BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

Mooiste leeftijd voor tentoonstelling

Alle praktische afspraken en regelingen omtrend deelname en inschijvingen voor tentoonstellingen, vervoer van en naar de tentoonstelling, transport van guppen naar tentoonstellingen....
Plaats reactie
oki

Mooiste leeftijd voor tentoonstelling

Bericht door oki » ma sep 01, 2008 22:53

Hmm, ik heb weer een vraag. :?: Wat is de gemiddelde leeftijd van een gup die meedoet aan een tentoonstelling. Of op welke leeftijd is een gup op z'n best.

mvg, Ferry

dazzler
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Re: Mooiste leeftijd voor tentoonstelling

Bericht door dazzler » ma sep 01, 2008 23:56

Dat hangt allemaal van een aantal factoren af.

Enerzijds verschilt dit een beetje van stam tot stam, anderzijds is ook de manier waarop je je jongen grootbrengt een doorslaggevende factor. Als je meermaals per dag kan voederen, goed kwalitatief voedsel en oa verse, levende artemia, kan je je jongen op ongeveer 3 maand volgroeid krijgen. Alles tussen 3 en 6 maanden is dat goed voor tentoonstellingen.

Anderzijds als je niet in de mogelijkheid bent om meermaals per dag goed te voeren of artemia te voeren, kan dit iets langer duren.

Ook zal een kortstaart bvb meestal iets ouder zijn dan een grootstaart, omdat ze dan meer tijd hebben om een mooie staartvorm te ontwikkelen die aan de nodige standaarden voldoet.

Een grootstaart gaat dan weer rafelen als ze iets te oud worden.

Heel grof geschat zou ik zeggen, voor grootstaarten ergens tussen 3 à 4 maand tot 6 à 8 maand. Voor kortstaarten zou ik eerder gaan voor ongeveer 4 tot 9 maand.

Maar het hangt dus wel van wat dingen af....
2 Things are universal: Hydrogen and Stupidity

oki

Re: Mooiste leeftijd voor tentoonstelling

Bericht door oki » di sep 02, 2008 14:21

Hoi,

Bedankt voor je antwoord. :) Daar kan ik wat mee. Je moet dus ook een beetje kunnen plannen om je guppen op tijd klaar te hebben voor een wedstrijd.

mvg, Ferry

Plaats reactie