BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

nederlandse concurrentie

Links naar intressante websites met bruikbare informatie ivm aquaristiek.
Plaats reactie
ronny
GuppyClubLid
GuppyClubLid

nederlandse concurrentie

Bericht door ronny » ma jul 17, 2006 9:39

Via het aquaforum beheer is er iemand komen vragen dat hij reclame mocht maken voor zijn forum

nu deze link wou ik hier toch eventjes kwijt

http://sphere.6.forumer.com/

wat denken jullie van deze concurrentie van de guppyclub

Christophe

Bericht door Christophe » ma jul 17, 2006 10:01

Is het ook echt een club of alleen een forum ?

wood-butcher
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door wood-butcher » ma jul 17, 2006 11:42

Ik ken deze al. Het is enkel een forum.
Concurrentie op het vlak van kweken kan je het niet noemen, veel verder dan kweken met winkel guppen zijn ze nog niet maar het gaat wel stilletjes aan de goede richting uit.

Zaterdag heb ik er iemand op betrap dat hij zonder toestemming een foto van hier als avatar gebruikte. Ik heb me daarvoor geregistreerd en hem er op gewezen. Hij heeft het ook dadelijk veranderd.

Grtz.
Guppy Addict

Sphere

Bericht door Sphere » ma jul 17, 2006 20:59

Helaas is de Nederlandse markt nog niet klaar voor het uitgebreid zelf kweken van guppen. Dit is jammer want het is een geweldige bezigheid zoals jullie zelf ongetwijfeld weten.

Mijn naam is Pieter en ik ben de Admin van Guppen-enzo.tk, leuk te zien dat ons forum dit soort aandacht krijgt :D.

Ik was dan ook erg aangenaam verrast dat Wood-butcher onze site ziet als een mogelijke concurrent.

Ons forum is geen club, wij bundelen geen kennis op lokaal niveau maar het heeft denk ik wel dezelfde insteek als jullie club. Het behouden en delen van kennis om nieuwe soorten guppen tot stand te brengen. Zoals ik al aangaf loopt het in Nederland niet bepaald lekker met de guppenkweek en hier valt nog veel kennis en ontwikkeling te behalen en dat is dan ook waar wij met het forum mee bezig zijn.

In ieder geval wilde ik jullie laten weten dat ik niet zou willen dat guppen-enzo.tk als concurrent gezien moet worden. Het is niet de insteek om leden "te stelen" maar eerder om kennis te delen om er allemaal beter van te worden. Op het moment is daar wellicht niet de tijd rijp voor maar ik hoop wel wat vaker met jullie op te trekken zeker gezien het feit dat in België de kennis omtrent het kweken van guppen veel verder is ontwikkeld dan in Nederland. Vergeleken met onze zuiderburen zijn wij Hollanders jammer genoeg een stelletje prutsende hobbisten :wink:.

De laatste tijd hebben wij er wel een aantal serieuzere hobbisten bij gekregen maar het is allemaal nog in de ontwikkelingsfase. Ik hoop juist met het forum de passie in het guppen kweken terug te brengen.

Zo, ik heb een beetje uitleg gegeven over het forum. Ik hoop hiermee een leuke introductie gemaakt te hebben. Wellicht spreken wij elkaar in de nabije toekomst nog eens? Wie weet. Mocht er iemand vragen of opmerkingen hebben dan kunnen jullie op deze post reageren of via MSN of email mij bereiken. Mijn email adres is ratelband_emile@hotmail.com

Groet,

Pieter
aka
Sphere

Gerrit2
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Gerrit2 » ma jul 17, 2006 21:42

Allesinds leuke site :wink:

En niet vergeten "er is niemand die alles weet van Guppen"

We kunnen enkel er zoveel mogelijk over bijleren :!:

Sphere

Bericht door Sphere » ma jul 17, 2006 22:50

Hoi Gerrit,

Dank je voor het compliment. Dankzij een hoog "fun" gehalte heb ik de hobby op deze manier kunnen voortzetten. Eigenlijk is de hobby begonnen doordat ik zelf de kennis niet in huis had en ik het graag wilde leren. Van het een kwam al snel het ander en voila, het forum.

