BELANGRIJKE MEDEDELING - FORUM NIET LANGER ACTIEF

Beste leden, bezoekers,

Het aantal bezoekers aan dit forum is de laatste jaren (maanden) drastisch teruggelopen, tot op een punt waar er nauwelijks nog activiteit is, en eventuele nieuwe vragen ook helemaal niet meer beantwoord worden.
Dit is een tendens die helaas wel vaker gezien wordt de laatste jaren, ook op andere fora. Wereldwijd lopen het aantal bezoekers aan fora terug, en worden er steeds minder en minder reacties geplaatst. De opkomst van social media de laatste jaren is hier waarschijnlijk niet vreemd aan, en veel van deze nieuwe media hebben (gedeeltelijk) de functie van de ooit zo populaire "Bulletin Boards" overgenomen.
Ook onze Guppyclub is ondertussen terug te vinden op Facebook, en stelt gebruikers in staat om via die weg met elkaar te communiceren.

We hebben daarom besloten om het forum niet langer actief te (onder)houden. Vanaf heden is het voor nieuwe bezoekers niet langer mogelijk om te registreren, en reeds bestaande gebruikers kunnen geen nieuwe berichten meer plaatsen of reageren op reeds bestaande onderwerpen.

Wel is er besloten om het forum met inhoud in een "read-only" versie online te houden vermits deze toch nog steeds een hele boel informatie bevat dewelke doorheen de jaren is opgebouwd. Lezen kan dus nog, nieuwe dingen toevoegen niet meer.

Mogelijk evolueert het internet in toekomstige jaren weer terug richting Bulletin Boards, forums, .... we zien dan wel wat we doen. En tot dan zou ik zeggen: welkom op onze Guppyclub groep op Facebook!

Mijn vissen

Hier kan je foto's plaatsen van jou guppen. Enkel foto's van guppen zijn hier toegelaten!
Plaats reactie
Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Mijn vissen

Bericht door Babygup » za dec 06, 2008 11:42

Op 15 september ben ik naar Kenzo geweest om daar wat tigerhybrides op te halen. In het totaal kreeg ik er 18 mee. Ze waren toen nog heel jong, maar dit had ik liever om zo nog zeker een maagdje over te houden dit is ook gelukt.

Opdat moment waren de visjes van enkele dagen tot 2 weken oud. Ander tussen zijn we al 2,5 maand verder en zijn de visjes dus 2,5 tot 3 maand oud. Dus zijn ze al flink gegroeid en al heel goed/bijna volledig gekleurd.

Hier even enkele foto's van de mannetjes. (ik heb 7 mannetjes van de 18 visjes)

Afbeelding
Van dit type heb ik er twee.

Afbeelding
Van deze maar 1, dit is een heel mooi visje enkel lopen de lijnen op zijn staart niet volledig door, want dit is nu net nodig voor deze stam.

Afbeelding
Afbeelding
Dit zijn hier dan de twee beste mannetje, had er nog een 3de maar die is vorige week jammer genoeg overleden.

Ik zal met het visje van de laatste foto kweken omdat hij de beste strepen heeft en ook redelijk veel zwart op zijn lichaam.

Aan deze stam zal ik nog heel wat werk hebben, want er zitten veel verschillende genen in, dit kun je zien aan de eerste foto, want dat is een heel andere soort.
Maar ook omdat dit een hybride stam is welke normaal op endler formaat word gekweekt, maar ik zal die op guppenformaat proberen te kweken.
De dekkleur is een variant van de dekkleur galaxy en die zal ik ook proberen te houden (de 5 dwarse lijnen op de staart)

mvg
Laatst gewijzigd door Babygup op vr apr 17, 2009 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
------ NIEUW ------
Guppyclub - West, een dochterclub van Guppyclub België
Doel: ook de mensen in het westen van België samenbrengen en helpen

Zie de site: http://guppyclub.be/guppyclubwest

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Re: Mijn galaxy/tigerhybrides

Bericht door Babygup » do dec 18, 2008 21:09

Ik heb ondertussen al een trio samengeplaatst.
Afbeelding
Dit zijn de twee dames

Afbeelding
Dit is het mannetje.

mvg
------ NIEUW ------

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Babygup » za jan 24, 2009 14:09

