BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

Mijn guppy's

Hier kan je foto's plaatsen van jou guppen. Enkel foto's van guppen zijn hier toegelaten!
Plaats reactie
Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Mijn guppy's

Bericht door Babygup » ma jan 13, 2014 12:58

Het is ondertussen al een heel eindje geleden dat ik nog wat heb gepost over mijn guppy's, dus het werd eens tijd voor een update.
Vorig jaar in mei heb ik op de guppyshow in hasselt, een heel tof evenement waar ik eindelijk eens kon aanwezig zijn, enkele nieuwe guppen verkregen. Hierbij dan ook wat foto's en een korte update over hoe het er nu mee staat:

1.
Afbeelding
Afbeelding

jammer genoeg kwamen hieruit geen zuivere jongen, ik heb nochtans pas vanaf de 3de worp jongen gehouden, in elk geval deze 4 soorten kwamen er uit:
Afbeelding
Afbeelding

2.
Afbeelding
Afbeelding

van deze heb ik wel zuivere jongen gehad. Wel heb ik momenteel niet zoveel vrouwtjes meer over. Maar zelf heb ik ook nog deze stam zitten, dus dit is ideaal voor nieuw bloed.
Het beste mannetje voor de volgende generatie:
Afbeelding

3.
Afbeelding
Afbeelding

dit was voor mij HET visje van de dag, ik kijk al een tijdje uit naar deze variant en ik had hem toen eindelijk kunnen bemachtigen.
Jammer genoeg heeft het verhaaltje lang maar ook niet lang geduurd. Het mannetje strief al na een 2tal maanden, maar de vrouwtjes heb ik nog 6 maanden gehad. Ondanks mijn goeie zorg heb ik nooit geen kleintjes er van gehad. Hopelijk kan ik ze dit jaar opnieuw verkrijgen!

4.
Afbeelding
Afbeelding

hiervan heb ik geen zuivere jongen gehad. Het koppeltjes heeft mij lang gezelschap gehouden, maar het wijfje heeft nooit willen werpen. Daarom heb ik tijgerhybride wijfjes erbij geplaatst als ook rondstaart moscow filigraan blond wijfjes. Deze jongen zijn nu aan het opgroeien. De kruising met de tijgers zal niet zoveel opleveren dat kan ik nu al zien. De kruising met de moscow is nog in afwachting, daarvan beginnen de jongen nog maar te kleuren.

5.
Dubbelzwaard grijs neon
Afbeelding

een guppy waar ik ook een tijdje heb naar uitgekeken. In het begin ging alles goed. Al na een paar dagen had ik de eerste jongen, maar de vissen zaten nog in quarantaine daardoor had ik nog geen plaats voor de jongen. Echter na enkele weken was het verhaaltje al uit en was ik ze allemaal op 1 vrouwtje na kwijt, maar van haar heb ik ook geen jongen meer gehad. Ook de kweker waarvan ze kwamen had een probleem er mee.
Gelukkig heeft de kweker ze wel kunnen veilig stellen en kan ik er hopelijk binnenkort mij enkele nieuwe aanschaffen.

6.
Als pas geboren vissen had ik ook nog wat triangel moscow blauw/groen mee naar huis. Deze zijn ondertussen heel mooi uitgegroeid:
Afbeelding

ik heb ze vroeger als eens gehad, maar van de ene op de andere generatie verloren de mannetjes hun intresse in de vrouwtjes dit bij mij, de oorspronkelijke kweker alsook, een kweker die van mij enkele jongen had ontvangen. Hier had ik dus wat schrik voor en heb de mannetjes met vrouwtjes laten opgroeien.
2 maanden na het samen plaatsen van een trio'tje werden de vrouwtjes nog steeds niet dikker. Ik heb ze toen even bestudeerd en het mannetje had geen enkele poging gedaan om te paren in een halfuur tijd. Daartoe heb ik besloten al mijn mannetjes en de rest van de maagdjes samen te plaatsen. Na 4 lange maanden heb ik nu uiteindelijk het eerste lang gehoopte nestje ontvangen!

