BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

Doorstroming?

Technische achtergrond over in hoofdzaak zelfbouw projecten. oa: zelfbouw aquaria, filters, dimmers etc...
Plaats reactie
Christophe

Doorstroming?

Bericht door Christophe » za dec 08, 2007 18:13

Hallo,

ik heb een Eheim luchtpomp400 (400l/h), nu merk ik dat dit onvoldoende is voor mijn bakjes; 3 bakjes van 20l en men 2 artemiaflessen.
Welke luchtpomp raden jullie aan? Ikzelf zat te denken aan de Sera500 die doet 550l/h, deze pomp zou ik dan op de aquariums aansluiten en de eheim dan op de artemia (1 uitlaat is kapot).

Wat denken jullie ervan?

Christophe

wood-butcher
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door wood-butcher » za dec 08, 2007 19:41

Aan te raden is dat je ongeveer 2L/min hebt voor 1 filter, artemiafles.
Jij hebt dus maximum 600L/uur nodig. De sera500 zal wel voldoende zijn.

Ga eens kijken in een vijverwinkel of tuincentrum.
De pompen die in aquariumwinkels verkocht worden zijn in verhouding veel duurder.

Grtz.
Guppy Addict

Christophe

Bericht door Christophe » za dec 08, 2007 19:55

Ga eens kijken in een vijverwinkel of tuincentrum.
De pompen die in aquariumwinkels verkocht worden zijn in verhouding veel duurder.
Bedoel je hiermee dat de prijzen verschillen voor dezelfde producten of dat er producten van dezelfde kwaliteit aan een lagere prijs te verkrijgen zijn?

wood-butcher
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door wood-butcher » za dec 08, 2007 20:01

In een groot tuin of vijvercentrum heb je meer keuze en de prijzen zijn meestal ook lager dan een aquariumwinkel.

Grtz.
Guppy Addict

Christophe

Bericht door Christophe » za dec 08, 2007 20:09

Ok, bedankt voor de info. Ik zal voor de Sera550 gaan en die op de aquariums aansluiten. Dan kan ik de Eheim400 op de artemia aansluiten (1 uitgang toch).

wood-butcher
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door wood-butcher » za dec 08, 2007 20:14

Die sera550 is voldoende voor alles. Als je enkel een pomp nodig hebt voor 3 luchtfiltertjes dan kom je toe met 360L/uur.

Grtz.
Guppy Addict

Christophe

Bericht door Christophe » za dec 08, 2007 20:18

Dat komt in orde, dan heb ik een reservepomp hé.

dazzler
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door dazzler » za dec 08, 2007 21:54

Christophe,

ik heb hier nog een SERA 550 liggen (van mijn vorige stelling)

Ik gebruikte deze samen met een pomp van rena, en heb deze 2 pompen vervangen door 1 groter model.

Als je wil, mag je mijn sera 550 hebben voor 10€ (nieuwprijs = 26,5€)
2 Things are universal: Hydrogen and Stupidity

Christophe

Bericht door Christophe » za dec 08, 2007 23:40

@Dennis, lijkt me goed.
Ik zal nog wel eens bellen een van de dagen om af te spreken.

Plaats reactie