BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

TIP!

Voor al je vragen ivm waterchemie en samenstelling
Plaats reactie

Heb je der wat aan gehad?

Ja
2
13%
Nee
8
53%
Ik weet het niet.
5
33%

Totaal aantal stemmen: 15

Dylampje

TIP!

Bericht door Dylampje » ma dec 24, 2007 11:45

Hallo...
Tegenwoordig doe ik een fles 2l vullen met water en laat hem dan een nachtje in de vriezer staan. Ik haal het eruit en laat het dooien. Zodra het waterpeil daalt doe ik er een beetje van dat water in zodat het waterpeil weer goed is. Door het water eerst te bevriezen gaan alle bacteriën dood. De guppies voelen zich erg fijn en de kleuren worden veel mooier... een aanrader dus!

lukyna

Bericht door lukyna » ma dec 24, 2007 12:57

dat zal ik eens proberen

Nidrusje

Bericht door Nidrusje » ma dec 24, 2007 16:05

Niet alle bacteriën sterven bij vriestemperaturen. Het invriezen van voedsel vertraagd vooral de verspreiding van bacteriën. Wat je dus gewoon een statusquo geeft. Ook al zou dit werken betekent dit vooral dat je de goede bacteriën ook afmaakt. bacteriën die zorgen dat uw dierbare kleine vriendjes overleven, en niet binnen de week met hun buikjes naar boven drijven.

Hartje

Bericht door Hartje » ma dec 24, 2007 19:32

en stel dat het steriel is, dan is dat nog geen goed idee. Als je je guppen in een steriel milieu laat opgroeien dan bouwen die geen weerstand op en worden die ziek of gaan die dood bij de eerste ziektekiem dat ze per ongeluk tegen komen.

dazzler
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door dazzler » di dec 25, 2007 14:45

Ik heb afgelopen jaar 1 ding opgemerkt bij tentoonstellingen: je hebt kwekers die in bijna steriele omstandigheden kweken, met dure installaties voor permanente waterwissels, osmosewater, voorgefilterd water, noem maar op.

En dan heb je kwekers die het allemaal iets minder nauw nemen, die slecht 1 maal per week verversen, meestal nog gewoon met water recht uit de kraan....

Raad eens welke guppen op de tentoonstellingen het meeste punten kregen voor vitaliteit? Juist ja, die laatste, want die hadden veel minder problemen met de aanpassing naar het tentoonstellingswater, die waren immers gewoon om geregeld een verse slok water met bacterien binnen te krijgen ;)
2 Things are universal: Hydrogen and Stupidity

Kenzo

Re: TIP!

Bericht door Kenzo » di mei 20, 2008 18:22

Door te vrienzen krijg je geen één bacterie dood,de bacterie word gewoon stilgelegt,ze planten niet meer voort,ontdooit het water weer,dan worden de bacteriën weer actief en beginnen ze zich gewoon weer lekker voort te planten.

Dus water invriezen heeft geen nut

Thijs

Re: TIP!

Bericht door Thijs » za mei 24, 2008 15:32

Kenzo schreef:Door te vrienzen krijg je geen één bacterie dood,de bacterie word gewoon stilgelegt,ze planten niet meer voort,ontdooit het water weer,dan worden de bacteriën weer actief en beginnen ze zich gewoon weer lekker voort te planten.

Dus water invriezen heeft geen nut
En hij kan het weten zit samen met mij in de klas, en we volgen biotechnische weten schappen :wink:

Plaats reactie