BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

Nitriet probleem

Alle vragen over aquariums in het algemeen, die niet thuishoren in 1 van de bestaande rubrieken.
Plaats reactie
Annekeloeke
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Nitriet probleem

Bericht door Annekeloeke » wo jul 23, 2014 19:36

Ik heb 3 weken geleden mij 7 de aquarium opgestart 3 weken laten draaien met filterstart! Superfish filter en binnenfilter de bal van eheim! Nu een week geleden mij plattys erin gezet waardes opvoorhand getest alles was super inorde, nu sinds 3 dagen staat de no2 op 2 ik ververs elke dag 30 procent en bacterien erin gedaan maar ik krijg het niet beter ik heb al zoveel aquariums opgestart nooit nitriet gehad! De nitraat staat rond de 20! Wa kan ik nog doen om terug op 0 te krijgen?

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Re: Nitriet probleem

Bericht door Babygup » ma dec 22, 2014 21:38

een belangrijk verschil:
gaat het om nitriet of nitraat!
nitriet is behoorlijk giftig en moet dus echt laag worden gehouden (lees op de bijsluiter van je test welke waarde)
nitraat daarin tegen is ook giftig maar in veel mindere mate. Nitraat kun je niet op 0 krijgen. Ook is het belangrijk dat er toch een 20 a 30 nitraat in je aquarium zit als je met echte planten werkt om dat dit hun voedingsstof is (samen met nog andere stoffen).

Daarbij is elke dag 30% verversen een overbodige luxe, ik ververs wekelijks 30% in mijn kweekbakken en dit is voldoende.
Bij jou zou ik het zeker niet meer doen. Door dit elke dag te doen geef je ook de bacteriecultuur niet de kans om zich goed te vormen en vooral als je kraantjes water gebruikt.
------ NIEUW ------
Guppyclub - West, een dochterclub van Guppyclub België
Doel: ook de mensen in het westen van België samenbrengen en helpen

Zie de site: http://guppyclub.be/guppyclubwest

Snoopy
Guppy Bachelor
Guppy Bachelor

Re: Nitriet probleem

Bericht door Snoopy » di dec 23, 2014 12:33

Nitriet word door bacterien (filter) omgezet in nitraat. Als je nitriet hoog was zou je het al aan je visjes hebben gezien dus ik denk dat je nitraat bedoeld. En babygup heeft gelijk (levende) planten nemen nitraat op dus als je om de week een derde ververst gaat het toch goed gaan.
Life is short.
Break the RULES,
FORGIVE quickly,
LAUGH uncontrollably
and NEVER REGRET
anything that made
you SMILE

Plaats reactie