BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

Water rijpen.

Voor al je vragen ivm waterchemie en samenstelling
Plaats reactie
Lin

Water rijpen.

Bericht door Lin » wo feb 22, 2006 16:41

Moet water voor guppies ook drie weken rijpen, net als bij andere vissen?

tgvke
GuppyClubLid
GuppyClubLid
Contacteer:

Bericht door tgvke » wo feb 22, 2006 16:47

vind ik het beste ook... "maar omdat ik meer dan 1 bak heb staan" doe ik eerst wat bac terial "van velda" en een stuk moes of watte van 1 van me andere bakken... zo heb je toch al iets in je filter :wink: je kan ook nog eens water van een andere bak in je "nieuwe" bak laten lopen bv1/4.. helpt ook wel...

grtz tgv
-bovenzwaard filigraan Grijs
-bovenzwaard filigraan blond
-bovenzwaard filigraan goud
-bovenzwaard filigraan crème

eddy
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door eddy » wo feb 22, 2006 23:48

het is niet zo zeer het water dat moet rijpen, maar wel je bacteriecultuur die voor de waterhuishouding moet zorgen - we kweken 2 diersoorten in onze aquaria: bacteriën en guppy's en zonder de eersten zouden de tweeden veel moeite hebben om in leven te blijven :lol:

Carine

Bericht door Carine » di apr 04, 2006 15:29

1) Ik heb via de vlaamse watermaatschappij de samenstelling van mijn leidingswater aangevraagd en gekregen.
Mja, een heleboel cijfers en cijfers en cijfers en...
De hardheid en ph zijn duidelijk maar waarop moet je nog letten en welke waarden zijn ok?
Kan iemand me verder helpen?

2) Ik heb net een nieuwe visbak gekocht (40 l). Kan ik nu met water van beide andere bakjes mijn nieuwe voor de helft vullen met hun water en dat alle visbakken bijvullen met leidingwater?
Zo heb je 50 % bacterie-water en 50 % leidingwater. Overleven de visjes dit?
Of doe ik er verkeerd aan?
3 weken wachten lijkt me erg lang.

ronny
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door ronny » wo apr 05, 2006 8:57

Carine schreef:1) Ik heb via de vlaamse watermaatschappij de samenstelling van mijn leidingswater aangevraagd en gekregen.
Mja, een heleboel cijfers en cijfers en cijfers en...
De hardheid en ph zijn duidelijk maar waarop moet je nog letten en welke waarden zijn ok?
Kan iemand me verder helpen?

2) Ik heb net een nieuwe visbak gekocht (40 l). Kan ik nu met water van beide andere bakjes mijn nieuwe voor de helft vullen met hun water en dat alle visbakken bijvullen met leidingwater?
Zo heb je 50 % bacterie-water en 50 % leidingwater. Overleven de visjes dit?
Of doe ik er verkeerd aan?
3 weken wachten lijkt me erg lang.

het belangrijkste is dat je een lage nitraat n03 en fosfaat po 3 hebt en zeker dat nitraat dat is een belgenprobleem. In de meeste waterleiding stroomt tussen de 40 en 60 en dat is zeker de helft teveel.

In het algemeen een ph van 7 en een gh van 10 is goed voor je guppen.

Hoe doe ik het als ik een nieuwe aqua opstart :
ik vul de nieuwe aqua volledig met water uit een andere aqua en plaats hierin een filter.Laat deze 2 weken goed filteren en ga daarna water voor 50% verversen.
De week daarna mogen de nieuwe visjes in hun nieuw bakje gaan zwemmen

Carine

Bericht door Carine » wo apr 05, 2006 16:07

meten jullie de samenstelling van het water ?
zo ja, met welk toestel en is dit duur?

ronny
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door ronny » do apr 06, 2006 8:15

Carine schreef:meten jullie de samenstelling van het water ?
zo ja, met welk toestel en is dit duur?
ik meet wekelijks de waterwaarden met een druppelset van sera
ik heb deze koffer ooit jaren geleden aangekocht met alle nodige testen erin

ik denk dat je nu voor een 50 € zo een complete koffer wel kan aanschaffen in de aquazaken

dazzler
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door dazzler » do apr 06, 2006 8:21

De set waar Ronny naar verwijst is deze:

http://www4.sera.de/site/products/produ ... anguage=nl

En is normaal idd voor ongeveer 50€ te koop. (Wat een stuk goedkoper is dan alle testen afzonderlijk te kopen die erin zitten)

Ik heb/gebruik deze trouwens ook.

Plaats reactie