BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

Kweekbak met bioloog achter

Technische achtergrond over in hoofdzaak zelfbouw projecten. oa: zelfbouw aquaria, filters, dimmers etc...
Plaats reactie
toverbal11

Kweekbak met bioloog achter

Bericht door toverbal11 » vr mei 08, 2009 12:41

Hoi

Ik heb een vraagje, ben eigenlijk op zoek of er toevallig mensen zijn die een bioloog aaan de achterzijde hebben van de bak. ( lijkt mij makkelijk zodat de bakken dan minder diep zijn, maar wel iets breder, dus beter zicht over de vissen.
Alleen zal dan t probleem zijn dat t bioloog in een stelling niet meer zo makkelijk te bereiken is, dus zou die bak dan bovenop moeten staan.,.

Allemaal hersenspinseltjes om t selecteren makkelijker te maken naar mijn idee, dus hopelijk zijn er die hier een mening over hebben :D

dazzler
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Re: Kweekbak met bioloog achter

Bericht door dazzler » vr mei 08, 2009 15:08

Je kan een bioloog doorgaans ofwel onder/boven je aquarium zetten (externe bioloog) of je kan een interne bioloog gebruiken, aan de achterkant of 1 van de zijkanten van het aquarium. Op zich maakt dat niets uit.

Voordeel van bioloog achteraan is inderdaad dat deze minder in de weg zit, de vissen meer "lengte" overhouden om te zwemmen, nadeel is dan weer dat je er zelf niet zo goed aankan.

Hoe je dat allemaal doet, hangt af van je eigen mogelijkheden en wat jij zelf het handigste vind.

Als je genoeg ruimte boven je bakken houd, dan moet het geen probleem zijn. Wil je veel bakken boven elkaar stapelen met beperkte tussenruimte, plaats je deze misschien inderdaad beter niet achteraan.
2 Things are universal: Hydrogen and Stupidity

tgvke
GuppyClubLid
GuppyClubLid
Contacteer:

Bericht door tgvke » vr mei 08, 2009 21:46

Bauk,
Zie volgende link.
http://forum.guppen-enzo.nl/index.php/topic,1645.0.html

Me 180L bakken zijn met bioloop achterin. :wink:

En ja, achterin 1 nadelen, er aankunnen... maar hoeveel keer kom je in je filter :?: :idea:
-bovenzwaard filigraan Grijs
-bovenzwaard filigraan blond
-bovenzwaard filigraan goud
-bovenzwaard filigraan crème

toverbal11

Bericht door toverbal11 » za mei 09, 2009 10:30

Thx beiden!

Dat qua ruimte had ik al over gedacht, ik kan maar twee bakken hoog gaan en dit is de bovenste bak, dus genoeg ruimte.
Extern bioloog zal ik nooit aan beginnen voor me guppen, geen overstromings gevaar op mijn slaapkamer. Ook neemt dat weer extra ruimte in waar dan eigenlijk net zo goed een bak met vis kan staan ;)

Thx voor de link Dieter!
Vraagje, je hebt die plaat gekleurd, hoe heb jij nu nog zicht op t bioloog dan als ie in een kast staat?
Misschien iets meer glasplaatjes en kit, maar wel minder diep zicht voor me baby's, en dat is me al heel wat waard geloof ik :D

Volgende week maar s even naar de glasfabriek dan :D

Plaats reactie