Hier nog even een foto van het kweekmannetje, de kwaliteit is niet zo goed, maar op deze foto is wel duidelijk te zien dat het mannetje een aanzet heeft tot bovenzwaard. Ik zal proberen om deze stam in bovenzwaard te ontwikkelen.
Afbeelding

Hier ook nog even een foto van een van zijn dames, wat ik tof vind aan deze dame zijn de zwarte vlekken op haar lichaam.
Afbeelding
Afbeelding

Ik vraag mij dus wat af hoe het komt dat deze vrouw zo'n vlekken heeft, ben dit nog bij geen andere vrouwtjes tegengekomen.

mvg
------ NIEUW ------

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Babygup » zo feb 15, 2009 18:09

even een kleine foto update:

De F1.1, deze krijgen al wat zwarte vlekjes
Afbeelding
Afbeelding

en nog even een update van de vader en 1 vrouwtje (P1-D1):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mvg
------ NIEUW ------

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Re: Mijn vissen

Bericht door Babygup » vr apr 17, 2009 12:40

Om jullie te laten weten met welke soorten ik mijn nog bezig hou naast mijn tigerhybrides even een kleine fotoupdate van mijn visjes.

We beginnen met een update van de F1 van mijn tigerhybrides:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gevold door JB gele vinnen man x ws goud
Het trio:
Afbeelding
Afbeelding

De F1 (hier zitten ook blondjes tussen):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En we eindigen met wildgrijs Störzbach x JB blond/JB grijs:
Het trio (foto's van de wildgrijze ontbreken wel):
Afbeelding

Blonde wijfje op 06 maart:
Afbeelding

Blonde wijfje op 16 april (zit al sinds 5 februari bij de man, maar nog steeds geen kleintjes gezien):
Afbeelding

De F1 (nakomelingen van storzbach x jb grijs):
Afbeelding
Afbeelding

mvg
------ NIEUW ------

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Babygup » vr jun 26, 2009 0:49

Een kleine update:

We beginnen met de JB:

F1:
Afbeelding
Hier zie je dat ze een redelijke bovenzwaard krijgen en een kleinere onderzwaard (wil dan ook naar bovenzwaard)

Afbeelding
Een willekeurige foto, wel is hier opmerkelijk dat de bovenste vis in zijn blauw ook een rode streep vertoont, heb er zo een tweetal die dit vertonen.

Nieuwe koppels:
Afbeelding
Dit is mijn start mannetjes met een blonde dochter, zo ga ik ook in de F2 nog blonde vissen hebben.

Afbeelding
F1 man samen met zijn gouden moeder, dit is de opzet voor Crème, van deze man zijn de zwaarden nog niet echt aan het groeien, maar is de enige mand die ik nu beschikbaar had zonder rood.

Störzbach F1:
Afbeelding

Afbeelding
Deze zijn veel verander, wel is het zo dat ze allemaal een grotere onderzwaard krijgen, waar dit vandaan komt weet ik niet. De onderste foto is de man met de meest gelijke zwaarden.
Wel is opmerkelijk dat deze vissen groter zijn dan mijn JB, terwijl vissen met Störzbach normaal iets trager groeien.

Tijgerhybrides/galaxy:

F1:
Afbeeldingµ

Afbeelding
Als je wat kijkt kun je mooi op beide foto's 1 of 2 boven zwaarden zien, deze vissen bevatten dus een grote genen diversiteit, er zitten er zelfs tussen die naar een dubbelzwaard gaan, terwijl verwacht word dat dit spadestaarten zouden zijn.

Afbeelding
Met deze man heb ik nu ook een lijn opgezet, omdat ik zijn staart vorm wil behouden, heeft de meeste mogelijkheid om naar een mooie spadestaart te kweken.

mvg
------ NIEUW ------

ronny
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door ronny » vr jun 26, 2009 11:01

naar een spadestaart zal het niet makkelijk gaan maar eerder een speerstaart doordat je nu al op een punt komt

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Babygup » wo jul 22, 2009 17:48

Vandaag is het gouden wijfje die samen met haar blonde zijn zit bevallen en ik denk te hebben gespot: grijs en blond maar ook goud en creme. Deze vier grondkleuren moeten elk een verhouding hebben van 1/4. Maar vind ze nu nog wat te klein om al duidelijk te kunnen besluiten of er nu goud en creme inzitten of niet. Wel is het aantal grijze merkelijk klein.

