BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

De grote Dennerle adviseur

Ken je een goed boek dat intressant kan zijn voor andere aquaristen? Hier kan je titel, uitvoerder etc posten, en liefst een korte beschrijving.
Plaats reactie

Vind je dit nuttige info?

Peiling eindigde op di apr 18, 2006 18:30

Ja
7
100%
Nee
0
Geen stemmen
Wij willen geen info meer van je...
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 7

MikeSV650S

De grote Dennerle adviseur

Bericht door MikeSV650S » do apr 13, 2006 18:08

Wel,

zal ik maar met de deur in huis vallen. Toen ik op punt stond dit boek te kopen was ik wat bang, de naam zegt het zelf, alles om hun producten te verkopen natuurlijk.
Maar ik ben aangenaam verrast. Ik vind dit een zeer mooi boek. Men kan er veel inspiratie opdoen om zijn bak mooi in te richten, alsook de beschrijving van ongelooflijk veel planten. En in de delen over aquarium techniek staan nuttige tips. En tuurlijk raden ze hun producten hierbij aan, maar de info is interressant. En je hoeft hun dingen niet te kopen hé. Ik vind dit een mooi boek. Prijskaartje is : 22€.
Dit boek heb ik in Poisson D'or gekocht.

Hier een foto van de voorkant:
Afbeelding

Ik vind het een aanrader, vooral door de vele soorten planten die erin beschreven zijn en de handige schema's met foto's om een aquarium in te richten.

Greetzz Mike

ronny
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Re: De grote Dennerle adviseur

Bericht door ronny » do apr 13, 2006 23:02

MikeSV650S schreef:Wel,

zal ik maar met de deur in huis vallen. Toen ik op punt stond dit boek te kopen was ik wat bang, de naam zegt het zelf, alles om hun producten te verkopen natuurlijk.
Maar ik ben aangenaam verrast. Ik vind dit een zeer mooi boek. Men kan er veel inspiratie opdoen om zijn bak mooi in te richten, alsook de beschrijving van ongelooflijk veel planten. En in de delen over aquarium techniek staan nuttige tips. En tuurlijk raden ze hun producten hierbij aan, maar de info is interressant. En je hoeft hun dingen niet te kopen hé. Ik vind dit een mooi boek. Prijskaartje is : 22€.
Dit boek heb ik in Poisson D'or gekocht.

Hier een foto van de voorkant:
Afbeelding

Ik vind het een aanrader, vooral door de vele soorten planten die erin beschreven zijn en de handige schema's met foto's om een aquarium in te richten.

Greetzz Mike

mike ik ga eerlijk zijn
dennerle is een heel goede merk
co2 systeem is er supervan maar € 22.00 is heel veel geld en als je een beetje surft dan vind je heel info terug op het internet.Zelf de site van dennerle daar staat heel heel veel info.

MikeSV650S

Bericht door MikeSV650S » vr apr 14, 2006 12:34

Ja, weet ik, op internet staat veel info.
Maar zelf heb ik nog maar een 5tal boeken over aquaria.
En ik vind het wel zo leuk iets in je handen te hebben om te lezen.
22€, de meeste boeken kosten toch zo rond de prijs van 20€ dacht ik..
Toch de boeken dat ik al heb in mijn bezit... Als jullie ooit nederlandse boeken vinden voor heel wat minder, dan vraag ik met plezier een exemplaar.
Ik wilde enkel maar mijn mening kwijt over dit boek, ik vind 22€ ook niet goedkoop he, maar dacht dat dit wel zo de prijs is voor een goed boek. En je betaald ook hun naam die erop staat.
@Ronny: effe off topic: Werk jij in je bakken met CO2? Ik niet m'n co2 is mss iets te laag maar heb wel veel vissen in mijn bak, en mijn planten groeien als kool... Werkt dit zoveel beter een bak op CO2?
(of moet ik dit effe in e nieuw topic plaatsen?)

Greetzz Mike

wood-butcher
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door wood-butcher » vr apr 14, 2006 13:05

Hier zijn ze niet streng op off toppic gaan maar zouw toch apparte toppic plaatsen.
Er zullen wel meerdere zijn die hier een mening over hebben.

Grtz.
Guppy Addict

dazzler
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door dazzler » vr apr 14, 2006 13:39

En wie zegt dat :twisted: :twisted:

Ach, off topic moet best kunnen, zolang het maar niet te erg uit de hand loopt ;)

Natuurlijk kan je best een nieuwe topic starten onder bvb "Planten" of "Inrichting"

Daar staat het iets beter op z'n plaats zo'n discussie over CO2, en is voor de andere bezoekers makkelijker terug te vinden (niemand gaat een discussie over CO2 zoeken onder literatuur bespreking hé ;) )
wood-butcher schreef:Hier zijn ze niet streng op off toppic gaan maar zouw toch apparte toppic plaatsen.
Er zullen wel meerdere zijn die hier een mening over hebben.

Grtz.

Plaats reactie