Van mijn andere stammen zal er binnenkort ook wel nog een update volgen.
Wel kan ik ook vertellen dat ik dit jaar na wat jaren geduld eindelijk sluierstaart ancistrussen heb bemachtigd.
Afbeelding

Alsook na 2 jaar lange frustraties en slechts 5 corydoras pandas op 1000 eitjes kan ik nu met vreugde vertellen dat het dit jaar een stuk beter gaat. Ik heb ondertussen al een 20 tal kleintjes en heb nog een 80 eitjes waarvan er nog een deel zal ontwikkelen.
------ NIEUW ------
Guppyclub - West, een dochterclub van Guppyclub België
Doel: ook de mensen in het westen van België samenbrengen en helpen

Zie de site: http://guppyclub.be/guppyclubwest

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Re: Mijn guppy's

Bericht door Babygup » di jan 28, 2014 0:13

Na een geslaagde bijeenkomst om het nieuwe jaar goed in te zetten en de gezellige babbels, kon ik naar huis met mijn 'nieuwe' aanwinsten. Het waren nieuwe vissen, maar vissen die ik al op de wedstrijd had verkregen maar geen geluk mee had. Hier dus even een update!

We beginnen met de stam:
Moscow filigraan rond rondstaart (vorige post 3. tank nr 125):
ik heb 2 mannen en enkele vrouwtjes kunnen verkrijgen. Het zijn wel nog jonge exemplaren en moeten nog wat verder opkleuren:
Afbeelding

als tweede stam:
Dubbelzwaard neon
Hiervan heb ik eveneens 2 mannen en wat vrouwen. Ze zijn 6 weken en voor die leeftijd zijn ze al goed gekleurd maar ook deze moeten nog iets verder opkleuren.
Afbeelding
Afbeelding

de derde stam die ik zaterdag 25 januari mee had naar huis was:
dubbelzwaard wienersmaragd. Deze stam bezit ik zelf ook. Echter heb ik ze al een jaar of 6 en wordt het nodig tijd om eens ander bloed in te kruisen, daarbij ook deze nieuwe aanwinsten. Het zijn ook nog jonge guppen en moeten nog wat meer op kleur komen.
Afbeelding

Daarnaast ook nog even een update over de vissen die ik al in mijn bezit had.
Rondstaart moscow filigraan blond:
deze bezit ik al enkele jaren. Dit isnu mijn huidige kweekman. Deze stam zou ik graag met de volgende generatie naar de grijze grondkleur krijgen.
Afbeelding

de volgden update is een foto van een F1 man uit deze kruising:
rondstaart blond snakeskin/filigraan (1ste post 4. tank nr 186) x rondstaart blond moscow filigraan (de stam hier net boven):
Afbeelding
Ik hoop deze stam terug te krijgen zoals mijn begin mannetje, jammer genoeg hadden de bijhorende vrouwtjes nooit geworpen.
------ NIEUW ------

Za1989
Guppy Apprentice
Guppy Apprentice

Bericht door Za1989 » wo apr 30, 2014 23:06

Geen idee waarom hier geen reactie op is ;)..

Wat een foto's allereerst en zelf erg fan van je rondstaart guppen. Eigenlijk allemaal maar vooral je Rondstaart moscow filigraan blond :)

Heb je nog meer foto's van je rondstaart guppen

ronny
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door ronny » ma mei 05, 2014 12:39

Rondstaart moscow filigraan blond : Steven dat jij die na 3 jaar nog zo zuiver hebt , dat doet me eens plezier zalle

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Babygup » ma mei 05, 2014 13:31

;)

maar is toch hoogtijd om eens wat nieuw bloed in te kruisen, ik merk duidelijke dat de worpgrootte, de groei van de vissen als ook het werpen niet meer zo goed is als vroeger. Dit jaar zal er nog een kruising van start gaan, ik heb sinds donderdag een 10tal nieuwe jongen.
------ NIEUW ------

ronny
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door ronny » di mei 06, 2014 19:33

eens inkruisen met rondstaart grijs filigran kan helpen
deed ik vroeger ook altijd

eddy
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door eddy » di mei 06, 2014 19:56

Hoi Steven,
Dat japanblauwe mannetje voor de volgende generatie in # 2 is haast een perfecte LIERSTAART.
Misschien moet je in je stam eens daarop gaan selecteren.
Groetjes,
Eddy
Guppyclub.be = de snelste weg naar de mooiste guppy's ;)

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Babygup » di mei 06, 2014 20:04

dat zal bedrog zijn in de foto door dat het mannetje wat aan het zwemmen was ;) dit is een dubbelzwaard zal kijken om eens een beter foto te maken ;)
------ NIEUW ------

Plaats reactie