mvg
------ NIEUW ------

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Babygup » zo nov 15, 2009 15:57

De F2 van mijn JB is al mooi aan het opgroeien, maar toch komt er wat variatie uit. Er komen zowel wat bovenzwaardjes uit, maar ook dubbelzwaarden, dit zowel met gele, als met rode vinnen.
Maar er komt nog een andere variatie uit, namelijk deze (komt bijna voor 50% voor):

Afbeelding
Afbeelding

Bij deze vissen word het JB wat onderdrukt, je ziet wel dat het aanwezig is maar toch in een beperkte mate.

mvg
------ NIEUW ------

eddy
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door eddy » zo nov 15, 2009 16:41

en geen kleur op de rugvin
:(
Guppyclub.be = de snelste weg naar de mooiste guppy's ;)

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Babygup » zo nov 15, 2009 17:40

Dit komt door mijn start mannetje, die had ook geen kleur in zijn rug vin en dit heb ik nu nog steeds in de F2 ook niet. Maar nu eerst zorgen voor de vorm en dan kijken voor de kleur in de rugvin ;)

mvg
------ NIEUW ------

Erwin
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Erwin » ma nov 16, 2009 13:36

Het ziet er naar uit dat je de bekende japanblauw probleemvissen binnen hebt gehaald.
Hoe het precies zit is lastig en nu nog punt van discussie, maar zonder het rood krijg je onvolledige zwaardvorming en vrij kleurloze vinnen.
Ook is gele kleur in de rugvin moeilijk terug te krijgen, omdat dit bij diverse stammen slechts door het mannetje wordt doorgegeven (ook bij je WS/ss vissen).
Klinkt misschien een beetje bot, maar ik zou er geen bakken voor reserveren want de uitkomst is bekend.

De andere vissen kan ik enthousiaster van worden.
De vrouwtjes met de zwarte vlekken zijn erg interessant. Zelf heb ik eens vissen gehad waarbij een kwart van het lichaam zwart was, de rechter helft van het voorlichaam. Er zijn vissen bekend met een marmerpatroon of 100% zwart... (Wel kan het in uitzonderlijke gevallen zijn dat zwarte vlekken zich als tumoren ontwikkelen, vooral bekend bij xiphophorus soorten).

De störzbach/ wiener smaragd zijn mooie vissen. Het is soms een lastige stam en door enkele verhuizingen na elkaar heb ik hem zelf niet meer in stand kunnen houden. Je hebt dus relatief zeldzame vissen :wink:
Het boven en onderzwaard groeien volgens een heel eigen patroon, waarbij je dus na drie maanden denkt dat de vissen niet goed zijn. Een dikker onderzwaard en een dun bovenzwaard met een vlek aan de basis. Na een jaar zie je dat dit vaak helemaal is bijgetrokken en er mooie vissen tussen zitten, ik heb dikwijls vissen uitgeselecteerd en later weer terug gezet! Wil je specifieke info, dan moet je maar even een mail of pm sturen.

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Babygup » ma nov 16, 2009 15:14

Deze JB vissen ga ik zeker nog een tijdje behouden omdat ik in deze lijn zit met grondkleur Creme. Voordat ik deze lijn beeindig zou ik eerst creme in een anders stam willen inkruisen en natuurlijk is het ook wat afwachten hoe deze F2 uitgroeid (de rest van de vissen dan).

De Storzbach/WS is aan het opgroeien en is nu een 11 weken oud. Ze beginnen lichtjes te kleuren.

Afbeelding
Afbeelding

mvg
------ NIEUW ------

Erwin
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Erwin » ma nov 16, 2009 16:12

Ik snap je fascinatie voor creme. Ze lijken alleen veel op blond maar zijn veel zwakker, dus ik zou ze niet homozygoot voor creme doorkweken (er is altijd een reden dat je ze weinig ziet en mensen ze niet kweken).

Hier is nog wat leuk leesvoer http://www.genetics.org/cgi/reprint/29/6/584.pdf

Babygup
GuppyClubLid
GuppyClubLid

Bericht door Babygup » ma nov 16, 2009 16:38

Ik kweek ze niet homozygoot door, ik ben van plan om telkens een blonde man op en gouden dame te plaatsen. Zo krijg ik van de 4 grondkleuren grijs, blond, goud en creme telkens 50%.

mvg
------ NIEUW ------

Plaats reactie