BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

herinrichting

Alle vragen over aquariums in het algemeen, die niet thuishoren in 1 van de bestaande rubrieken.
Plaats reactie
joootiee
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

herinrichting

Bericht door joootiee » wo dec 05, 2012 16:14

Hallo,

Ik heb al 2 jaar een aquarium met guppen, neon tetra's,...

Na die 2 jaar vond ik het eens tijd voor vernieuwing, dus heb ik mijn vissen en planten in een andere bak gedaan.
Nu heb ik net alle stenen en planten erin gedaan en gevuld met water.

Nu moet ik ongeveer 2 weken wachten voor ik mijn vissen er terug in doe?
en moet ik voor dat ik er de vissen in doe ook het water behandelen met één of ander product?

alvast bedankt.

mvg jordi

Darkpeter

Re: herinrichting

Bericht door Darkpeter » do dec 06, 2012 8:44

Hallo,

Ik nam een staal van het water en liet dit gratis testen op van alles en nog wat in de winkel.
Als dat in orde is begin ik stilaan het aquarium te vullen, niet alles in 1 keer want dat zou de waarden weer kunnen veranderen volgens de winkelier.
:wink:

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Babygup » do dec 06, 2012 14:19

Normaal moet je 3 weken je aquarium laten indraaien voor een goede bacterie cultuur te hebben in je aquarium.

Maar als je al een aquarium draaiend hebt, dan kun je gewoon een deel van het filtermateriaal in de filter van de nieuwe plaatsen (ongeveer 50%) en vul ook je aquarium met water van jou al werkende aquarium (je mag uit dit aquarium 50% halen) en dan het nieuwe aquarium verder vullen met evenveel vers water
laat dit mss een 2 dagen draaien en deze bak is klaar voor gebruik.

Je kunt idd je water laten testen, maar je moet dit dan om de paar dagen testen want je zult eerst een nitrietpiek en daarna een nitraat piek zien komen, maar als je dit 1 keer laat testen kun je dit niet volgen. na deze pieken kun je vissn in je aqua plaatsen.

Er wordt gezegd om idd je vissen geleidelijk toe te voegen, mijn menin persoonlijk is, doe dit NIET!!,
hoevaak ik al niet van mensen heb gehoord dat ze na vissen zijn gaan bij halen en daarna alles sterft in hun bak.
mijn raad is koop je vissen in 1 keer bij de zelfde winkel, en liever bij amateur kwekers (hier heb je minder ziektes),
het enige wat je dan de eerste weken moet doen is iets vaker je water verversen.

mvg
------ NIEUW ------
Guppyclub - West, een dochterclub van Guppyclub België
Doel: ook de mensen in het westen van België samenbrengen en helpen

Zie de site: http://guppyclub.be/guppyclubwest

joootiee
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Bericht door joootiee » do dec 06, 2012 17:50

oke bedankt!

Ik zal wat water uit men andere bak in men nieuwe doen,
dan moet ik ook niet zolang wachten :-D

mvg jordi

joootiee
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Bericht door joootiee » do dec 06, 2012 17:54

hallo,

ik heb nog een vraagje :)
als je om vissen gaat, laat jij die vissen dan na effe te drijven in je bak direct in je aquarium? en het water uit dat zakje ook?
of moet je die eerst in qaranteine plaatsen?

mvg jordi

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Babygup » do dec 06, 2012 18:40

het beste is ook om wat filter materiaal over te plaatsen.

ik laat mijn vissen eerst overwennen via een drip systeem, en daarna is het beter om de vissen te vangen en in het aquarium te doen, dus zonder het transport- en overwennings water.
Om dat gestresseerde weleens bepaalde stoffen afgeven in het water.

mvg
------ NIEUW ------
Guppyclub - West, een dochterclub van Guppyclub België
Doel: ook de mensen in het westen van België samenbrengen en helpen

Zie de site: http://guppyclub.be/guppyclubwest

Plaats reactie