BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

Aquarium

Alle vragen over aquariums in het algemeen, die niet thuishoren in 1 van de bestaande rubrieken.
Plaats reactie
Chloë

Aquarium

Bericht door Chloë » wo mar 14, 2012 17:04

Ik ben al een tijdje van plan om een nieuw aquarium af te schaffen.
Heb nu een gewoon glazen rechthoekige open bak met filtertje en verwarmingsstaaf van 30L staan met 7 gupjes er in maar ik zou heel graag over gaan naar een iets groter bakje waar kap, verlichting, filter en verwarming in geïntegreerd zitten zodat ik geen 1000 draden heb die er uit hangen of geen opspattend water meer door de filter!

Nu is mijn vraag of zulk aquarium wel bestaat? Ik zie er vaak met kap en licht + filter tegen de achterwand, maar kan daar ook verwarming bij of zal ik altijd met zo'n aparte staaf moeten werken?

Ik had gedacht aan een bak van ongeveer 40L aangezien het voor in een studentenslaapkamer is :)

Iemand een suggestie ?

kevin.k
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Re: Aquarium

Bericht door kevin.k » wo mar 14, 2012 17:36

ik denk niet dat je zoiets zult gaan vinden.
bij juwel kan je wel de verwarmig in de filter plaatsen, maar juwel verkoopt iets grotere modellen.

je kan altijd proberen de verwarming te verdoezelen achter wat decoratie (plant, steen, ....)

groetjes
kevin
moscow blue

dazzler
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door dazzler » wo mar 14, 2012 21:56

Ik begrijp je vraag niet helemaal.... de meeste aquariums die te koop zijn hebben toch een lichtkap, verlichting, filter, verwarming,..... kortom volledig

Uiteraard zijn filterpomp, verwarming en verlichting 3 "afzonderlijke" toestellen dus je zit wel met 3 draden, maar zoals bv bij juwel zit de verwarming bij in de filter, dus die zie je al niet, en zit er achterin de lichtkap een kleine uitsparing waar de draden uitkomen.... die lopen dan netjes achter het aquaruim door en daar zie je niets van....

vb juwel filter: http://www.aquacare.co.uk/index.php/maintenance-09

pomp en verwarming in 1 behuizing, erg netjes
2 Things are universal: Hydrogen and Stupidity

Chloë

Bericht door Chloë » ma mar 19, 2012 15:29

Mijn vraag was idd wat onduidelijk maar ik vroeg me dus af of er zo iets bestond waarbij de 3 afzonderlijke toestellen in 1 draad toekwamen en geïntegreerd in de achterwand konden zitten :D In 1 behuizing, zoals de link bij je reactie, dat bedoelde ik exact dazzler ! Bedankt! :)

Ik heb nu inderdaad een Juwel van 60x30x30 2dehands gevonden... Is wel iets groter dan hetgeen ik voorzien had, maar het lijkt me wel een degelijk aquarium!

kevin.k
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Bericht door kevin.k » wo mar 21, 2012 11:10

alles in 1 bestaat niet (praktisch onmogelijk)

als je online een aqua koopt, let dan vooral op een paar zaken:
krassen in het glas
blutsen in het glas
de siliconenrand (is deze nog goed)
lekkage
....

met zo een afmeting van het aquarium zal je meer plezier hebben.

groetjes
kevin
moscow blue

dazzler
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door dazzler » wo mar 21, 2012 16:15

Ik vraag me af hoe je dat moet controleren als je online besteld.... volgens mij moet je het aquarium dat je koopt kunnen zien om zoiets te controleren...

PS ooit al blutsen in glas gezien? Ik nog nooit, glas is geen buigzaam materiaal en breekt, maar blutsen...
kevin.k schreef:alles in 1 bestaat niet (praktisch onmogelijk)

als je online een aqua koopt, let dan vooral op een paar zaken:
krassen in het glas
blutsen in het glas
de siliconenrand (is deze nog goed)
lekkage
....

met zo een afmeting van het aquarium zal je meer plezier hebben.

groetjes
kevin

kevin.k
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Bericht door kevin.k » zo mar 25, 2012 16:28

haha ja, slecht geformuleerd denk ik :D
ik bedoel zo van die stukjes uit uw glas ofzo :D

als je een aqua online koopt, dan ga je toch eerst kijken naar het aqua vooraleer je hem aanschaft neem ik aan
moscow blue

dazzler
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door dazzler » zo mar 25, 2012 21:25

Als ik een aqua online koop, dan krijg ik dat met de post of courier thuisgestuurd, en kan ik het dus pas bekijken nadat ik het gekocht heb. Toch?

In de winkel kan ik het eerst bekijken, zijn er stukken af of krassen op, kies ik een ander.
kevin.k schreef:haha ja, slecht geformuleerd denk ik :D
ik bedoel zo van die stukjes uit uw glas ofzo :D

als je een aqua online koopt, dan ga je toch eerst kijken naar het aqua vooraleer je hem aanschaft neem ik aan

Chloë

Bericht door Chloë » za jun 09, 2012 11:15

Het is dus een 60L Tetra aqua art geworden!
Ik heb hem 2dehands voor de helft van de prijs op de kop kunnen tikken en hij was slechts enkele maanden oud!
Filter, verwarming, licht, zelfs een overhevelslang, wat decoratie, voeding en productjes er bij gekregen
Ziet er heeel goed uit, alleen jammer dat ik nu examens heb en nog niet mag beginnen met de opstart (dat zou wel eens voor lage cijfers kunnen zorgen)

Ik wil het graag eens goed doen met die bak! Ben van plan om er iets natuurlijks van te maken met veel beplanting en dergelijke!

Ik zal hier dus nog ten rade komen ivm welke voedingsbodem en plantjes ik best neem, of de filter die er bij zit voldoende is en dergelijke!

Plaats reactie