BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

Even voorstellen...!

Hier kan je foto's plaatsen van jou guppen. Enkel foto's van guppen zijn hier toegelaten!
Plaats reactie
silvericathy

Even voorstellen...!

Bericht door silvericathy » vr mei 04, 2012 15:31

Ik ben nieuw gupje, gekocht in de winkel, wilde me eventjes laten zien :wink:

Als iemand een idee heeft wat ik voor een soortje ben roep het maar :wink:
Ik moet natuurlijk wel nog wat groeien en ontwikkelen.
Afbeelding

ook nog een foto van een concurentie mannetje.

Afbeelding

Denken jullie dat ik kans maak bij de vrouwtjes?

silvericathy

Re: Even voorstellen...!

Bericht door silvericathy » ma mei 07, 2012 13:25

Heeft er niemand een idee wat er voor iets achter zou kunnen zitten in de soort?

BasZer
Guppy Bachelor
Guppy Bachelor

Bericht door BasZer » ma mei 07, 2012 15:11

dit is een vis van het soort: Poecilia reticulata 8)

silvericathy

Bericht door silvericathy » di mei 08, 2012 7:20

Dat is leuk om te weten :-D

Weet je wat trouwens grappig is, hij heeft in de middaguren altijd 2 zwarte stippen aan elke kan van zijn lijf zitten... op de foto kun je ze lichtjes zien maar nu zijn ze nog veel duidelijker... echt gaaf :) toen ik hem een paar dagen geleden kocht had hij dat nog niet.

Jan

Bericht door Jan » di mei 08, 2012 17:30

Dat is een dubbelzwaard Wienersmaragd. Die punten laten ze zien naargelang hun stemming. De andere guppen zijn triangels. Als je kijkt bij galerij (foto's) op onze site kom je deze vissen beslist tegen in schowkwaliteit met de juiste benaming. Je vrouwtjes zijn al goed zwanger.

Mvg Jan

silvericathy

Bericht door silvericathy » wo mei 09, 2012 7:15

Dat is een dubbelzwaard Wienersmaragd. Die punten laten ze zien naargelang hun stemming
Kan het dan zijn dat door vervoer enzo hij zich niet zo fijn voelde in de winkel, maar nu hij een paar dagen bij mij is zich prettiger voelt?
Ik zie de stippen nu namelijk elke dag mooi en duidelijk verschijnen :wink:

Je vrouwtjes zijn al goed zwanger
Ik hoop het hihi, had laatst een nestje guppy's had deze appart gezet en dacht op 3 weken dat ze wel groot genoeg zouden zijn, verder had ik wat extra planten aangeschaft om zich te verstoppen maar ze waren helaas binnen 1 week allemaal opgegeten. Wat ik trouwens vanplan ben met de jonkies die groot worden: De mooiste wil ik uitzoeken, dan de eventuele misvormde uit hun lijden verlossen, en de rest gratis op Mp aanbieden of aan de winkel :-D dus daar heb ik al over nagedacht.

ihuntudown
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door ihuntudown » wo mei 09, 2012 17:52

misschien een iets wat delicatere zijde van dit al: als je misvormde of zieke guppen uit hun lijden wil helpen op een zachte humane manier, zonder pijnen: Kruidnagel olie bij je apotheker halen en enkele druppeltjes vermengen met water, je visjes in deze mix zetten, en ze zullen eerst in narcose vallen, als je nadat ze `in slaap` liggen nog enkele druppeltjes toevoegt zullen ze naar de guppyhemel reizen

silvericathy

Bericht door silvericathy » wo mei 16, 2012 7:33

Het valt me op dat mijn mannetje steeds beter het zwart laat zien, nu ook een beetje in zijn rugvin :-D

Plaats reactie