BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

zuurstofpompje enz.

Alle vragen over aquariums in het algemeen, die niet thuishoren in 1 van de bestaande rubrieken.
Plaats reactie
MLO_123
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

zuurstofpompje enz.

Bericht door MLO_123 » ma mar 10, 2014 14:48

Hallo

Ik vroeg me af of zo'n zuurstofpompje een must is in een aquarium.
We hebben nu een redelijk stevige filter die voor redelijk wat beweging in het water zorgt.
Ons gezelschapsaquarium is er een van 70 liter en er zitten een 10-tal vissen in (guppy & black molly) met echte planten.
De lampen branden 6 à 8 uur per dag.

Hoeveel visjes kan ik maximum houden in dat aquarium? Ik zou er geen al te grote bij in zetten, enkel het type dat ik al heb.

Alvast bedankt voor het antwoord! :)

MLO_123
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Re: zuurstofpompje enz.

Bericht door MLO_123 » vr mar 14, 2014 10:35

Ik zal er al geen visjes moeten bijhalen.
Eén van mijn black mollies en een guppy hebben kleintjes gekregen. Lichte overbevolking nu :shock:

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Babygup » zo mar 16, 2014 22:53

een zuurstof pompje is geen must, als je al genoeg stroming aan het oppervlak hebt door je filter is dit voldoende. Ook zit je met levende planten die ook zuurstof produceren.
De lampen mogen wel wat langer branden voor je planten. Toch makkelijk 12u hoor.

Verder het aantal vissen, normaal is een richtlijn wat dat je 1 cm vis per liter kunt plaatsten.
------ NIEUW ------
Guppyclub - West, een dochterclub van Guppyclub België
Doel: ook de mensen in het westen van België samenbrengen en helpen

Zie de site: http://guppyclub.be/guppyclubwest

MLO_123
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Bericht door MLO_123 » ma mar 17, 2014 9:03

bedankt! Nu weet ik dat ik DRINGEND van wat visjes vanaf moet :)
Hoe pakken jullie dat aan? Ik heb al een bericht op facebook gezet, maar niemand die visjes wil.
Kan ik daarvoor naar een aquariumwinkel bellen ofzo?

Ik denk dat ik met een 30-tal molly's en een 15-tal guppies zit :shock:

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Babygup » ma mar 17, 2014 10:34

Je hebt ze nu gekocht, hou ze nu maar ;)
dit is ook maar een richtlijn wat wordt gebruikt. Het is best mogelijk om er wat meer in te steken.
Je moet toch ook wel wat vissen hebben zwemmen.
Hoe meer vis je hebt zitten hoe meer je eens water zult moeten verversen.
------ NIEUW ------
Guppyclub - West, een dochterclub van Guppyclub België
Doel: ook de mensen in het westen van België samenbrengen en helpen

Zie de site: http://guppyclub.be/guppyclubwest

MLO_123
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Bericht door MLO_123 » ma mar 17, 2014 10:54

hihi, nee, ik heb ze niet gekocht: mama guppy en mama black molly hebben ervoor gezorgd.
En ik heb niet zo'n groot aquarium en nu 55 vissen (minstens).
De beestjes die ik heb moeten ook erg vredelievend zijn, want ik lees overal dat de babies vaak door de groten worden opgegeten... Bij ons is dat dus niet het geval. Hippies! :lol:

dus, als er tips zijn of mensen die graag wat extra black mollies willen hebben... :wink:

Plaats reactie