BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

film op water

Voor al je vragen ivm waterchemie en samenstelling
Plaats reactie
evi

film op water

Bericht door evi » vr mei 15, 2009 15:25

mijn aquarium met alles erop en eraan ( met uitzondering van mijn guppy's) staat nu lang genoeg te draaien voor de visjes erin te zetten maar ik heb gezien dat er op het wateroppervlak een film aanwezig is en ik krijg dat er niet af. het is geen stof laagje ofzo maar dat is net een blinkend vettig laagje.. heb er wel aqua safe in gedaan en een busje safe start... wat zou dat kunnen zijn of kan dat kwaad voor mijn vissen als ik die er in zet? groetjes

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Re: film op water

Bericht door Babygup » vr mei 15, 2009 16:50

Zorg voor wat meer beweging aan het oppervlak dan, zal dit wel verdwijnen.

mvg
------ NIEUW ------
Guppyclub - West, een dochterclub van Guppyclub België
Doel: ook de mensen in het westen van België samenbrengen en helpen

Zie de site: http://guppyclub.be/guppyclubwest

dazzler
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door dazzler » vr mei 15, 2009 17:10

Dat noemen ze een "kaamlaag"

oa hier een uitgebreid artikel:
http://www.aquaforum.nl/cgi-bin/ultimat ... 001744;p=0
2 Things are universal: Hydrogen and Stupidity

evi

Bericht door evi » vr mei 15, 2009 20:36

Dus dan zou ik eigenlijk het beste zo een belletjes-maker erin zetten dan? Hoelang duurt dat eer dat da laagje verdwijnt? Is da schadelijk als ik mijn guppy's erin zet?

toverbal11

Bericht door toverbal11 » vr mei 15, 2009 20:40

Of de uitstroom van je pompje naar boven richten zodat t wateroppervlak meer in beweging komt.

evi

Bericht door evi » vr mei 15, 2009 20:42

Ik ben net naar die site geweest en ben er al vele wijzer op geworden. Mercikes.. :D

evi

Bericht door evi » vr mei 15, 2009 20:44

Tja , maar dat staat al op zijn hoogst nu, en draait op het maximum. Er is wel wat beweging maar niet overdreven veel

nightwatch-man

Bericht door nightwatch-man » za mei 16, 2009 14:20

Een belletjesmaker is niet aan te raden als er al vissen en planten in je aquarium zitten want deze zorgt ervoor dat het zuurstof uit je water gaat en hier hebben je vissen en planten alleen maar nadelen aan.

Je filter een standje hoger zetten is wel een goede zet en zou dit probleem normaal moeten oplossen. Het kan ook zijn dat het nog een restant is van het middel als je je aquarium opgestart zou hebben en gekuist zou hebben.

groetjes nightwatch

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Babygup » za mei 16, 2009 15:24

nightwatch-man schreef:Een belletjesmaker is niet aan te raden als er al vissen en planten in je aquarium zitten want deze zorgt ervoor dat het zuurstof uit je water gaat en hier hebben je vissen en planten alleen maar nadelen aan.
Dit is dus incorrect, een luchtpomp verdrijft dus niet de zuurstof in een aquarium, maar voegt er net zuurstof aan toe. Een luchtpomp verdrijft wel de CO2 in het water, CO2 is een bestanddeel dat planten nodig hebben om te groeien en aan fotosynthese te doen. Dus is je aquarium rijk met planten beplant, dan is een luchtpomp wel af te raken en dit geeft ook niet want er zit genoeg zuurstof in je water door je planten want die maken zuurstof aan.

mvg
------ NIEUW ------
Guppyclub - West, een dochterclub van Guppyclub België
Doel: ook de mensen in het westen van België samenbrengen en helpen

Zie de site: http://guppyclub.be/guppyclubwest

evi

Bericht door evi » zo mei 17, 2009 10:42

Okay, heb sinds gisteren mijn guppen erin gezet en tot nu toe zijn ze nog enorm actief. tot nu toe is alles nog in orde, laat ons hopen dat da zo blijft he

Simon
Guppy Master
Guppy Master

Bericht door Simon » ma aug 10, 2009 16:04

Ik hoop het ook :)

Plaats reactie