BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

carotheen

Vragen specifiek omtrend de voeding van de guppy, het bereiden van voeding, voedingsmethodes,....
Plaats reactie
oki

carotheen

Bericht door oki » zo aug 31, 2008 9:39

Als beginnend kweker van fullred blond. Wil ik mijn visjes zo rood mogelijk krijgen. Wat zijn jullie ervaringen met het gebruik van carotheen.

mvg, Ferry

Miljoenenvis
Guppy Wizard
Guppy Wizard

Re: carotheen

Bericht door Miljoenenvis » zo aug 31, 2008 11:19

Dat ken ik zelfs nie dus ik heb er geen ervaring mee .

Het enige wat ik zeker weet is dat als je je vol rode triangels ( die heb ikzelf zitten )
zo rood mogenlijk wilt houden je er albino in moet kruisen .

De keuze licht bij jouw .. nu als je goed uit selecteerd dan kun je ook wel zo rood mogelijke guppy's hebben maar met albino toch nog iets feller .

Grtjes , Danilo

°=>° Rondstaart Pink - Moskou °<=°

oki

Bericht door oki » zo aug 31, 2008 13:11

Hoi,
Dat zinnetje ,net iets better. Dat prikkelt me reuze. :D
Ik zal een nieuw topic starten anders loopt het door elkaar.
Hoor graag hoe je dat aanpakt. Onder de rubriek genetica.

mvg, Ferry

oki

Bericht door oki » zo aug 31, 2008 18:58

Zijn er nog meer mensen die me iets kunnen vertellen over het gebruik van carotheen en in welk voedsel dat zit.
Speciaal voor guppen.

mvg, Ferry

wood-butcher
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door wood-butcher » ma sep 01, 2008 0:30

Het simpelste is door gewoon rode voeding te nemen dat geschikt is voor vissen.

Bij vlokkenvoeding bevat bv. TetraMin en TetraGuppy veel rode voeding. Mijn corydorassen begonnen er zelfs rode eieren van af te leggen. :lol:

Spirulina is er ook zeer geschikt voor.

Grtz.
Guppy Addict

oki

Bericht door oki » ma sep 01, 2008 9:20

Bedankt voor je antwoord. Dan zit ik al aardig op de goede weg. Al het voer wat ik geef is al rood. Maar ik zal ook eens wat tetramin en tetraguppy gaan geven. Ik help graag de natuur een eindje op weg. :D

Ondertussen heb ik ook gezien dat vlokreeftjes veel carotheen bevatten
net als zijderupsen.

Heeft iemand hier ook ervaring mee.

mvg, Ferry

Plaats reactie