BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

IK BEGIN HET BEU TE WORDEN - WEERAL PROBLEMEN

Hier worden de laatste nieuwtjes geplaatst. Ook de algemene regels zijn hier te vinden, en als je opmerkingen, suggesties of feedback wilt geven over de site kan dat ook hier.
Gesloten
dazzler
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

IK BEGIN HET BEU TE WORDEN - WEERAL PROBLEMEN

Bericht door dazzler » za jan 13, 2007 20:43

Beste vrienden en forum leden

Ik begin het grondig BEU te worden.

Na een hele week van onbereikbaarheid, merk ik nu dat alle berichten op het forum sinds donderdag (dus nadat de site eindelijk terug werkte) gewoon verdwenen zijn!!

Zo had ik hier ook een aankondiging gedaan, en die is eveneens verdwenen.

Ook op onze hoofdpagina, rubriek nieuws (dus zelfs helemaal niet op het forum) had ik een aankondiging gemaakt. Ook die is helemaal verdwenen.

Het lijkt wel of er om een mij totaal onbekende reden weer eens een backup van enkele dagen geleden over de actuele data is teruggezet, met als gevolg verlies van recente data.

Nu weet ik dat alles bij de webhosting provider momenteel draait op een server die ze in bruikleen hebben, en die niet altijd even stabiel is.
Ik weet ook dat men druk bezig is om een gloednieuwe server te installeren, om alles "betrouwbaar" te krijgen.

Ik hoop voor hen dat ze deze snel geinstalleerd krijgen, en dat er daarna inderdaad die beloofde "betrouwbaarheid" komt. Want anders voel ik mij verplicht om uit te kijken naar een andere webhosting provider, die wel de nodige betrouwbaarheid en stabiliteit aan de dag kan leggen.

Ik wil mij verontschuldigen naar al onze leden en bezoekers voor alle problemen van de laatste weken, ook al ligt dit volledig buiten mijn macht, en liggen de fouten en oorzaken volledig bij de webhosting provider.

Heb nog even geduld, en wacht net zoals ik op de nieuwe server. Is het daarna niet beter dan ga ik wel op zoek naar een betere provider en mag de huidige provider lekker verder blijven prutsen!

EDIT 13/01 22u40
Blijkbaar is de nieuwe server bij de webhosting provider operationeel, en is deze nu vollop bezig om alle websites over te zetten naar het nieuwe systeem. Vermoedelijk is dit de oorzaak van het dataverlies - ik veronderstel dat hij op deze nieuwe server een backup heeft teruggezet die niet helemaal actueel was. Laat ons hopen dat vanaf maandag alles eindelijk terug vlotjes draait!!
Laatst gewijzigd door dazzler op za jan 13, 2007 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
2 Things are universal: Hydrogen and Stupidity

Gerrit2
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Gerrit2 » za jan 13, 2007 21:11

Moet jij je zeker niet schuldig over voelen Dennis :wink:

Tegen zo'n zaken sta je gewoon machteloos.Ook ik had het topic over mijn kweekstelling naar hier gezet en het is ook weg.

Afwachten en hopen op beterschap na het plaatsen van de defenitieve server.Wat ik niet goed begrijp is dat ze er geen op reserve hebben.

En moest je een betere vinden die meer kosten meedraagd zou dat te betalen zijn via visverkoop op de limbeurs.Is maar een idee natuurlijk.

tgvke
GuppyClubLid
GuppyClubLid
Contacteer:

Bericht door tgvke » za jan 13, 2007 23:36

kan jij niets aan doen dennis,
wie kennen u beter...

je zou een meiske moeten zijn, je kreeg meteen ne troost knuffel, maja da ben je niet he :wink:

wij staan achter je :!: :!: :!:

grtz.....
-bovenzwaard filigraan Grijs
-bovenzwaard filigraan blond
-bovenzwaard filigraan goud
-bovenzwaard filigraan crème

guy

Bericht door guy » zo jan 14, 2007 0:31

zeker geen schuldgevoel hebben Dennis.
We vinden het al tof dat je er zoveel tijd in steekt

eddy
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door eddy » zo jan 14, 2007 20:36

kan uw frustratie begrijpen, dazz, we zullen wel wachten en kijken of alles terug normaal wordt, en anders doen we zoals je voorstelt :twisted:
Guppyclub.be = de snelste weg naar de mooiste guppy's ;)

wood-butcher
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door wood-butcher » zo jan 14, 2007 22:22

Uw verontschuldigen is zeker niet nodig Dennis, het is uw schuld niet dat het hier misloopt.

Ik had ook een toppic geplaatst die nu verdwenen is. Zal nog even wachten met die terug te plaatsen.

Grtz.
Guppy Addict

Gesloten