BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

samenleving

Alle vragen over aquariums in het algemeen, die niet thuishoren in 1 van de bestaande rubrieken.
Plaats reactie
superwitje

samenleving

Bericht door superwitje » di apr 05, 2011 19:33

ik heb nu een aquarium met guppys en slakken maar welke vissen (mogen ook garnalen, kreeften, enz) zou ik daar bij kunnen nemen want ik vind het nogal levenloos :(

mcb1996

Re: samenleving

Bericht door mcb1996 » wo apr 06, 2011 8:07

Kardinaal tetra's vind ik altijd erg mooi.

ronny
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door ronny » ma apr 11, 2011 12:53

wel oppassen met kardinalen want deze hebben liefst zachter water, guppen harder water
guppen in zachter water kan wel maar het kan wel vinscheuren opleveren

superwitje

Bericht door superwitje » za apr 16, 2011 21:45

thanks

ik heb nu
sumatra
vuurgarnalen
glimoogvissen ofzo

wood-butcher
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door wood-butcher » zo apr 17, 2011 0:18

En wie heeft er u sumatranen aangeraden????

Sumatranen zijn vinnebijters en passen dus zeker niet bij guppy's!!!

Grtz.
Guppy Addict

Rani

Bericht door Rani » wo jul 13, 2011 17:31

Bedoel je met glimoogjes , afrikaanse lichtoogjes?
Ik ga ervan uit dat je een 54l bak hebt en dan is dit wel genoeg , misschien nog wat corydras ofzo maar niets is mooier als een eenvoudige bak met (1 soort!!!) scholenvissen , bijvissen , bodemvissen en garnaaltjes/slakjes...

Ik zou ook jou aanraden om je sumatranen weg te doen , deze zijn net als betta's ed vinnenbijters , wat dus best wel fraai uit de hand kan lopen...

ihuntudown
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door ihuntudown » do jul 14, 2011 16:33

molly's zijn een toffe aanvulling, ancistrussen (max 1 mannetje per bak, meerdere vrouwtje zijn ok), corydoras (een schooltje van 5-15) om je bak net te houden. Zwaardragers zou ik afraden (de mannetjes kunnen dominant en agressief worden). Tetras zijn te gevoelig aan ziektes om mijn voorkeur te krijgen. gups worden ook veelvaak met platy's gehouden, maar door mogelijke onderlinge kweek zie ik meer nadelen als voordelen.

Plaats reactie