Je hebt gelijk als je zegt niemand weet alles van guppen maar samen, met elkaar als club of forum breng je mensen bij elkaar die elkaar alles leren en van elkaar willen leren. En dat maakt het forum en de hobby juist tot een grote voldoening :D.

eddy
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door eddy » ma jul 17, 2006 23:14

beste pieter, ik zou toch niet te vlug durven zeggen dat men in nederland nog niet veel verder is geraakt dan "wat gepruts met guppen"
in poecilia nederland zitten een aantal zeer ervaren en talentvolle nederlandse guppykwekers gebundeld... en ook de bekende duitse kweker (voormalig europees kampioen én boekschrijver) michael kempkes is lid van poecilia nederland
misschien hebben jullie over het net de weg nog niet naar hen gevonden, maar via http://www.poecilia.nl zou je toch al een eerste contact met hen kunnen maken
Guppyclub.be = de snelste weg naar de mooiste guppy's ;)

Sphere

Bericht door Sphere » ma jul 17, 2006 23:28

Hoi Eddy,

Bedankt voor de link, een welbekend begrip in Nederland :wink:. Ik heb wel eens eerder wat informatie opgevraagd maar ik heb nooit echt het idee gehad dat zij erg actief zijn in het beheren van de vereniging. Ik kan mij vergissen maar die indruk wekt de site mij.

Ik had wellicht iets genuanceerder moeten zijn in mijn bewoording. Mijn bewoording was meer bedoeld om de nadruk te leggen op hoe goed juist de Belgische kwekers zijn. In het verleden heb ik mij veel bezig gehouden met het houden en kweken van Betta's en heb zo ook een aantal Belgische kwekers mogen ontmoeten. Als je dan de Belgische kweker met de Nederlandse vergelijkt dat zit daar meer passie in om tot een bijzondere kweek te komen. Als ik kijk naar de gemiddelde Nederlandse kweker (voor zover deze bij mij bekend zijn, eerlijk is eerlijk) dan valt mij op dat deze juist sneller afhaken met de hobby bij bijvoorbeeld tegenvallende resultaten. Dit is juist zo jammer. Of het een mentaliteitskwestie is weet ik niet maar feit blijft dat de Hollander te makkelijk nadenkt over het kweken van guppen.

Feit is en blijft dat Nederland (zeker op het gebied van guppen) zwaar achter blijft op de omringende landen en dat is nou juist zo zonde. Dit zal hier ook mee te maken hebben wellicht.

Groet,

Pieter

wood-butcher
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door wood-butcher » di jul 18, 2006 1:53

Gebrek aan informatie speelt waarschijnlijk ook een grote rol.
Ik kweekte eerst ook voor de fun met winkelguppen. Nadat ik dan hier bij de guppyclub ben terecht gekomen en ze me meer en meer informatie bezorgde over het kweken is de passie ervoor alleen maar blijven groeien. :)

Grtz.
Guppy Addict

Rob
GuppyClubLid
GuppyClubLid
Contacteer:

Bericht door Rob » di jul 18, 2006 12:41

Hallo Pieter,
Poecilia nl is geen internetclub, doch een vereniging met betalende leden.
Binnen de vereniging loopt heel veel, echter alleen voor betalende leden.
Ben zelf nog maar pas lid, heb echter al positieve ervaringen.
Kijk al uit naar de bijeenkomst in september.
Groetjes Rob.

Sphere

Bericht door Sphere » za jul 22, 2006 13:40

Hoi Rob,

Ik zal het eens in de gaten houden. Misschien is het een idee om een keertje gewoon te komen kijken. Ik las zoiets op de website daar. Ik ben wel benieuwd hoe dat is.

Groet,

Sphere

Rob
GuppyClubLid
GuppyClubLid
Contacteer:

Bericht door Rob » za jul 22, 2006 13:56

Hoi,
Gewoon naar wouter een mailtje sturen.
Meen dat op de volgende bijeenkomst Fred Poeser een lezing houdt met betrekking tot erfelijkheid bij guppen.
Groetjes Rob.

Plaats reactie