Grote update forum + website in aantocht

Hier worden de laatste nieuwtjes geplaatst. Ook de algemene regels zijn hier te vinden, en als je opmerkingen, suggesties of feedback wilt geven over de site kan dat ook hier.
Plaats reactie
dazzler
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Grote update forum + website in aantocht

Bericht door dazzler » vr mar 31, 2017 17:44

Beste Leden en vrienden,

Het is de laatste tijd wat "rustiger" geweest op de website en het forum, en andere prioriteiten hebben ertoe geleid dat er veel te weinig updates geweest zijn de laatste jaren. Hiervoor sla ik volledig Mea Culpa, het leven met 2 kleine kindjes is niet altijd even eenvoudig.

Echter, de website en het forum verdienen terug wat meer tijd. In de eerste plaats omdat ons forum ondertussen al enkele jaren op een oude versie van de software draait, welke niet meer ondersteund wordt. Ondertussen staat deze software ongeveer een versie of 20 verder, en ik zou deze graag bijwerken. Niet alleen willen we met onze tijd meegaan, dit is gewoon ook naar security aangewezen.

Er zit echter een addertje onder het gras: de nieuwste versie van onze forum software is in grote mate niet meer compatibel met de oude versie. Wat houdt dit vooral in voor jullie: de huidige layout werkt niet meer in de nieuwe versie. Het forum zal er dus totaal anders gaan uitzien.

Dit zal ongetwijfeld voor de meesten in het begin even wennen zijn, maar ik ben er zeker van dat dit zal lukken.

Naast een compleet nieuwe layout voor het forum, komt er ook een compleet nieuwe layout voor de website. Deze heb ik vanaf de grond helemaal opnieuw opgebouwd. Alle bestaande inhoud en artikels blijven behouden, maar de layout zal ook compleet nieuw zijn. Belangrijker is echter dat deze layout quasi identiek is aan de layout van het forum, zodat beiden veel beter bij elkaar passen en de layout veel uniformer is.

Naast deze cosmetische ingrepen, is er ook een fundamentele wijziging gepland voor de chat. Ik weet niet of de huidige chat nog gebruikt werd (ik vermoed eigenlijk niet, of amper) maar ook hier komt iets nieuw: een nieuwe chat-module die volledig geïntegreerd is in het forum. Geen losse chatmodule meer dus, geen gedoe meer met afzonderlijke gebruikersnamen of wachtwoorden, maar een chatfunctie rechtstreeks in het forum, die gebruik maakt van uw gebruikersnaam van het forum. Veel eenvoudiger dus, en ook visueel weer veel gestroomlijnder.

Ik ben achter de schermen nog druk bezig de website om te zetten naar de nieuwe layout, en ook voor de update van het forum moet ik nog een datum inplannen. Uiteraard zal de website en het forum tijdens de update enige tijd niet werken of storingen ondervinden, maar ik kondig nog wel ten gepaste tijde aan wanneer dit is.

Tot spoedig!
2 Things are universal: Hydrogen and Stupidity

Driesje89
Guppy Bachelor
Guppy Bachelor

Re: Grote update forum + website in aantocht

Bericht door Driesje89 » za apr 01, 2017 7:27

ben benieuwd

ook hoop ik dat het wat meer actiever wordt bv met kweek verslagen en natuurlijk mooie foto's

gr

michael
Guppyzolder

dazzler
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door dazzler » di apr 04, 2017 15:47

Bij deze even melden dat de update intussen gebeurd is.

Misschien dat er nog links en rechts kleine cosmetische foutjes kunnen inzitten, die probeer ik de komende dagen verder weg te werken.

Wat de chat betreft, deze is dus nu mee geïntregreerd in het forum.

Enerzijds is er een chatbox zichtbaar onderaan de hoofdpagina van het forum, waar in enkele regels de meest recente chats getoond worden.

Verder is er helemaal link bovenaan (naast Snelle links en V&A) ook een link "mChat" bijgekomen. Via die link ga je naar een soort van full-screen chat window.

Ook de gewone website werd ondertussen volledig omgezet.

Veel plezier ermee!
2 Things are universal: Hydrogen and Stupidity

hhcoy
Guppy Bachelor
Guppy Bachelor

Bericht door hhcoy » ma apr 10, 2017 19:42

Ben ook benieuwd..
vind het nog altijd niet gemakkelijk om foto's te plaatsen... ;-)
----------------------------------------------
Moscow Green
Moscow Blue
Albino Blue Topaz
Full Red Albino
Ivory Mosaic
Blue Grass
Red Grass
Glassbelly
Filigrain Topsword
Polychrome Topsword Metarika
Metallic Filigrain doublesword