BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

Zwaarddragers vangen

Alle vragen over aquariums in het algemeen, die niet thuishoren in 1 van de bestaande rubrieken.
Plaats reactie
ruud

Zwaarddragers vangen

Bericht door ruud » wo okt 26, 2011 21:20

Ik heb een aantal zwaarddragers in mijn bak. Bijna iedere week moet ik er wel 1 of 2 uitvissen, die ik dan weggeeft aan kennissen en andere liefhebbers.

Nu is mijn grootste ergenis die dingen te pakken zien te krijgen. Ze zijn zo enorm snel dat ik er enorm veel tijd aan moet besteden. Ik wil ze ook het liefst niet opjagen door met mijn schepnetje er achteraan te jagen tot ze helemaal vermoeid zijn. Dat heb ik wel voorheen gedaan, maar dat is best zielig.

Ik heb al een groter schepnetje nu, maar zonder succes. Hiermee grijp ik steeds andere vissen erbij mee en zit ik vast aan de decoratie of haal ik een plant mee uit de aarde.

Wat kan ik doen om ze wat makkelijker eruit te vissen?

jan-kraaijeveld
Guppy Bachelor
Guppy Bachelor

Re: Zwaarddragers vangen

Bericht door jan-kraaijeveld » do okt 27, 2011 19:46

Het gemakkelijkste is het netje op de bodem houden en even wqachten tot de grootste stress over is en dan rustig naar boven halen.Dan lukt het veel gemakkelijker.
Kweker van:
Triangel blond volrood guppen,
triangel blond albino volrood,
moscow blauw en groen en purper

Niet het vele is goed, maar het goede dat is veel.

Rob
GuppyClubLid
GuppyClubLid
Contacteer:

Bericht door Rob » vr okt 28, 2011 0:28

Een glazen pot in uw bak leggen en ze voorzichtig daarin drijven met een netje.

Succes, Rob.
Robs-fish: Orchid-endlers en Top Blue Sword.

ruud

Bericht door ruud » vr okt 28, 2011 18:53

Hmz, dat met rustig doen dat werkt echt niet hoor. Ik heb heel veel geduld, maar die vissen zijn nogal slim. Je zal het niet geloven, maar als ik met me netje erin gaat dan zijn ze al verdwenen en schuilen ze zich helemaal onderaan de bodem van het aquarium, dicht bij de meest begroeide planten. Die fel oranje kleur die zie je nauwlijks meer dan. En ze blijven er zitten totdat ik het schepnetje eruit haal. Ik heb wel is gelezen dat ze een geheugen hebben van 3 maanden! wat zou betekenen dat als ik 3 maanden me schepnetje niet gebruik ze het eindelijk vergeten zijn! :)

Die glazenpot! die werkt wel aardig voor mij. Ik heb het meteen uitgeprobeerd namelijk. En daar trappen ze inderdaad wel aardig in, super zeg! bedankt!
Ik vraag me alleen af, hoe lang ze daarin zullen trappen. Hopelijk een lange tijd! ;)

Tussentijds heb ik ook nog eens Internet gespeurd op nog meer handige trukjes om ze makkelijker te vangen.
Vangen met een vangklok
Wie heeft ervaring met een vangklok? Die naam alleen al snap ik niet van dat ding, ik zie namelijk geen klok. of zou het vangkolk moeten zijn ofzo?
Iniedergeval wil ik graag weten of ik er goed aan doet om zo'n soort vangklok te kopen, of werkt zoiets niet goed? wie heeft er ervaring mee?

Miljoenenvis
Guppy Wizard
Guppy Wizard

Bericht door Miljoenenvis » za okt 29, 2011 1:52

Een trucje om vissen te vangen ...

Als je merkt dat je vissen je schepnetje kennen gewoon een andere netje gebruiken met een andere kleur .
Dus als ze door hebben dat je eraan komt met je witte netje , neem dan gewoon een groen bv en vang ze daarmee .
Dit werkt effectief !

Veel succes !

°=>° Rondstaart Pink - Moskou °<=°

Erwin
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Erwin » za okt 29, 2011 11:30

Je kunt met een grotere variant van een schepnetje een groepje vissen vangen, ik heb een schepnet van ruim 20 cm breed bijvoorbeeld. Breng je dit net met de vissen naar de oppervlakte dan is er weinig zwemruimte en kun je eenvoudig scheppen met het kleine netje.
Succes verzekerd!

Rob
GuppyClubLid
GuppyClubLid
Contacteer:

Bericht door Rob » za okt 29, 2011 13:47

Een vangklok heb ik destijds ook veel gebruikt, is zeker in een goed beplante bak van veel gemak.
Ze zien het glas niet.

Groetjes, Rob.
Robs-fish: Orchid-endlers en Top Blue Sword.

ruud

Bericht door ruud » za okt 29, 2011 21:19

Leuke reacties, heel erg bedankt hiervoor.

Nu las ik ook nog dat ze een bakje gebruiken om vissen mee te vangen. Op het bakje zit een schuifklepje en aan het klepje zit een touwtje verbonden. Als de vis in het bakje komt dan laat je het touwtje los, waardoor het schuifklepje naar beneden valt en het bakje dicht komt te zitten. Een soort valkuil effect. Volgensmij is voor deze methode wel veel geduld nodig, want je moet veel geluk hebben dat de juiste vis erin gaat zwemmen. En je moet ook nog eens goed blijven opletten, kijk je net een andere kant op, dan ben je al wellicht te laat. Maar ook deze vang methode valt onder de mogelijkheden.

wesleyDG
Guppy Bachelor
Guppy Bachelor

Bericht door wesleyDG » za okt 29, 2011 23:10

Een beetje voer in je netje doen en op de bodem houden... komen ze gelijk vanzelf op af :D
Triangel MoscouwBlauw
Triangel Albino Blond/Red
Triangel RedGrass
Triangel Blond JapanRed
------
Dubbelzwaard BlackBar Red
Dubbelzwaard Filli/Snakeskin

Plaats reactie