BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

afwisselende voeding, toch nog vitaminen?

Vragen specifiek omtrend de voeding van de guppy, het bereiden van voeding, voedingsmethodes,....
Plaats reactie
WILWI

afwisselende voeding, toch nog vitaminen?

Bericht door WILWI » zo mar 27, 2011 10:04

Heb vooral levendbarenden, veel vuurgarnalen en albino ancistrussen. Veel jongen welke ik afzonderlijk laat opgroeien.
Ik geef als voeding:
- Dagelijks levend artemia, droogvoer, en al of niet gemalen forellenkorrels (opfokvoer voor consumentie vis).
- Regelmatig mengeling van eierdooier, poeder van forellenvoer (gekookt, gedroogd en gemalen)
- Af en toe komkommer en paprika (10 min in water in microgolf) en ingevroren muggelarven.
- Bij waterverversing easy life vloeibaar filtermedium wat veel goede eigenschappen zou hebben voor de gezondheid van de vissen, wekelijks profito en daglijks easycarbo.
Alle oude en jonge vissen zien er super uit, maar ik vind dat sommige levendbarenden zoals guppen en platty nogal vlug 'verslijten' Ik bedoel na een 1 jaar ongeveer zien ze er oud uit en mergelen uit,
Nu mijn vraag: In de natuur hebben de vissen waarschijnlijk nog meer vitaminen, kan of moet ik nog iets bijgeven en waar is het te verkrijgen? bvb in apotheek of zo.

dazzler
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Re: afwisselende voeding, toch nog vitaminen?

Bericht door dazzler » zo mar 27, 2011 22:55

Willy,

ik denk dat je bij het kleine groepje aquaristen hoort die met zo veel inzet en zoveel variatie voor hun vissen zorgt.

Naar mijn mening kun je niet veel beter of meer doen dan al wat je al doet.

Het lijkt mij ook dat in de natuur, het aanbod niet zo gevarieerd is, en het zou mij verbazen als de vissen daar meer vitaminen zouden hebben.

Maar, het is niet abnormaal dat levendbarenden al na 1 jaar "ouderdoms" verschijnselen beginnen vertonen, zeker niet bij guppen.

Je mag niet vergeten dat deze vissen een relatief korte levendduur hebben. ongeveer 1,5 jaar is een mooi gemiddelde. Guppen die meedoen aan tentoonstelling zijn doorgaan zo'n 7 à 11 maanden oud... jongere guppen zijn vaak nog niet helemaal op kleur of formaat, en ouder dan krijg je inderdaad al vaak typische kenmerken als gerafelde en gespleten vinnen.

Dus ik denk niet dat jij hier iets fout doet....
2 Things are universal: Hydrogen and Stupidity

WILWI

Re: afwisselende voeding, toch nog vitaminen?

Bericht door WILWI » ma mar 28, 2011 8:32

Bedankt voor de info, doe het liefst ook niet dat toevoegen van vitaminen, want ik filter over zeoliet en actieve kool.

Plaats reactie