. vervolgens heb ik een krop ijsbergsla, een handvol peterselie en bieslook gedroogd
4. dan heb ik een handvol gedroogde paprika's, de gedroogd ijsbergsla, de peterselie, de bieslook en een zakje voorgekookte tarwekiemen door de mixer gedraaid
5. die mix gezeefd en in een potje gedaan
voilà: vegetarische voeding
ps. de ijsbergsla ga ik bij het volgende recept door spinazie vervangen

Rob
GuppyClubLid
GuppyClubLid
Contacteer:

Bericht door Rob » vr jun 16, 2006 16:20

Binnenkort op de markt: Nieuw : vegetarische guppenbijvoeding van Gupeddy. :lol:

bjorn

Bericht door bjorn » vr jun 16, 2006 16:54

eddy moeten die groenten rouw of eerst gekookt worden.

groetjes bjorn

eddy
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door eddy » vr jun 16, 2006 17:50

- groenten: rauw, schoongemaakt en gewassen en dan in het droogapparaat gedroogd
- voorgekookte tarwekiemen zijn zo in de supermarkt te koop

Plaats reactie