Filter vraag

Alle vragen over aquariums in het algemeen, die niet thuishoren in 1 van de bestaande rubrieken.
Plaats reactie
Sarah
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Filter vraag

Bericht door Sarah » di mei 17, 2016 13:02

Hallo

Net klaar met het verversen van 25 liter water in mijn 63 liter Juwel aquarium en ik merk dat de stroming erg hard is geworden terwijl ik niet aan het filter heb gezeten. De guppen worden gewoon weggeslingerd als ze ervoor langs zwemmen.
Weet iemand hoe dit kan en wat ik er het beste tegen kan doen?
ZELFINGENOMEN BELGEN!

tycho
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Re: Filter vraag

Bericht door tycho » ma dec 19, 2016 19:32

hoe het kan weet ik niet maar je kunt wel een dimmer kopen bij een bouwmarkt waarmee je de stroming aan kan passen

dazzler
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Re: Filter vraag

Bericht door dazzler » ma apr 03, 2017 9:18

tycho schreef:hoe het kan weet ik niet maar je kunt wel een dimmer kopen bij een bouwmarkt waarmee je de stroming aan kan passen
Daar zou ik erg mee oppassen.

De meeste dimmers die te koop zijn, zijn namelijk niet geschikt voor inductieve belasting (lees: motors)
Die zijn enkel geschikt voor verlichting

Als de stroming te hard is, kan je 2 dingen doen. Kijk om te beginnen even op het motortje van de pomp zelf, vaak zit hier een klepje of schuifje aan waarmee je de doorstroming kan regelen.

Gaat dat niet, dat kan je altijd proberen om de stroming van de pomp richting je achterwand ofzo te richten, zodat deze gebroken wordt.

Reden dat het nu zo hard gaan? Geen idee. Mogelijk is er filter materiaal in je filter verschoven ofzo waardoor het water minder weerstand ondervind ofzo...
2 Things are universal: Hydrogen and Stupidity

Plaats reactie